تحولات لبنان و فلسطین

۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: 1020939

رمان «خار و میخک» اثر شهید یحیی سنوار، به دست «هانیه کمری» و به ‌همت موسسه هنری- رسانه‌ای سلوک درحال ترجمه است و به‌زودی توسط انتشارات سوره مهر راهی بازار نشر می‌شود.

انتشار رمانی که سنوار در زندان نوشت

شهید یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که ۲۶ مهرماه در درگیری مستقیم با نظامیان صهیونیست به شهادت رسید، این رمان را در طول دوران اسارت خود در زندان‌های رژیم اشغالگر قدس به نگارش درآورده‌است. او در «خار و میخک» تاریخ سرزمین غزه را در قالب یک رمان دوجلدی روایت می‌کند.

رمان «خار و میخک» که شرح زندگی فردی به نام احمد است توسط شهید یحیی سنوار در طول دوران اسارت خود در زندان بئرالسبع رژیم صهیونیستی و به زبان عبری نوشته شده و به توصیف زندگی فلسطینی‌ها می‌پردازد.

«خار» در این کتاب نماد دردها، سختی‌ها و مشکلات است و «میخک» به عنوان نمادی برای شادی‌ها و موفقیت‌ها است و سنوار با به کارگیری این نمادها، توانسته ابعاد مختلف زندگی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مبارزاتی فلسطینی‌ها را به تصویر بکشد.

به همین دلیل است که یحیی سنوار در مقدمه «خار و میخک»، به کار بردن عناصر خیال در این کتاب را صرفاً برای تحقق ویژگی‌های روایی می‌داند و می‌نویسد: «هر چیز دیگری در این کتاب، کاملا واقعی است؛ یا آن را زیسته‌ام و یا بسیاری از این رویدادها را از زبان کسانی که خود و خانواده‌ها و همسایگانشان در طول دهه‌ها در سرزمین عزیز فلسطین تجربه کرده‌اند، شنیده‌ام و دیده‌ام.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.