آخرین تحولات لبنان

فولاد آرنا خیره به خسوف نصف جهانی‌ها، پس از طلوع خوشرنگ خوزستانی‌ها برای او هورا کشید و نامش را به خاطر سپرد.

یحیی گل محمدی در گفت‌گو با قدس آنلاین : شنل قهرمانی برازنده جنوبی‌هاست

به گزارش قدس آنلاین،برای مردی که کارون دررؤیاهایش سکنی دارد و در عصرهای پاییزی با نفس‌های خود و شاگردانش محله ۲٠٠ دستگاه را تسکین می‌دهد و به همنشینی با ابرهای بی‌تقصیر می‌اندیشد.

او یحیی گل‌محمدی است. مردی در درگاه  پنجاه‌وسه‌سالگی که وزیدن نسیم خوشبختی را تضمین می‌کند و یک تنه سکوها را روی سرش می‌گذارد. ناخدای متین پس از رساندن فولاد به پله پنجم لیگ با دهانی آکنده از الفبا از پایان اضطراب‌ها در اردوگاه جنوبی‌ها حرف زد. این شما و این سکانداری که روزهای در راه را به خوبی شرح می‌دهد.

*بازی با ذوب که تمام شد دقایقی در حلقه سلفی بگیران فقط لبخند زدید!

-شادی حق این مردم است و وقتی این همه راه تا ورزشگاه می‌آیند شایسته بهترین‌ها هستند. من از زمانی که برای فولاد بازی می‌کردم تا همین حالا خاطراتی به یادماندنی از مردم خوزستان در ذهن دارم و با این‌ها زندگی کردم.

*فکر می کردید صدای نفس‌های فولاد را به گوش مدعیان لژنشین برسانید؟

-ما با بهره گیری از بازیکنان تاکتیک‌پذیر قدم در مسیری جدید گذاشته‌ایم و قصد داریم دوباره فولاد را به صف اول فوتبال ایران سوق دهیم. من از همان روز اول گفتم این فولاد را جدی بگیرید و در انتظار تکرار روزهای خوب گذشته اش باشید. ما باید این مسیر پردست‌انداز را تا آخر برویم و داستان تازه‌ای را رقم بزنیم. این اتفاق البته نیاز به همراهی هواداران دارد. تیم مدعی در ورزشگاه لبریز از تماشاگر زیباتر بازی خواهد کرد.شنل خوشبختی برازنده جنوبی‌ها و تیم مورد علاقه‌شان است.

*تصور می کنید فولاد آرنا در هفته های پیش رو مملو از دو آتشه‎‌ها شود؟

-هوادار بازی زیبا و برد می‌خواهد. وقتی ما برای تحقق مطالبات سکوها پیش می‌رویم و هر هفته بهتر می‌شویم، قطعاً از پشتیبانی بیشتر مردم خوزستان برخوردار خواهیم شد. فراموش نکنید این تیم پارسال کاندیدای سقوط بود و به سختی در روزهای آخر خودش را نگه داشت تا امسال فصل تازه ای را رقم بزند.

*فکر می‌کنید پایان شاهنامه فولاد خوش باشد و به هدفتان برسید؟

-این مایه مباهات فوتبال ایران خواهد بود که مربع مدعیان به پنج ضلعی مدعیان بدل شود. روزگاری فوتبال دو قطبی بود. اما حالا تیم‌های دیگر نیز در پی سبقت گرفتن هستند و تنور رقابت را گرم کرده‌اند. من به این بچه ها، این تیم و این هواداران امیدوارم.

*در نیمه اول جدال با ذوب مهاجمان فولاد چند موقعیت صددرصد را هدر دادند. برای زودتر به گل رسیدن چه تمهیدی اندیشیده‌اید؟

-بازیکنان ما اگر قدر فرصت‌ها را می‌دانستند ما خیلی زودتر به گل می‌رسیدیم. فکر می کنم عناصر تهاجمی باید روی نواختن ضربه آخر دقت بیشتری کنند تا راحت‌تر دروازه رقیبان را باز کنیم. ما در فاز حمله پلن‌های متعددی داریم که با دوری از شتاب‌زدگی می‌توانیم به اهدافمان دست یابیم و کار را زودتر تمام کنیم.

*  به نبرد متلاطم با تراکتور رسیدید. این بازی می‌تواند بیش از ۳ امتیاز داشته باشد!

-بله بازی مهمی است و ما قطعاً با برنامه ریزی مدون به تبریز خواهیم رفت تا نتیجه قابل قبولی بگیریم.تراکتور امسال تیم پرمهره‌ای است و تا اینجای کار نشان داده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. امیدوارم با یک بازی تماشاگر پسند به خواسته خود برسیم.

*با وجود فولاد آرنا دست‌کم شما با معادلات زیرساختی دست و پنجه نرم نمی کنید. قبول دارید؟

-بله خوشبختانه باشگاه فولاد در این سال‌ها در راستای ایجاد زیرساخت‌ها گام‌های بلندی برداشته و توانسته است در قامت یک باشگاه حرفه ای شرایط بزرگی و پیشتازی را فراهم کند، ولی با یکی دو گل بهار نمی‌شود و مسئولان ورزش کشور، فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها باید طرحی نو دراندارند تا این بساط جمع شود. دیگر دوران شعار دادن گذشته و مردم از مسئولان عمل می‌خواهند. باور کنید برازنده فوتبال مملکت نیست که تیم‌های صاحب نامش خانه به دوش باشند.

*واقعاً فکر می‌کنید در افق پیش رو اتفاقی بیفتد؟

-اگر عزم جمعی باشد قطعاً. من انتظار دارم آقای وزیر که از خانواده فوتبال هستند اقدامات کارسازی برای ایجاد زیرساخت‌ها انجام دهند تا آیندگان از ایشان و همکارانشان به نیکی یاد کنند. چرا زمین خوب فقط باید در اهواز و مشهد و تبریز باشد. در فوتبال حرفه‌ای تمام تیم‌های حاضر در عرصه باید از امکانات لازم بهره‌مند باشند و این خواسته زیادی نیست.

*آنجا کنار کارون یحیی گل محمدی اخبار پرسپولیس را هم تعقیب می‌کند؟

-من اتفاقات همه تیم‌ها را رصد می‌کنم. ازپرسپولیس خاطرات خوبی دارم اما به حکم وظیفه تمام تمرکزم روی فولاد است و برای موفقیت این تیم تمام توانم را به کار گرفته‌ام. امیدوارم در گذر زمان فولاد به همان تیم باصلابت گذشته بدل شود.

*امیدمافی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.