تحولات لبنان و فلسطین

نماینده لنجان در مجلس: سامانه خودنویس موجب بهبود خدمات مشاورین املاک خواهد شد و به افزایش و تنوع کیفیت خدمات آنها منجر شود و از طرف دیگر مردم بدون نیاز به مراجعه به واسطه­ ها امکان عقد قرارداد اجاره یا خرید و فروش خود را دارند.

بهبود کیفیت خدمات مشاورین املاک و شفافیت در بازار معاملات مسکن با سامانه خودنویس

شرایط در حوزه مسکن نشان می­ دهد که نیازمند ساماندهی امور هستیم. بسیاری بر این عقیده­ اند که سامانه ­ها می ­توانند در این زمینه به کمک­ مان بیایند. در همین راستا، سامانه خودنویس با هدف ساماندهی امور در حوزه مسکن، کاهش هزینه­ های مردم، کوتاه کردن دست واسطه ­ها از حوزه مسکن و افزایش کیفیت خدمات مشاورین املاک راه ­اندازی شده است.

افراد می­توانند در سامانه خودنویس قراردادهای خود را شخصاً تنظیم کنند، بدون این که هزینه ای بپردازند. این امر باعث شده است تا الان صرفه­ جویی 1600 میلیارد تومانی به نفع مردم داشته باشیم. در شرایطی که هزینه ­های حوزه مسکن افزایش یافته است، کاهش هزینه ­های مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

مزیت دیگر سامانه خودنویس این است که دست واسطه ­ها را از حوزه مسکن کوتاه می­کند. متأسفانه در حال حاضر عده زیادی مشغول سوداگری در حوزه مسکن هستند و بر مشکلات مردم در این بخش اضافه می­ کنند. سامانه خودنویس با هدف سامان دادن به امور در حوزه مسکن ایجاد شده است.

شاهد نوعی مقاومت مشاورین املاک در برابر توسعه استفاده از سامانه خودنویس هستیم. با توجه به مزیت­هایی که این سامانه برای مردم دارد، نیاز است دولت در مقابل این مقاومت­ ها بایستد و گسترش هر چه بیشتر سامانه خودنویس در دستور کار باشد.

سامانه­ها در دنیای معاصر جایگاه ویژه­ای پیدا کرده ­اند. آن­ها به کمک دولت­ها در حوزه­ه­های مختلف می­آیند تا به حل و فصل مسائل کمک کنند. در ادامه نظرات اکبر پولادی، نماینده لنجان در مجلس را در ارتباط با مزیت­های سامانه خودنویس و لزوم گسترش استفاده از آن می­خوانید.

پولادی در خصوص راه ­اندازی سامانه خودنویس و این که افراد می ­توانند به صورت رایگان و بدون نیاز به مشاورین املاک به تنظیم قراردادهایشان بپردازند، تصریح کرد: راه خوبی شروع شده است و استفاده از سامانه خودنویس برای تنظیم قراردادها می­تواند برایمان مزیت داشته باشد و به نفع مردم است. البته هنوز جای کار زیادی در حوزه مسکن داریم و باید به حل و فصل مشکلات این بخش بپردازیم، اما راه ­اندازی سامانه خودنویس برای شروع مثبت ارزیابی می­ شود.

وی ادامه داد: لازم است در عمل عیب­ های سامانه خودنویس را بگیریم و مشکلات احتمالی را رفع کنیم تا در یک بستر دقیق و مطمئن به ادامه کار بپردازیم. اما راه­اندازی این سامانه با هدف ساماندهی امور در حوزه مسکن، اقدام مناسبی است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مسیر درستی مبنی بر گسترش استفاده از سامانه­ها در حوزه مسکن در پیش گرفته شده است. در حال حاضر، هزاران نفر در این بخش به عنوان مشاورین املاک فعالیت دارند که منابع قابل توجهی را به سمت خودشان هدایت می­ کنند و منافع­شان را پیش می ­برند.

پولادی گفت: فضای مجازی و بسترهای الکترونیک امروز به ما اجازه می ­دهند که افراد بدون مراجعه به بنگاه ­های املاک به تنظیم قراردادهایشان بپردازند. افراد می­ توانند در این بستر به فعالیت بپردازند و هیچ مشکلی هم برای کسی پیش نمی­آید.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت­ هایی که فناوری­ ها در اختیار ما قرار داده­اند، یک ضرورت است و باید دیر یا زود به سمت سیستمی کردن امور برویم. باید الکترونیک کردن امور را در پیش بگیریم و اگر ایرادی پیش آمد، درصدد رفع آن مشکل برآییم. نباید از ترس اشکالات احتمالی، استفاده از سامانه­ها را به تأخیر بیندازیم.

این نماینده مجلس گفت: راه­اندازی سامانه خودنویس به لحاظ کاهش هزینه ­های مردم اهمیت زیادی دارد. قبلاً مبالغ سنگینی بدون دلیل موجهی از مردم گرفته می­شد. حالا بستری فراهم شده است که افراد خودشان به صورت رایگان به تنظیم قراردادهایشان می­پردازند و این امر اهمیت دارد.

پولادی گفت: در سازوکارهای قدیمی که تنظیم قراردادها در بنگاه­های املاک صورت می ­گرفت، اتلاف وقت را شاهد بودیم. با استفاده از سامانه خودنویس، کارها به سهولت و با سرعت بالاتری صورت می­ گیرد. باید به سمتی برویم که افراد بتوانند از بسترهای الکترونیک برای رفع نیازهایشان بهره ببرند.

وی ادامه داد: سامانه خودنویس موجب بهبود خدمات مشاورین املاک خواهد شد و به افزایش و تنوع کیفیت خدمات آن­ها منجر شود و از طرف دیگر نیز مردم بدون نیاز به مراجعه به واسطه­ها امکان عقد قرارداد اجاره یا خریدوفروش خود را دارند و در این بین شفافیت در بازار معاملات مسکن نیز افزایش خواهد یافت که همه این موارد نشان از مزایای کلیدی سامانه خودنویس دارد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مشاورین املاک به این دلیل در برابر سامانه خودنویس مقاومت می­کنند که به ضرر آن­هاست و منافع­شان را به خطر می­اندازد. دولت نباید در برابر این مقاومت ­ها عقب ­نشینی کند. نیاز است حاکمیت در استفاده از سامانه ­های نوین اصرار داشته باشد و به سمت رفع مشکلات مردم با استفاده از ظرفیت دنیای نوین گام برداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.