تحولات لبنان و فلسطین

رئیس جمعیت هلال‌احمر در نامه به روسای فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، خواستار محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان صحرایی هلال احمر شد.

نامه اعتراضی رئیس هلال‌احمر به مجامع بین‌المللی؛
حمله به بیمارستان صحرایی ایران در سوریه نقض صریح حقوق بشر است

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان در نامه به روسای فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، خواستار محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان ۵۶ تختخوابی هلال‌احمر ایران در مرز سوریه و لبنان و شکایت علیه این رژیم اشغالگر شد.

متن نامه ارسالی از سوی دکتر پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر به کیت فوربس رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر و میرجانا اسپولیاریک ایگر رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به شرح زیر است:

«سرکار خانم رئیس؛

از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب درود خود را به سرکار عالی و همه کارکنان در دفتر فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر ابلاغ می‌نمایم.

همان‌طور که مستحضرید جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو فعال و پیشروی نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر و در راستای اهداف انسان‌دوستانه خود به منظور کاهش آلام بشری آوارگان و غیرنظامیان آسیب‌دیده از حملات کور و ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه کشور لبنان اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی ۵۶ تخت‌خوابی در کشور سوریه نمود که متاسفانه مطلع شدیم این بیمارستان به همراه انبار دارویی آن شب گذشته مورخ ۹ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۸ مهرماه ۱۴۰۳) به واسطه حمله رژیم اشغالگر قدس به طور کامل در آتش سوخته و امکان ارائه خدمات بشردوستانه ما را غیرممکن ساخته است.

بدیهی است که طبق اصول و قواعد حقوق بین‌الملل بشردوستانه مندرج در کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو ۱۹۴۹ و قواعد عرفی بین‌المللی بشردوستانه، هرگونه حمله و تعرض به اماکن و مراکز غیرنظامی‌به ویژه مراکز درمانی و بیمارستانی ممنوعیت مطلق دارد.

از این‌رو، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قویاً هدف قرار دادن بیمارستان صحرایی و انبار دارویی مستقر در منطقه مرزی سوریه و لبنان را محکوم کرده و از فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر درخواست می‌نماید تا ضمن محکوم کردن حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی، واکنش و اقدامات فوری و لازم، از جمله انعکاس آن به سازمان ملل متحد را انجام دهند.

به پیوست تصاویر این حمله جنایتکارانه، جهت استحضار و صدور دستور مستندسازی و اقدام عاجل ارسال می‌گردد.

منتظر پاسخ سرکار عالی در این خصوص هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.