تحولات لبنان و فلسطین

۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷
کد خبر: 1020999

سنگربانی که هزاران تصویرِ پرواز و اهتزاز در بایگانی حافظه‌اش ثبت شده، این روزها با احتراز از حاشیه‌های حیران کننده به روشن کردن فانوسی که دردستان بلندش جا خوش کرده می‌اندیشد.

شکوِه‌ها و گلایه‌های سیدمهدی رحمتی در راهبندانِ لیگ / چون پول نداریم باید نقره داغ شویم!

به گزارش قدس آنلاین،سید مهدی رحمتی در  چهل‌ودوسالگی دور از قصرها و قلعه‌ها، شهامت را در میدان دادن به پسران برنا جست‌وجو می‌کند.آشیانه‌بان روزگار ماضی دست بر شانه‌های زمان به دنبال آن است که فریاد لیاقت شاگردانش را در گوش نسیم پاییزی فریاد بزند...

باد غریو سکاندار جوان را به پهنه آسمان رسانده بود که در اتمسفری آرام با هم هم‌صحبت شدیم. این شما و این مردی که چشمان نافذش فضای تاریک ورزشگاه سردار آزادگان را روشن کرد.

*بدشانس‌ترین تیم لیگ تا اینجا. چطور به این برداشت رسیدید؟

-شما که در ورزشگاه بودید حتماً دیدید تیم من از همه شرایط تیم برنده برخوردار بود و اگر بداقبالی دست از سرمان برمی‌داشت قطعا پیروز می‌شدیم و جدول را تغییر می‌دادیم. من البته از شاگردانم راضی‌ام و چشم به آینده دارم.

*در کنفرانس رسانه‌ای چند بار روی معضلات ناشی از نبود وی ای آر تأکید کردید. کمک داور ویدئویی اینقدر مهم است یعنی؟

-ببینید این انتظار زیادی نیست که از کمیته داوران بخواهیم به تمام تیم‌های حاضر در لیگ به یک چشم نگاه کند. باور کنید این عدالت نیست که تیم هوادار نماینده استان تهران فقط به خاطر نداشتن طرفدار از وی ای آر محروم باشد. ما تا اینجا چهار امتیاز مسلم خود را نگرفتیم. اگر قرار باشد حقمان را ندهند که نمی توانیم اهدافمان را محقق کنیم.بازیکن شمس آذر پای تکیه گاه حسین مهربان را می‌زند و همه ورزشگاه می‌بینند اما به خاطر نبود وی ای آر از یک پنالتی صد در صد  محروم می‌شویم. من می‌پرسم، عدالت در این فوتبال فقط مشمول تیم‌های پرطرفدار است؟ آیا درست است تیم‌های پولدار از موهبت وی ای آر بهره‌مند شوند و تیم‌های کم هزینه نقره داغ شوند؟ وی ای آر تنها مختص طبقه بورژواست؟ باور کنید جالب نیست در لیگ حرفه ای فقط برای چند تیم مته به خشخاش بگذارند و کمک داور ویدئویی در نظر بگیرند و مابقی تیم‌ها حسرت صحنه‌های دیده نشده را بخورند.

*حتماً می‌دانید در چندین هفته پیاپی عناصر تهاجمی هوادار در نواختن ضربات آخر خوب عمل نکردند. این دیگر ربطی به وی ای آر ندارد!

-بله اگر همین هفته نیمی از موقعیت‌های ما گل می شد نتیجه دیگری رقم می خورد.اعتقاد دارم وقتی جوانگرایی را در دستور کار قرار می‌دهیم و بازیکن نوزده ‌ساله را به زمین می‌فرستیم باید هزینه سنگینش را بپردازیم و پیه اتفاقاتی از این دست را به تنمان بمالیم. ما باید روی ضربات آخر بیشتر کار کنیم تا دیگر به در بسته نخوریم.

*به نظر می‌رسد ماراتن در پایین جدول از بالای جدول مهلک‌تر است. بله؟

-همین‌طور است. تیم‌ها در نیمه پایین جدول سایه به سایه همدیگر حرکت می‌کنند و فاصله‌ها بسیار کم است. در این میان اگر تیمی دو بازی پیاپی نتیجه بگیرد از پایین جدول کنده خواهد شد. هوادار اگر همین هفته شمس آذر را از سر راه برمی‌داشت سوار بر آسانسور چهار پله بالا می‌آمد. از نگاه من بازی‌های تیم‌های پایین جدول ۶ امتیازی است نه ۳ امتیازی.

* امیدوار باشیم بنفش‌های هوادار در پایان ماراتن مرگبار لیگ بپرند؟

-من نبض تیمی را در دست گرفتم که در پنج هفته واپسین لیگ کهنه ۲۱ بار دروازه‌اش باز شده بود. شکر خدا دیوار دفاعی هوادار امسال قوت گرفته و ما در این فاز دغدغه نداریم و روی فاز هجومی زوم می کنیم. ما باید فشار را از روی این بچه‌ها برداریم و ثابت کنیم جوانگرایی به ناکامی ختم نخواهد شد و با تکیه بر استعدادهای بکر فوتبال می‌توان در پیکار با تیم‌های پرطمطراق دست بالا را داشت.

*از استقلال بپرسیم؟ از برخورد سرد مهدی رحمتی با سهراب در پایان دربی پایتخت!

-بخش عمده‌ای از گرفتاری‌های فوتبال ما مربوط به حاشیه‌هایی است که هیچ ربطی به متن ندارند. من پیش و پس از بازی با استقلال به سمت نیمکت آن ها رفتم، دست دادم و آرزوی موفقیت کردم. این چه بساطی است که هر کس می‌رسد سگرمه‌های درهم مرا به هزار چیز بی ربط، ربط می‌دهد. کاش در این فوتبال آرامش و آسایش جای سوشال مدیا از نوع حاشیه‌ساز را بگیرد و سرمان به کار خودمان باشد.

*امیدمافی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.