تحولات لبنان و فلسطین

کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز و پیش از سفر تیم ملی کشورمان به ازبکستان با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران، از لغو بازی ایران و قطر در مشهد خبر داد و خواستار معرفی جایی غیر از ایران برای برگزاری این دیدار شد.

باوجود آمادگی کامل ورزشگاه امام رضا(ع) میزبانی از کشورمان گرفته شد/ ایران و قطر منتظر تصمیم ای‌اف‌سی

به گزارش قدس آنلاین،پس از بازی ایران و قرقیزستان در ورزشگاه نقش جهان و انتقاد کادر فنی و بازیکنان تیم ملی از وضعیت نامطلوب چمن این ورزشگاه، فدراسیون فوتبال پس از موافقت مسئولان بنیادکرامت رضوی و مسئولان مربوطه در شهر مشهد، ورزشگاه امام رضا(ع) را  به عنوان میزبان دیدار دو تیم ایران و قطر در چارچوب بازی‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال به ای‌اف‌سی معرفی کردند و با توجه به کیفیت خوب چمن ورزشگاه مدرن امام رضا (ع) و امکانات مد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری این دیدار، خیلی زود ای‌اف‌سی موافقت خود را برای انجام این مسابقه در مشهد اعلام کرد، اما در حالی که ورزشگاه امام رضا(ع) و شهر مشهد خود را آماده میزبانی از این دیدار مهم تیم ملی می‌کرد، اتفاقی که طی روزهای اخیر شایعات آن به گوش می‌رسید، رسمی شد و براساس نامه ای‌اف‌سی  دیدار ایران و قطر به جایی غیر از ایران منتقل خواهد شد و فدراسیون فوتبال نیز این موضوع را به صورت رسمی اعلام کرد.

۳پیشنهاد ایران برای میزبانی

این اتفاقات در حالی رقم خورد که پس از تحولات منطقه، کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه خود از فدراسیون فوتبال ایران خواسته است مکانی در خارج از کشور را برای برگزاری این بازی معرفی کند. فدراسیون فوتبال نیز که با توجه به اخبار و حواشی چند روز گذشته این پیش‌بینی را کرده بود، سه پیشنهاد را برای ای‌اف‌سی ارسال کرد و منتظر است در جلسه‌ای که فردا برگزار می‌شود محل میزبانی را کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کند.

بر این اساس یکی از پیشنهادها این است که ایران در ازبکستان پذیرای قطر باشد. شاگردان قلعه‌نویی دیروز به ازبکستان سفر کردند تا پنجشنبه هفته جاری (۱۹ مهر) به مصاف این تیم بروند. طبق برنامه قرار است دیدار ایران - قطر ۲۴ مهر برگزار شود و این سناریو که در ازبکستان پذیرای قطری‌ها باشیم یکی از گزینه‌هاست.

گزینه دیگر این است که بازی رفت و برگشت ایران و قطر جابه‌جا شود به این معنی که دیدار هفته آینده به میزبانی قطری‌ها و بازی برگشت در تهران به انجام برسد.

با وجود این، سناریوهای دیگر از جمله بازی در زمین بی‌طرف (به عنوان مثال در امارات) نیز مورد توجه است، تا بهترین تصمیم گرفته شود.

*مؤمنی: منتظر جمع‌بندی نهایی با قلعه‌نویی هستیم

معاون دبیرکل فدراسیون فوتبال درمورد لغو میزبانی مشهد از دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر، اظهار کرد:  تا صبح امروزکه مصاحبه‌ای توسط امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال انجام شد همه شرایط مهیای برگزاری بازی در مشهد مقدس بود. باید از تولیت آستان قدس رضوی،  استانداری خراسان رضوی، فرمانداری مشهد، و ... هم تشکر کنیم که بابت میزبانی ، همه اقدامات را انجام داده بودند. در روزهای اخیر نامه‌ای هم توسط فدراسیون درباره شرایط میزبانی به ای‌اف‌سی و فیفا ارسال و توضیحات کامل داده شد. دوشنبه‌شب نیز تیم ملی نوجوانان ما که برای اردوی تدارکاتی در قطر حضور داشت، با یک پرواز خارجی به ایران بازگشت.

وی افزود: مسئله مهم این است که در روزهای اخیر برخی پروازها دچار اختلال شدند. فیفا در نهایت تصمیم گرفت به این جهت که تیم حریف، ناظران، داوران و... به موقع به شهر محل برگزاری بازی برسند از فدراسیون فوتبال ایران درخواست کند تا پیشنهادهای خودش را تا ساعت ۱۴ فردا(چهارشنبه) درباره شهر میزبان اعلام کند. درحال بررسی پیشنهادها هستیم اما منتظریم جمع‌بندی نهایی را با امیر قلعه‌نویی داشته باشیم. بعد فنی را هم باید در نظر داشته باشیم.

معاون دبیرکل فدراسیون با اشاره به اینکه بازی قطعاً در ایران برگزار نمی‌شود، اضافه کرد:  باید شرایط را از هر جهت بررسی کنیم. اولویت ما بحث فنی است‌.باید دید نظر کادر فنی چیست تا بازیکنان در بهترین حالت ممکن بازی را انجام بدهند. ان‌شاءالله تا چهارشنبه تصمیم‌گیری در این خصوص اتخاذ و به مردم عزیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایران بااقتدار ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
    0 0
    چقدر حیف شد مردم مشهد و برای اولین بار در مورد اتفاقات مهم ورزشی در مشهد مسئولان استانی و شهری هماهنگ و به دقت در حال تلاش برای برگزاری هرچه باشکوه تر این بازی بودند که متاسفانه لغو شد ای کاش مشهد حداقل در لیگ برتر تیم فوتبال داشت تا شاهد برگزاری بازیهای مهم در بهترین ورزشگاه ایران ورزشگاه امام رضا باشیم عجب فرصتی برای شهرمشهد پیش آمده بود که متاسفانه نشد.یاامام رضا(ع)
  • ایران بااقتدار ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
    0 0
    مسئولان شهر مشهد تیم والیبال مشهد که در لحظه آخر تشکیل شد وبدون آمادگی وارد لیگ برتر شد تیم بسکتبال مشهد که به سختی تشکیل شد تیم فوتسال مشهد هم همیشه در میانه ها وپایین جدول است تیم فوتبال در لیگ برتر نداریم سوال اینجاست پس شادی و نشاط جمعی مردم و جوانان این شهر چه می شود وقتی به برکت وجود پربرکت آقا امام رضا ورزشگاه بی نظیر امام رضا ساخته شده چرا نباید مشهد در لیگ برتر تیم فوتبال داشته باشد واقعا حیف است چه بگوییم ما مردم مشهد چقدر حیف شد که میزبانی بازی ایران قطر از کشورمان و شهر مشهد گرفته شد و چقدر حیف شد .یاامام رضا(ع)