تحولات لبنان و فلسطین

شب هولناک نزدیک است. این را مردی گفت که خود سال‌ها در جلد یک هافبک تهاجمی تیزچنگ برای تیم ملی جنگیده است.

کالبدشکافی تیم ملی روی میز تشریحِ بهتاش فریبا / قطر ۳ امتیاز به فوتبال ما بدهکار است!

به گزارش قدس آنلاین، جنتلمنی که رکورد بی تکرار چهار گل زده در یک بازی ملی را در نامه اعمال خود ثبت کرده است. مردی که فکر می‌کند گاهی قساوت و شناعت در محدوده چمنزار می‌تواند جنازه‌های رو به قبله را پیش روی سربازان سختکوش قرار دهد و راه رسیدن به جشنواره‌ای چون جام جهانی را هموار کند. بهتاش فریبا توپچی سال‌های گذشته استقلال و تیم ملی در مصاحبه با قدس سعی کرد دار و ندار یک تیم غرق در اضطراب را زیر ذره‌بین قرار دهد.

* تماشای نمایش تیم ملی در تاشکند بهتاش فریبا را راضی کرد؟

-من توقع بیشتری از تیم ملی داشتم، به خصوص از لژیونرها که با توجه به آمادگی شان می توانستند بهتر ظاهر شوند. استنباط من این است تیم ملی پس از ۱٠ نفره شدن با روی آوردن به بازی تکنیکی روند مطلوب‌تری را تجربه کرد. وقتی حردانی اخراج شد با تصمیم امیر، بلافاصله نورافکن آمد وسط و محمدی به راست رفت تا تیم شکل و فرم بهتری بگیرد.ضمن اینکه داور دو پنالتی مسلم ما را نگرفت.

*چقدر با اطمینان حرف می‌زنید؟

-صحنه‌ای که مدافع ازبک سردار را در محوطه جریمه خودشان بغل کرده بود یک پنالتی محض بود.هند دقایق آخر آن‌ها هم همین‌طور. نمی‌دانم چرا داور این‌قدر خام و ابتدایی سوت زد و ما را از برد محروم کرد.

* از لابه‌لای حرف‌هایتان به این نتیجه رسیدیم که تیم ملی با همه محسنات بازی چشم‌نوازی ارائه نداد؟

-تیم امیر قلعه‌نویی نتیجه گراست و بیشتر از بازی زیبا به کسب نتیجه فکر می‌کند. به هر حال این یک اصل برای رسیدن به جام جهانی است. تیمی که تماشاگر را راضی کند اما امتیاز نگیرد جایی در جام جهانی نخواهد داشت. امیر این را خوب می‌داند.

*دلیل اینکه پای مهاجمان تیم ملی به گل باز نمی‌شود، چیست؟

-واقعیت این است که فورواردهای ما در نواختن ضربات آخر دچار اشکال هستند، وگرنه سردار و طارمی در همین دو بازی آخر می‌توانستند چند گل بزنند. از این بازیکنان با التفات به تجربه گرانبهایی که دارند انتظار بیشتری داریم و معتقدیم باید با حواس جمع‌تر کار را دنبال کنند.

*  تیم ملی توانایی لازم برای میخکوب کردن قطری‌ها در آن سوی آب را دارد؟

-خب قطر یک برد به بچه‌های ما بدهکار است. آن‌ها که در جام ملت‌ها ایران را از فوتبال دور کردند حالا وقتش است تقاص بدهند. تیم ما باید این‌بار بی نقص و کم اشتباه عمل کند و گزگ به دست قطری‌ها ندهد. فراموش نکنید فوتبال تیم‌های پراشتباه را به سخت‌ترین شکل تنبیه می‌کند.

* بازی دور از خانه مصائب خودش را دارد و این هم مسئله‌ای است!

- معتقدم محروم کردن ایران از میزبانی توفیق اجباری برای تیم ملی است. برای تبلور مهارت‌های فردی فانتزیست‌های ما نیاز مبرم به زمین صاف و مرتب داریم. حالا که یک زمین درست و حسابی در اختیار تیم ملی است، دیگر بهانه‌ای برای درجا زدن وجود ندارد. ضمن اینکه ورزشگاه قطعاً در قرق ایرانی‌های ساکن امارات خواهد بود و  تیم ما سه‌شنبه تنها نخواهد بود.

*مثل اینکه دلتان روشن است می بریم. من از فحوای کلامتان این را فهمیدم.

-امروز دیگر هیچ تیمی در آسیا بیکار نیست و تمام کشورها به سرعت ترقی کرده‌اند. کی فکرش را می‌کرد اردن در جام ملت‌ها تا فینال جلو برود و همین قطر به امارات ببازد. این‌ها را می‌گویم تا شک نکنید بازی سختی پیش رو خواهیم داشت. با تمام این حرف‌ها تیم نتیجه‌گرای امیر سه‌شنبه فاتح نبرد خواهد بود.این برداشت من است و با تکیه بر یک عمر زندگی با فوتبال این حرف را می‌زنم و باور دارم ما باز هم به جام جهانی خواهیم رفت.

*امیدمافی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.