آخرین تحولات لبنان

لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره وضعیت خاورمیانه، پاسخ موشکی ایران به اسرائیل را محکوم و ادعا کرد که ایران در دستیابی به اهداف حمله موشکی دیروز خود شکست خورد .

ادعای آمریکا:حمله ایران به اسرائیل دفاعی نبود؛ادعای انگلیس:تهران از لبه پرتگاه فاصله بگیرد

لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت، این شورا را ترغیب کرد که «عواقب» لازم را بر ایران به دلیل این اقدامات تحمیل کند و خواستار تحریم های بیشتر علیه ایران به دلیل حمایت از تروریسم و نادیده گرفتن قطعنامه های شورای امنیت شد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل ادعا کرد که ایران در حملات ۷ اکتبر "همدست" بوده است.

نماینده آمریکا همچنین مدعی شد: حملات موشکی ایران به هیچ وجه یک اقدام دفاعی نبود. این کشور خواستار تحریم های بیشتر علیه ایران به دلیل حمایت از تروریسم و نادیده گرفتن قطعنامه های شورای امنیت شد.

او به اعضای شورای امنیت سازمان ملل گفت: خوشبختانه و از طریق هماهنگی نزدیک بین آمریکا و اسرائیل، ایران نتوانست به اهداف خود دست یابد. این نتیجه،این واقعیت را کاهش نمی دهد که این حمله با هدف ایجاد مرگ و میر و ویرانی قابل توجه، تشدید تنش قابل توجهی از سوی ایران را رقم زد.

گرینفیلد گفت: «سپاه [سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران] از ایران در برابر تهدیدهای یک کشور عضو دیگر محافظت نمی کرد. در عوض، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از کشته شدن [رهبر حزب‌الله] حسن نصرالله که رهبری یک گروه تروریستی را برعهده داشت، در همبستگی با حزب‌الله عمل می‌کرد که خون هزاران آمریکایی، لبنانی و اسرائیلی بر روی دستانش است.»

سفیر آمریکا ادامه داد: «این غیرقابل دفاع و غیرقابل قبول است و ما به عنوان اعضای شورای امنیت مسئولیت جمعی داریم که تحریم‌های بیشتری را علیه سپاه پاسداران به دلیل حمایت از تروریسم و زیر پا گذاشتن بسیاری از قطعنامه ها اعمال کنیم.»

 انگلیس: اسرائیل از حمایت کامل ما برخوردار است/ ایران از لبه پرتگاه فاصله بگیرد

باربارا وود وارد سفیر و نماینده انگلیس در سازمان ملل در نشست شورای امنیت در ارتباط با پاسخ موشکی ایران به اسرائیل افزود: گفت: صلح یک انتخاب شجاعانه برای همه طرف ها به جای جنگ است. اسرائیل از حمایت کامل ما برخوردار است.اسرائیل از حق دفاع از خود برخوردار است و ما از آن حمایت می‌کنیم.

سفیر انگلیس در سازمان ملل در این نشست شورای امنیت در رابطه با جنگ غزه نیز با دفاع از قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل خواستار کاهش تنش‌ها و آتش‌بس در منطقه شد و گفت: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که لبنان غزه دیگری شود.»

سفیر انگلیس در سازمان ملل، بدون اشاره به حملات و جنایات اسرائیل، پاسخ موشکی ایران به این رژیم را «اقدامی تهاجمی» و «خطرناک» خواند.

باربارا وودوارد تشدید درگیری ها را «به شدت نگران کننده» خواند و حمله موشکی ایران به اسرائیل را محکوم کرد و گفت: «ما این اقدام تجاوزکارانه را که وضعیت را خطرناکتر از قبل می کند، قاطعانه محکوم می کنیم.

وی با تاکید بر درخواست انگلیس برای آتش بس و آزادی اسرا در دست حماس، گفت: ایران و همه متحدانش در منطقه باید خویشتن داری کنند و از پرتگاه فاصله بگیرند. تمام تلاش‌های ما اکنون باید بر توقف این چرخه خشونت متمرکز شود.»

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.