تحولات لبنان و فلسطین

مدیرعامل شرکت بیمه آتیه سازان حافظ، به تشریح خدمات بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و اقشار آسیب پذیر جامعه پرداخت.

تشریح خدمات بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و اقشار آسیب پذیر

علیرضا نمازی، روز شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت، گفت: آتیه سازان حافظ در عرصه بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان فعالیت می‌کند که در همین راستا، رسالت و اهدافی دارد.

به گفته وی  تعیین نرخ بیمه تکمیلی درمان و نظارت بر خدماتی که ارائه می‌شود، از وظایف آتیه سازان حالی است.

نمازی ادامه داد: حدود ۹ هزار مرکز طرف همکاری با بیمه آتیه سازان حافظ هستند که بازنشستگان می‌توانند از خدمات این مراکز درمانی استفاده کنند.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعات، قراردادهای بیمه آتیه سازان حافظ است که بتواند خدمات درمانی مورد نیاز بازنشستگان را تأمین کند.

نمازی با اشاره به این که بیمه آتیه سازان حافظ با صندوق بیمه تأمین اجتماعی، صندوق بازنشستگی فرهنگیان، دانشگاه‌ها و…،طرف قرارداد است، افزود:  بیمه تکمیلی در سلامت افراد خیلی تأثیرگذار است و لازم است که تقویت شود.

نمازی ادامه داد: ما زیرمجموعه وزارت بهداشت هستیم و تمام تلاش خود را می کنیم که خدمات درمانی با کیفیت به بازنشستگان ارائه بدهیم.

به گفته وی  بسته‌های خدمتی متفاوت  هستند و به اساس کیفیت آنها، قیمت گذاری می‌شوند.

وی افزود: از زمان تأسیس تا امروز، ارائه خدمات درمانی به بازنشستگان را داشته ایم که با توجه به وضعیت جسمانی بیمه شدگان، ریسک بالایی در تأمین هزینه‌ها دارد.

وی آنلاین بودن دسترسی به خدمات توسط بیمه شدگان را یکی از خدمات  بیمه آتیه سازان حافظ عنوان کرد و افزود: رسیدگی آنلاین به اسناد نیز به حدود ۹۵ درصد رسیده است.

 به گفته نمازی ،  صندوق بازنشستگی کشوری بالغ بر ۱,۷۰۰ میلیارد تومان بدهی به بیمه آتیه سازان حافظ دارد که همین موضوع این شرکت بیمه ای را دچار مشکل کرده است.

وی با اشاره به این که  مشکل خاصی در ارائه خدمات درمانی به بازنشستگان تحت پوشش نداریم، افزود:این در حالی است که  با سازمان تأمین اجتماعی هم در پرداخت مطالبات دچار مشکل هستیم. یعنی اگرچه  این سازمان تا تیرماه مطالبات ما را داده  است اما  هنوز ۴.۵ همت از آن طلب داریم.

وی افزود: ما از محل دریافتی‌ها، هزینه‌ها را تأمین می‌کنیم و اختلال در پرداختی‌ها، بیمه شدگان را دچار مشکل می‌سازد.

وی به نسخه الکترونیک اشاره کرد و گفت: با استفاده از نسخه الکترونیک، خیلی از مشکلات ما حل خواهد شد.

نمازی تأکید کرد: دیدگاه ما جنبه سودآوری نیست بلکه  به دنبال ارائه خدمات درمانی با کیفیت به افراد تحت پوشش هستیم.

وی افزود: آموزش و پرورش از سال ۱۴۰۰، ۳۵۰ میلیارد تومان به بیمه آتیه سازان حافظ  بدهکار است که بر اساس نرخ تورم، این عدد امروز بالای ۱۵۰۰ میلیارد خواهد شد.

نمازی اظهار داشت: ما به دنبال خدمت به بیمه‌شدگان هستیم و اگر این مشکلات و چالش‌های ما حل شود، قطعاً در ارائه خدمات درمانی به بازنشستگان، بهتر عمل خواهیم کرد.

وی سپس به بحث به تعرفه‌ها اشاره کرد وگفت: ما چالش زیادی با تعرفه‌ها داریم، اما بیمه‌شدگان از این مشکلات اطلاعی ندارند. به هرحال تمام سعی و تلاش ما این است که با حداقل هزینه، بتوانیم به بیمه‌شدگان خدمات بدهیم.

نمازی ادامه داد: تأمین اجتماعی باید بر اساس قانون، بیمه شدگان خود را رایگان درمان کند، اما چون توانایی ندارد، مجبور است خرید خدمت انجام دهد.

به گفته نمازی  وقتی بیمه‌ها در پرداخت مطالبات بیمه‌های تکمیلی دچار تأخیر می‌شوند،  این بیمه شدگان هستندکه  آسیب می‌بینند؛ چون بیمه تکمیلی مجبور به لغو قرارداد می‌شود.

وی با عنوان این مطلب که هزینه بیمه آتیه سازان حافظ هر ماه ۲ هزار میلیارد تومان است، گفت: پرداخت هزینه‌های بیماران خاص را هفتگی پرداخت می‌کنیم، چون شرایط این بیماران به گونه‌ای است که نباید اجازه بدهیم دچار مشکل شوند.

وی افزود: ۵۰ درصد نارضایتی بیمه‌شدگان آتیه سازان حافظ، ناشی از عدم آگاهی بیمه‌شدگان از بسته خدمتی است که خریداری می‌شود. یعنی بیمه شده توقع دارد ما همه خدمات درمانی را به آن ها ارائه بدهیم، در حالی که این خدمات را از ما خریداری نکرده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.