تحولات لبنان و فلسطین

تارنمای خبری خبرگزار تاس روسیه سخنان دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری ایران که در جریان ملاقات با «ولادیمیر پوتین» در عشق آباد بیان شد را در صدر خبری خود قرار داد.

بازتاب سخنان رئیس جمهوری ایران در خبرگزاری تاس

خبرگزاری تاس در تیتر اول خود دراین باره نوشت: رئیس جمهوری ایران گفت اروپا و آمریکا تمایل و علاقه ای به کاهش درگیری‌ها در خاورمیانه ندارند.

تاس افزود: مسعود پزشکیان رئیس جمهوری ایران گفت کشورهای اروپایی و آمریکا خواهان دیدن صلح و آرامش در خاورمیانه نیستند.

به گفته وی وضعیت در منطقه به این خاطر تشدید شده که اسرائیل (رژیم صهیونیستی) هیچ گونه معیار حقوقی بین المللی و بشردوستانه را به رسمیت نمی شناسد.

در مسکو، مسعود پزشکیان امروز (جمعه) در حاشیه همایش بین‌المللی «ارتباط متقابل زمان‌ها و تمدن‌ها-مبنای صلح و توسعه» در عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان برای نخستین با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار و گفت و گو کرد.

پزشکیان درجریان این دیدار گفت: رژیم صهیونیستی هیچ‌ چارچوب حقوقی و انسانی بین‌المللی را رعایت نمی‌کند و شرایط در منطقه بحرانی است؛ ‌کشورهای اروپایی و آمریکا نمی‌خواهند ارتباطات کشورهای منطقه در بستر آرام ادامه یابد.

رئیس‌جمهور روسیه نیز در نخستین دیدار خود با پزشکیان گفت:‌ روابط با ایران برای ما در اولویت است و این مناسبات با موفقیت در حال توسعه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.