تحولات لبنان و فلسطین

وزارت امور خارجه لبنان، با محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان موسوم به یونیفل، خواستار تحقیق شورای امنیت سازمان ملل، جامعه جهانی و کشورهای عضو در مأموریت یونیفل و اتخاذ موضع قاطعی علیه این اقدامات شد.

لبنان خواستار تحقیق شورای امنیت درباره حمله اسرائیل به نیروهای یونیفل شد

وزارت امور خارجه لبنان با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: حمله هدفمند و عامدانه ارتش رژیم صهیونیستی به نیروهای سازمان ملل در جنوب لبنان «یونیفل» و آخرین اقدام ارتش اشغالگر در این زمینه و هدف قرار دادن برج مراقبت پایگاه اصلی رئیس یونیفل در رأس الناقوره در مقر گردان ارتش سریلانکا را که منجر به زخمی شدن شماری از نیروهای مذکور شد، به شدت محکوم می‌کنیم.

در بیانیه وزارت امور خارجه لبنان تصریح شده است: حملات پیاپی رژیم صهیونیستی به نیروهای حافظ صلح و درخواست غیرقانونی از آنها برای ترک پایگاه‌هایشان در جنوب لبنان برخلاف مأموریت تعیین شده برای آنها از سوی شورای امنیت بوده که یک اقدام بی سابقه و خطرناک است.

این وزارتخانه تصریح کرد: بی‌توجهی به سازوکارها و نظام بین‌المللی، عدم رعایت قوانین و معاهدات بین المللی و قانون بین المللی بشردوستانه، علاوه بر اینکه نقض آشکار و مداوم قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت است، جنایت جنگی نیز به شمار می‌آید.

وزارت امور خارجه لبنان افزود: حملات هدفمند ارتش رژیم صهیونیستی به نیروهای یونیفل، امنیت و سلامتی آنها را به شدت به خطر می‌اندازد و رژیم صهیونیستی در این زمینه کاملا مسوول خواهد بود. همچنین نمی‌توان حملات اخیر را با تلاش‌های مکرر رژیم اشغالگر برای مانع تراشی بر سر فعالیت نیروهای مذکور و جلوگیری از تمدید سالیانه فعالیت آنها از سوی شورای امنیت، بی‌ارتباط دانست.

این وزارتخانه همچنین از شورای امنیت، جامعه جهانی و کشورهای مشارکت کننده در مأموریت یونیفل خواست درباره این حمله تحقیقاتی را انجام داده و ضمن محکوم کردن آن، در این باره موضع قاطعی اتخاذ کنند.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل که به اختصار یونیفل نامیده می‌شوند، در منطقه مرزی جنوب لبنان با شمال سرزمین‌های اشغالی مستقر هستند. یونیفل با اشاره به حملات مکرر رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های خود در منطقه راس الناقوره در منطقه مرزی لبنان اعلام کرد که در حمله روز گذشته تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی ۲ صلح بان زخمی شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.