آخرین تحولات لبنان

فیلم سینمایی "تک تیرانداز" به کارگردانی "علی غفاری" و تهیه کنندگی "ابراهیم اصغری" در قالب رویداد "هشت در هشت" با حضور تهیه کننده، یادگاران دفاع مقدس و هنرمندان پیشکسوت مشهدی شنبه شب در محل پردیس سینمایی هویزه به نمایش عمومی درآمد.

اکران "تک تیرانداز" در مشهد، بهانه‌ای برای آشنایی هنرمندان با یادگاران دفاع مقدس

این برنامه با هماهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی و انجمن صنفی تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد به مناسبت هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده بود که به دلیل شهادت شیخ حسن نصرالله و تعطیلی سینماها با یک هفته تاخیر برگزار شد.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهالی دفاع مقدس خراسان رضوی در حاشیه این برنامه  گفت: هدف از رویداد "هشت در هشت" که برای دومین سال متمادی در مشهد برگزار می‌شود، پاسداشت تلاش های ارزشمند فیلمسازان خراسان رضوی و هنرمندان دیار امام رضا(ع) است که شجاعت، رشادت و جانفشانی رزمندگان در هشت دفاع مقدس را در فیلم‌هایشان ثبت و ماندگار کرده‌اند.

مرتضی اسکافی افزود: یکی از رسالت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آن است که ضمن تولید آثار هنری پیرامون دفاع مقدس، هنرمندان این عرصه را نیز به نسل جوان معرفی کرده و در مسیر ارتباط بین هنرمندان و یادگاران دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی گام بردارد.

وی بیان کرد: در رویداد "هشت در هشت" افزون بر اکران فیلم تک تیرانداز  ارتباط موثری بین هنرمندان و پیشکوستان عرصه سینما با یادگاران دفاع مقدس برقرار شد و جمعی از فعالان عرصه های مزبور مورد تقدیر قرار گرفتند.

دبیر انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد نیز در حاشیه این رویداد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: باور داریم که دفاع مقدس نباید فراموش شود و از طریق شیوه‌های مختلف آن را زنده نگهداشت و فرهنگ ایثار و شجاعت را نهادینه کرد.

محمدرضا فرهادی نیا افزود: زمانی در مشهد جشنواره فیلم "دفاع مقدس" با شکوه زیادی برگزار می شد اما چند سالی است با وجود هنرمندان متعدد مشهدی که در این عرصه نقش های زیادی ایفا کرده اند، جشنواره در این شهر مورد غفلت قرار گرفته است، برنامه "هشت در هشت" تلنگری در این زمینه بوده تا بتوان زمینه برگزاری دوباره این جشنواره در مشهد را فراهم کرد.

وی بیان کرد: ابراهیم اصغری تهیه کننده فیلم "تک تیرانداز" از فیلمسازان مشهدی است که جزو پرکارترین هنرمندان سینمای دفاع مقدس به شمار می‌رود، سینماگران مشهدی در تولید و نمایش فیلم های دفاع مقدس در کشور پیشتاز بودند و دلیل اصلی برگزاری رویداد "هشت در هشت" در واقع بازشناساندن ظرفیت های هنری و سینمایی این شهر برای فعالان عرصه دفاع مقدس است تا پیوندی دوباره بین این ۲ گروه برای تولید آثار فاخر برقرار شود.

اکران "تک تیرانداز" در مشهد، بهانه‌ای برای آشنایی هنرمندان با یادگاران دفاع مقدس

فرهادی نیا اضافه کرد: اتفاقی که بعد از اکران فیلم "تک تیرانداز" رخ داد، تقدیر نمادین "ابراهیم اصغری" به عنوان تهیه کننده از یادگاران و آزادگان دفاع مقدس بود به طوری که تهیه کننده این فیلم از "عبدالله ارشاد" که از تک تیراندازان معروف کشور بود، قدردانی کرد و در مقابل این یادگار دفاع مقدس نیز از آقای اصغری تقدیر نمود.

وی متذکر شد که هرچند تقارن برنامه "هشت در هشت" با شهادت دبیر کل حزب الله لبنان منجر به تاخیر در برگزاری آن شد اما اتفاق میمون آشنایی دوباره هنرمندان و اهالی سینما با یادگاران دفاع مقدس را رقم زد.

دبیر انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد درباره برنامه "پاتوق فیلم مشهد" نیز گفت: این برنامه در نیمه دوم امسال به محض مشخص شدن اسامی و زمان اکران فیلم های ساخته هنرمندان مشهدی اطلاع رسانی خواهد شد.

تک‌تیرانداز فیلمی به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری محصول بنیاد فرهنگی روایت فتح در سال ۱۳۹۹ است. این فیلم نخستین بار در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از دیدگاه ملی و بهترین جلوه‌های ویژه میدانی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.