پیشنهاد سردبیر

شکست استقلال در بازی حساس برابر پرسپولیس همان‌طور که انتظار می‌رفت با جنجال‌های بسیار زیادی همراه شد.

قصه نکونام و استقلال به سر رسید/«ساپینتو» و «استراماچونی» حوالی نیمکت آبی‌ها

به گزارش قدس آنلاین، ترکیب نه‌چندان دلچسب جواد نکونام در بازی برابر پرسپولیس پلن ایده‌آلی برای کسب امتیاز کامل این بازی 6 امتیازی نبود به همین علت به محض اینکه بیژن حیدری سوت پایان بازی را به صدا درآورد، تماشاگران ناراضی استقلال خواستار برکناری نکونام از رأس کادرفنی استقلال شدند.

هرچند احمد شهریاری و فرشید سمیعی پس از بازی در گفت وگو با خبرنگاران به شکل قاطع از ادامه فعالیت نکونام در کادرفنی استقلال حمایت کردند اما نکونام باوجود شنیدن این پیام پس از حضور رئیس هیئت مدیره باشگاه در رختکن از بازیکنان تیمش خداحافظی کرد تا سناریوی جدیدی را به اجرا درآورد.

نکونام خودش به خوبی می‌دانست شرایط برای ادامه کار برای او در استقلال مهیا نیست، به همین دلیل ترجیح داد تا قبل از اینکه از کار برکنار شود، خودش عطای کار را به لقایش ببخشد تا شاید اندک جایگاه باقیمانده خود در میان هواداران را حفظ کند، اما نکته تأمل‌برانگیز اینجا بود که نکونام هیچ نامه‌ای به عنوان استعفا به باشگاه نداد تا این شائبه به وجود بیاید که نکونام تاکتیک جدیدی را برای به چالش کشیدن مدیریت باشگاه انتخاب کرده است.

هواداران ناراضی که تاب تحمل این شرایط را نداشتند، با وجود انتشار خبر استعفای نکونام بازهم علیه کادر فنی به‌ویژه سرمربی موضع‌گیری کردند تا به این ترتیب برای تیم مدیریتی باشگاه پیام ارسال کنند که دیگر نکونام را نمی‌خواهند، آن‌ها حتی صبح روز بعد از بازی با تجمع مقابل ساختمان باشگاه حسابی از خجالت سرمربی در آمدند تا نشان دهند دیگر قصد تعامل با سرمربی را ندارند.

پس از وایرال شدن تصاویر تجمع و شعارهای تند و تیز هواداران علیه نکونام، برخی رسانه‌ها از ارسال متن استعفای رسمی نکونام به رئیس هیئت مدیره خبر دادند. با وجود انتشار این خبر رسانه رسمی باشگاه، سیاست سکوت را در پیش گرفت تا همه چیز در هاله‌ای از ابهام فرو رود، با وجود این، برخی رسانه‌های خبری از تشکیل جلسه فوق العاده هیئت مدیره استقلال در دفتر یکی از اعضا خبر دادند. جلسه هیئت مدیره باشگاه به شکل عجیبی به طول انجامید اما در نهایت بیانیه رسمی باشگاه استقلال در خصوص نتیجه این جلسه، شگفت انگیز بود، اعضای هیئت مدیره استقلال در بیانیه خود با تأیید خبر استعفای سرمربی استقلال به صراحت اعلام کردند جواد نکونام بایستی به قرارداد خود پایبند باشد و همراه تیم به قطر سفر کند. آن‌ها در ادامه به هواداران خبر دادند موضوع استعفای سرمربی نیاز به بررسی بیشتر دارد و نمی‌توان در این خصوص به سرعت تصمیم‌گیری کرد.

با انتشار این بیانیه هواداران به‌شدت از تصمیم هیئت مدیره باشگاه انتقاد کردند تا فشار بیش از اندازه‌ای به تیم مدیریتی استقلال وارد آید، اما شنیده می‌شود مدیران استقلال با این راهکار به دنبال برطرف شدن خطر پرداخت غرامت به جواد نکونام بودند، به همین علت ترجیح دادند در بیانیه باشگاه همچنان از وی حمایت کنند تا او بهانه‌ای برای دریافت غرامت نداشته باشد.

به گفته منابع خبری نزدیک به باشگاه استقلال،مدیران باشگاه در مقطع کنونی با وجود حمایت از نکونام، مذاکره با چند مربی خارجی را در دستور کار خود قرار دادند که فرایند مذاکره با گزینه مدنظر از امروز آغاز خواهد شد و قطعاً سرمربی بعدی استقلال یک مربی خارجی خواهد بود. گفته می شود آبی‌ها به صورت چراغ خاموش با استراماچونی و ساپینتو مذاکرات جدی داشتند و اصلاً بعید نیست یکی از این دو مربی به عنوان جانشین جواد نکونام هدایت آبی‌های پایتخت را برعهده گیرند.

حال با توجه به اینکه نکونام همراه با کاروان استقلال راهی قطر شد تا در بازی با السد نیز روی نیمکت آبی‌ها بنشیند، باید تا بعد از این بازی آسیایی آبی‌پوشان منتظر ماند و دید سرانجام داستان نیمکت پرحاشیه استقلال در فصل جاری به کجا ختم می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.