تحولات لبنان و فلسطین

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که با استمرار محاصره بیمارستان‌های شمال نوار غزه برای نهمین روز، جان بیماران در معرض خطر قرار گرفته است.

محاصره بیمارستان‌های شمال غزه برای نهمین روز متوالی/ شهدا و زخمی‌ها زیر آوار مانده اند

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که با گذشت ۹ روز از محاصره شمال نوار غزه توسط نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، شماری از شهدا و زخمی‌ها در خیابان‌ها و زیر آوار مانده و امکان بیرون آوردن پیکرهای شهدا و نجات زخمی‌ها از زیر آوار وجود ندارد.

طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، رژیم صهیونیستی از ورود واحدهای خون از جنوب نوار غزه به بیمارستان‌های شمال این منطقه جلوگیری می‌کند و پس از تلاش‌های مستمر، تنها مقادیر کمی سوخت به بیمارستان کمال عدوان ارسال شد.

وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد که محاصره بیمارستان‌های شمال نوار غزه تهدیدی برای جان بیماران است.

این در حالی است که بر اساس این گزارش، وزارت بهداشت غزه روز دوشنبه (فردا) اجرای مرحله دوم طرح واکسیناسیون فلج اطفال آغاز می‌شود.

صبح امروز وزارت بهداشت غزه وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، مرتکب ۴ مورد کشتار در نوار غزه شد که در نتیجه آن ۵۲ نفر شهید و ۱۲۸ نفر دیگر مجروح شدند.

با احتساب این شهدا، شمار شهدای غزه از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۴۲هزار و ۲۲۷ نفر و شمار مجروحان نیز به ۹۸ هزار و ۴۶۴ نفر رسید.

رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی و عمدتا زن و کودک، شهید و زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان غزه ادامه می دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.