تحولات لبنان و فلسطین

تیم ملی فوتبال کشورمان امشب از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه راشد شهر دبی و با قضاوت «یوسوکو آراکی» ژاپنی، در چارچوب دور چهارم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ میزبان قطر خواهد بود.

ایران-قطر، امشب ساعت ۱۹:۳۰ در مقدماتی جام جهانی/ جدال حیثیتی با چاشنی انتقام

به گزارش قدس آنلاین،ملی‌پوشان کشورمان در حالی به مصاف قطر می‌روند که از سه بازی قبلی خودشان دو پیروزی و یک تساوی بدست آورده‌اند و با تفاضل گل کمتر نسبت به ازبکستان ۷ امتیازی در رده دوم جدول قرار گرفته‌اند.

*نبردی حساس برای دو تیم

پیروزی در این بازی برای تیم ملی کشورمان از اهمیت بالایی برخوردار است. از یک سو پس از شکست ناباورانه شاگردان قلعه‌نویی در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا، ملی‌پوشان کشورمان بارها عنوان کرده‌اند به دنبال انتقام آن شکست تلخ هستند و اکنون زمان موعود فرا رسیده است.  هرچند تلخی آن شکست به قول مهدی طارمی به شکلی است که با پیروزی در بازی امشب هم از بین نمی‌رود. با وجود این، بردن قطر ثابت خواهد کرد حذف در نیمه نهایی جام ملت‌ها حق ایران نبود و حریف با خوش‌شانسی به فینال و در نهایت دومین قهرمانی متوالی‌اش در جام ملت‌ها رسید. از سوی دیگر کسب ۳ امتیاز این بازی که به نوعی بازی خانگی برای تیم ملی کشورمان محسوب می‌شود، ایران را به امتیاز ۱۰ می‌رساند و در ادامه، راه برای صعود به جام جهانی هموارتر خواهد بود. آنچه از بعد فنی باید مدنظر داشت ضعف تیم ملی کشورمان در خط حمله با وجود مهاجمانی بزرگ و گلزن در باشگاه‌هایشان است. هر چند عملکرد خوب خط دفاعی تا اینجا به مدد ایران آمده و در سه بازی گذشته دروازه تیم ملی را بسته نگه داشته، اما ثبت تنها دوگل مقابل گل‌زده شاگردان قلعه‌نویی ممکن است در ادامه، کار را برای تیم ملی با مشکل مواجه کند.

  اما در مقابل عنابی‌پوشان قطری شرایطی کاملاً متفاوت نسبت به تیم ملی کشورمان دارند. آن‌ها از سه بازی قبلی‌شان ۴امتیاز کسب کرده‌اند و در رده چهارم جدول ایستاده‌اند. قطر در اولین بازی از مرحله نهایی مقابل امارات شکست خورد و در دور دوم مقابل کره شمالی به تساوی رسید، اما پیروزی برابر قرقیزستان، امیدها را برای آن‌ها زنده کرد و حالا تیم ملی قطر با تمام توان برای کسب سهمیه مستقیم جام جهانی تلاش می‌کند. آنجه مشخص است با توجه به شرایط جدول، کسب ۳ امتیاز برای قطری‌ها در این بازی بسیار اهمیت دارد و در صورت شکست برابر تیم ملی کشورمان فاصله‌شان با مدعیان صعود در این گروه زیاد خواهد شد.

غایبان بازی بزرگ

دو تیم ایران و قطر در حالی به مصاف هم می‌روند که از لحاظ محرومیت و مصدومیت کاملاً شرایطشان نسبت به هم متفاوت است.

مارکوس لوپس سرمربی اسپانیایی قطری‌ها با تمام قوا و بدون هیچ محروم و مصدومی به ایران رسیده، اما در سوی مقابل امیر قلعه‌نویی سه مهره اصلی‌اش را در اختیار نخواهد داشت و کاپیتان تیم ملی هم شاید به این دیدار مهم نرسد. علیرضا جهانبخش پس از ورود تیم ملی به امارات در تمرین یکشنبه ملی‌پوشان نتوانست حاضر شود به فیزیوتراپی پرداخت تا شرایط او برای بازی مشخص نباشد. کادر پزشکی تیم ملی امروز پای مصدوم جهانبخش را معاینه خواهند کرد تا وضعیت او برای بازی با قطر مشخص شود. ابوالفضل جلالی نیز همانند بازی با ازبکستان به دلیل مصدومیت در این بازی هم نخواهد بود. صالح حردانی و سامان قدوس هم به دلیل محرومیت در بازی با قطر حضور نخواهند داشت تا کار برای قلعه‌نویی تا حدودی سخت جلوه دهد.

* دست پر ایران از تقابل با قهرمان آسیا

بررسی تاریخچه تقابل‌های ایران و قطر نشان از برتری ملی‌پوشان مقابل قهرمان دو دوره اخیر جام ملت‌های آسیا دارد.

در مجموع، در ۱۰ بازی مستقیم بین این دو تیم در مقدماتی جام جهانی، قطر یک بار پیروز شده و هشت گل به ثمر رسانده، در حالی که ایران ۶ پیروزی کسب کرده و ۱۶ گل وارد دروازه قطر کرده است. این دو تیم سه بار نیز به تساوی رسیده‌اند.

در جام ملت‌های آسیا هم این دو تیم سه بار به مصاف هم رفته‌اند؛ قطر در دو بازی شکست خورده و یک بار در جام ملت‌های اخیر که در قطر برگزار شد، با نتیجه ۳-۲ پیروز شد. همچنین در بازی‌های دوستانه، این دو تیم ۹ بار با هم روبه‌رو شده‌اند؛ قطر یک بار پیروز شده، ۶ بازی را به ایران واگذار کرده و دو بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است.

* هشدار سرمربی قطر به شاگردانش

سرمربی اسپانیایی تیم ملی فوتبال قطر از شاگردانش خواست در دیدار با ایران با تمرکز بسیار بالا به‌ویژه در خط دفاعی به میدان بروند.

مارکس لوپس، قبل از این بازی در صحبت‌های طولانی که با بازیکنان داشت، ضمن هشدار به بازیکنانش نسبت به قدرت تیم ملی کشورمان به آن‌ها گفت پیروزی در دیدار برابر ایران بسیار مهم است؛ چرا که ایران از شانس‌های اصلی صعود به دور بعد است. لوپس از بازیکنان به‌ویژه مدافعانش خواست با نهایت تمرکز در این بازی به میدان بروند و از ابتدا تا پایان بازی با نهایت تلاش و جنگندگی ظاهر شوند و بسیار هوشیار و با احتیاط بازی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.