آخرین تحولات لبنان

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئیس گفت: ایران با توجه به اینکه یکی از پرهمسایه‌ترین کشورهای جهان است توان تبدیل شدن به قطب منطقه در حوزه غلات را دارد.

رئیس اتاق ایران و سوئیس:ایران قابلیت تبدیل شدن به قطب غلات منطقه را دارد

«شریف نظام مافی» در چهارمین دوره کنفرانس بین المللی «ایران گرین» (درحوزه غلات، نهاده هاب دامی و دانه های روغنی) افزود: ایران کشور چهار فصلی است که سالیانه ۱۲۰ میلیون تن محصولات کشاورزی اعم از محصولات زراعی و باغی در آن تولید می‌شود.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئیس اظهار داشت: ظرفیت‌ های بی‌ نظیری در کشور به خصوص در بخش صنایع تبدیلی برای گندم و آرد و مشتقات مربوط به آن وجود دارد تا جایی که ظرفیت صنعت آرد سازی کشور ۳۰ میلیون تن است.

وی تصریح کرد: کشور ۲۲ میلیون تن ظرفیت سیلو برای ذخیره سازی دارد که ۱۷ میلیون تن آن توسط بخش خصوصی راهبری خواهد شد.

نظام مافی گفت: کشور ما ظرفیت افزایش توسعه صادرات به کشورهای هدف را دارد، بنابراین بهتر است به افزایش سرمایه‌ گذاری در این بخش بیشتر فکر کنیم.

کشت غلات در ۱۰ هکتار از اراضی کشور

«کاوه زرگران» رئیس انجمن تامین کنندگان غلات ایران با بیان اینکه کشور دارای ۷.۵ میلیون هکتار اراضی گندم و حدود ۱۰ هکتار اراضی کشت غلات است، گفت: از این میزان ۷.۵ میلیون هکتار از اراضی به روش آبیاری و مابقی به روش دیم کشت می‌ شوند.

وی با بیان اینکه میزان نیاز کل خاورمیانه به گندم ۶۳ میلیون تن است، افزود: ایران و مصر بزرگترین مصرف‌کننده آن هستند.

زرگران اظهار داشت: براساس پیش‌ بینی ها تا سال ۲۰۳۰ کفه ترازو به سمت دریای سیاه، روسیه و قزاقستان است و این مناطق به مصرف‌ کننده عمده گندم دنیا تبدیل خواهند شد ضمن اینکه جنوب شرق آسیا و آفریقا و خاورمیانه به دلیل افزایش جمعیت و رشد اقتصادی به قطب‌ های مصرف دنیا تبدیل خواهند شد.

چهارمین کنفرانس بین المللی ایران گرین در حوزه غلات امروز سه شنبه دهم مهرماه با حضور رئیس و اعضای اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوئیس، سفیر قزاقستان، مسئولان اتاق هند، تعدادی از بازرگانان روسیه، قزاقستان و برزیل، جمعی از تامین‌کنندگان تکنولوژی های انتقال و ذخیره غلات اروپا و همچنین مدیران فعال در شرکت های بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.