آخرین تحولات لبنان

آیت الله احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و همدردی و دلجویی با خانواده‌های جانباختگان، وارد طبس شد.

 سفر نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی به طبس

قدس آنلاین:آیت الله مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و همدردی و دلجویی با خانواده‌های جانباختگان، با استقبال استاندار خراسان جنوبی، امام جمعه طبس و جمعی از مسئولان استانی وارد طبس شد.

از جمله برنامه‌های آیت الله مروی در این سفر، دیدار با مسئولان شهرستان برای اطلاع از آخرین وضعیت حادثه و همچنین دیدار و دلجویی از خانواده‌های جانباختگان و ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی به آنان است.

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب به طبس گفت: حضرت آیت الله خامنه‌ای در همان ساعات اولیه حادثه معدن به خانواده‌های جانباختگان حادثه تسلیت گفتند اما به این تسلیت راضی نشدند، دلشان آرام نگرفت و اینجانب را برای دلجویی حضوری از خانواده‌های متوفیان حادثه معدنجو و بررسی آخرین رسیدگی‌ها به این خانواده‌ها به شهرستان طبس فرستادند که  همینجا بار دیگر تسلیت رهبری را به خانواده‌های جانباختگان معدنجوی طبس ابلاغ می‌کنم.

استاندار خراسان جنوبی در این دیدار دو خواسته مهم از نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب به طبس مطرح کرد

محمدجواد قناعت گفت: مکانیزه شدن معادن زغالسنگ طبس در سطح ملی پیگیری شود و صنایع داخلی بدهی‌های سنگین شان را به معادن زغالسنگ پرداخت کنند.

وی افزود: از ۱۷ معدن زغال سنگ در طبس تنها یک معدن مکانیزه است که انفجارات آن، تلفات انسانی ندارد اما ۱۶ معدن دیگر به دلیل مکانیزه نبودن همچنان در این گونه از حوادث، تلفات دارند که باید مکانیزه شدن انها در سطح ملی پیگیری شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برخی صنایع داخل همچون ذوب آهن بدهی‌های سنگینی به معادن زغالسنگ طبس دارند که باید برای تامین اعتبار حقوق کارگران و مکانیزه شدن معادن، هر چه سریعتر مطالبات معادن را پرداخت کنند.

از جمله برنامه‌های آیت الله مروی در این سفر، دیدار با مسئولان شهرستان جهت اطلاع از آخرین وضعیت حادثه و همچنین دیدار و دلجویی از خانواده‌های جانباختگان و ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی به آنان است.

گفتنی است حادثه انفجار معدن زغال سنگ «معدنجو» طبس حوالی ساعت ۲۱ شنبه‌ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ در پی تصاعد آنی گاز متان روی داد که ۲ بلوک B و C تحت تاثیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.