آخرین تحولات لبنان

علیرضا کاظمی گفت: اطلس آسیب اجتماعی در کشور با هدف ترسیم راه‌های جدید برای کاهش آن بویژه در حوزه اعتیاد تدوین می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش: درصدد کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا کاظمی در همایش تحول در پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان بر مبنای برنامه هفتم پیشرفت، با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش برای کاهش آسیب های اجتماعی با تمام توان حضور دارد، گفت: با تمام وجود درصدد کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد هستیم.

وی با تاکید بر این تمام ارکان وزارت آموزش و پرورش در خدمت کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است، حضور بیش از ١۶ میلیون دانش آموز در مدارس و ارتباط ٣٠ میلیون اولیا دانش آموزان با نظام تعلیم و تربیت را مورد اشاره قرار داد.

کاظمی ادامه داد: شبکه معلمان کشور به یک میلیون نفر می‌رسد و همچنین شبکه شاد آموزش و پرورش حدود ١١ میلیون کاربر دارد که ظرفیت بزرگی برای این وزارتخانه ایجاد کرده است.

وی از ترسیم برنامه‌های تحولی درباره کاهش آسیب های اجتماعی در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: شبکه همیار مشاور که شامل حدود ٨٠ هزار دانش آموز است، ظرفیت خوبی برای کاهش آسیب های اجتماعی به شمار می‌رود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین انجمن اولیا مربیان و سامانه نماد و نیز ٧۵٠ مرکز مشاوره از دیگر ظرفیت آموزش و پرورش برای کاهش آسیب اجتماعی است.

کاظمی از تولید محتواهای متناسب برای مقابله با آسیب های اجتماعی نیز خبر داد و گفت: دو رویکرد پیشگیری و مداخله، محتواهای متفاوتی می طلبد.

وی با طرح پیشنهاد تشکیل میز اعتیاد در آموزش و پرورش با حضور نمایندگانی از ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: این امر می تواند حلقه ارتباطی آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر باشد و واسطه ها را کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.