تحولات منطقه

استاد دانشگاه امام صادق (ع) گفت: مقاومت ما می‌تواند باطل را به جایی برساند که اوج خباثت و بطلان و شیطنت خود را به ظهور و بروز برساند و از آن طرف هم گوهرهای پاک جریان حزب الله آشکار شده که این هم از مقدمات ظهور است.

«مقاومت» چگونه زمینه‌ساز ظهور می‌شود؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

 دکتر «محمدهادی همایون»، استاد دانشگاه امام صادق‌علیه‌السلام با بیان اینکه پنج نشانه محتوم آخرالزمان داریم که رابطه خیلی جدی با جریان ظهور دارند، اظهار کرد: علاوه بر این نشانه‌ها عنوان دیگری با نام وعده‌ها و میعاد نیز در خصوص نشانه‌های ظهور وجود دارد.

 وی از پنج نشانه آخرالزمان به ظهور سفیانی اشاره کرد و گفت: بررسی روایات نشان می‌دهد این مهم متوجه یک فرد نیست جریانی به نام سفیانی در تاریخ داریم البته در هر مقطع تاریخی یک نفر مظهر تام آن جریان قرار می‌گیرد و در برابر سفیانی جریان یمانی نیز وجود دارد.

 استاد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام افزود: در برخی روایات قابل اعتماد خروج سفیانی، یمانی و خراسانی همزمان گفته شده که نشانه دوم آخرالزمان تلقی می‌شود صیحه آسمانی و قتل نفس زکیه نیز از دیگر نشانه‌های آخرالزمان است نفس زکیه شخصیتی که ۱۵ شب پیش از ظهور بین رکن و مقام به طرز فجیعی به شهادت می‌رسد و این مهم نشان می‌دهد ظهور امام عصر عجل‎الله‌تعالی فرجه نزدیک شده است.

همایون به خسف بیداء(فرورفتن زمین) اشاره کرد و یادآور شد:  زمینی سر راه مدینه به مکه قرار دارد سپاه سفیانی در آنجا در حالی که به تعقیب امام از مدینه به مکه وارد شده است زمین دهان باز کرده و سپاه سفیانی را می‌بلعد که این مهم نیز از نشانه‌های نهایی ظهور و قیام امام مهدی(عج) خواهد بود.

وی افزود: از بین پنج نشان یکی از نشانه‌ها خیلی حتمی است، اگرچه امکان دارد در نشانه‌های محتوم هم بداء ظاهر شود  اما در سفیانی و ظهور سفیانی بداء حاصل نمی‌شود و به طور حتم سفیانی قیام خواهد کرد.

میعاد و وعده‌ها

استاد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام با اشاره به روایات، افزود: به استناد روایات، راوی از امام معصوم می‌پرسد ممکن است در سفیانی بداء ایجاد شود امام می‌فرمایند «بله و ممکن است کار بدون سفیانی هم انجام شود» راوی می‌پرسد پس ممکن است در خود مهدی(عج) هم بداء حاصل شود که امام(ع) در پاسخ می‌فرمایند: «نه اینگونه نیست مهدی از وعده‌ها و میعاد است، إِنَّ اللَّهَ لَا یُخْلِفُ الْمِیعَادَ».

 همایون با بیان اینکه موضوع میعاد و وعده‌ها در قرآن کریم موضوع مهمی است، یادآور شد: سرنوشت‌ها و اتفاقات پیش روی ما در این جریان قرار دارد.

 وی به وعده‌های خداوند در آیات قرآن اشاره کرد و گفت: دو موضوع جریان زمینه‌ساز ظهور، که ما از آن به انقلاب اسلامی خود تعبیر می‌کنیم و نابودی اسرائیل که جریان سقوط این جنبه شیطانی تاریخ بشر است نیز از وعده‌های قرآن کریم است و به طور حتم اتفاق خواهد افتاد و این اتفاقات مقدمه جدی ظهور است.

به گفته وی  جریان درگیری انقلاب اسلامی و رژیم صهیونیستی موضوع بسیار مهمی است و وقتی پیامبر صلوات‌الله‌علیه در خصوص شرایط آخرالزمان صحبت می‌کنند، راوی می‌پرسد مانند الان که ایران و روم با هم درگیر هستند، پیامبر صلوات‌الله‌علیه می‌فرمایند: مگر دنیا جز ایران و روم است. (ممکن است برخی تصور کنند نعوذبالله پیامبرصلوات‌الله‌علیه به جز ایران و روم را سرزمین دیگری را نمی شناختند که چنین نیست).

ارتباط مقاومت و ظهور

استاد دانشگاه امام صادق‌علیه‌السلام، تاکید کرد: واقعیت این است درگیری حق و باطل در اصل ثابت در تاریخ بشر و بر اساس سنن الهی است طبق روایات و آیات بروز و ظهور تام آن در درگیری‌های نهایی در صحنه‌های نزدیک به آخرالزمان است که شاهد آن هستیم و در حال تحقق است.

 دکتر همایون به ارتباط مقاومت و ظهور اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ اگر باطل و جریان حزب شیطان خود را آنچنان که هستند نشان می‌داد، پیرو و دنباله‌رویی در تاریخ پیدا نمی‌کرد به تعبیر حضرت علی‌علیه‌السلام در نهج البلاغه،آنها بخشی از حق را گرفته و بخشی از باطل، و با در هم کردن این دو، انسان‌ها را فریب داده و برای خود تشکیلات و حزب تشکیل می‌دهند.

وی تأکید کرد: باید قسمت باطل را از حق جدا کرد همان طور که قرآن تحت عنوان فرآیند تمحیض بیان می‌کند، طی آن حق از باطل جدا شده و آشکارا به ظهور در می‌آید و باطل نیز به ظهور مطلق خود می‌رسد، مانند جریانی است که امروزه در ماجرای غزه می‌بینیم که چگونه باطل به طور کامل خباثت خود را در مقابل چشم جهانیان به ظهور می‌رساند.

 به گفته وی مقاومت ما می‌تواند باطل را به جایی برساند که اوج خباثت و بطلان و شیطنت خود را به ظهور و بروز برساند و از آن طرف هم گوهرهای پاک جریان حزب الله آشکار شده که این هم از مقدمات ظهور است.

وی خاطرنشان کرد: کارکرد مقاومت این است که  ما بر اساس اطلاعات و در فتنه‌هایی که اتفاق می‌افتد و مقاومتی که انجام می‌دهیم،  به سمت جدایی حق و باطل پیش رفته تا حق در اوج خود آشکار شده و باطل در اوج ذلت خود باقی بماند.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.