تحولات لبنان و فلسطین

فرمانده تیپ ۴۰۱ زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در کمین و تله انفجاری مجاهدان فلسطینی در الجبالیا گرفتار شد و در حالی به هلاکت رسید که برخی منابع خبری از کشته و زخمی شدن چند افسر اسرائیلی نیز خبر می دهند.

فرمانده تیپ۴۰۱ ارتش صهیونیستی در جبالیا به هلاکت رسید

«احسان دقسه» فرمانده دروزی الاصل تیپ ۴۰۱ زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در الجبالیا در یک نفربر «نمر» به همراه چند فرمانده دیگر در حین بازدید از جبالیا و انجام مأموریت اطلاعاتی گرفتار شد. منابع اسرائیلی تاکنون خبر مرگ وی در کمین رزمندگان فلسطینی را تایید کرده اند؛ این در حالی است که رسانه‌های عبری زبان از گرفتار شدن دو فرمانده یگان‌های ۱۶۲ و ۵۲ ارتش رژیم صهیونیستی در کمین سخت در جبالیا در شمال نوار غزه خبر داده و گزارش دادند اخبار اولیه از کشته شدن آنها حکایت دارد.
کاتال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داد، دقسه تاکنون عالی‌ترین مقام ارتش است که در نبردهای غزه کشته شده است.

این سرهنگ ارتش رژیم صهیونیستی ۴ ماه پیش به سمت فرماندهی تیپ ۴۰۱ زرهی ارتش منصوب شده بود.

شهردار «دالیه الکرمل» در حساب کاربری خود در شبکه ایکس اعلام کرد که فرمانده تیپ ۴۰۱ ارتش رژیم صهیونیستی در حادثه‌ای سخت در جبالیا در شمال نوار غزه کشته شده است.

ساعتی پیشتر، منابع رسانه‌ای از وقوع ۲ حادثه امنیتی بسیار سخت برای ارتش رژیم صهیونیستی در شمال و جنوب نوار غزه خبر دادند و رسانه های محلی اعلام کردند جزئیات دقیق این حوادث در ساعت های آینده منتشر می شود که به نظر می رسد هلاکت این افسران صهیونیستی یکی از این حوادث بوده است.

برخی منابع اعلام کردند که گزارش‌های اولیه حاکی از هدف قرار گرفتن یک خودروی زرهی مهم ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کشته و زخمی شدن شمار زیادی از نظامیان اشغالگر بود.

بر پایه این گزارش، بالگردهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی نظامیان کشته و زخمی شده را به بیمارستان سوروکا در شهر اشغالی بئر السبع منتقل کردند.

رسانه های محلی با اشاره به «ضجه شدید رسانه های صهیونیستی» و اشاره آنها به «حوادث امنیتی سخت در شمال و جنوب» اعلام کردند که جزئیات بیشتر این حوادث بزودی در دقایق و ساعات آینده منتشر خواهد شد.

ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با تداوم اقدامات جنایتکارانه خود در نوار غزه و لبنان همچنان ضربات سنگینی را از حزب الله و مقاومت فلسطین دریافت می‌کند.

در حالی که عملیات گروه های مقاومت فلسطینی با شکار تانک ها، نفربرها، بولدوزرها و نظامیان اسرائیلی در نوار غزه به شکل معناداری، پررنگ تر و شدیدتر از گذشته شده است، حزب‌الله نیز عملیات های خود را علیه اشغالگران وسعت و شدت بخشیده است.

امروز یکشنبه، حزب‌الله لبنان اعلام کرد در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و لبنان با ۱۳ عملیات مواضع ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی در حمایت از ملت ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه آنها و در دفاع از لبنان و ملت آن، روز یکشنبه (۲۹ مهرماه ۱۴۰۳) محل استقرار نظامیان رژیم صهیونیستی در شهرک‌های «کتسرین» و «یفتاح» را با تعدادی موشک مورد اصابت دقیق قرار دادند.

حزب الله لبنان در اطلاعیه دیگری اعلام کرد مواضع صهیونیست‌ها در شهر حیفا و همچنین یک پایگاه نظامیان اشغالگر در غرب دریاچه طبریا را هدف حمله موشکی قرار داده است.

حزب‌الله در سه عملیات دیگر حمله ای موشکی به محل استقرار نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در پادگان «معالیه گولانی»، شهرک «مسگاو عام» و منطقه «وادی هونین» انجام داد.

مقاومت اسلامی لبنان همچنین با تعداد قابل توجهی موشک، محل استقرار نظامیان اشغالگر در شهرک‌های «ادمیت»، «شلومی» و «یعرا» را به صورت دقیق زیر آتش گرفت.

حزب‌الله در عملیاتی دیگر به نظامیان رژیم صهیونیستی مستقر در منطقه «السدانه» در مزارع اشغالی «شبعا» با چند موشک حمله کرد.

مقاومت لبنان همچنین گزارش داد: رزمندگان مقاومت اسلامی در حمایت از ملت ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه آنها و در دفاع از لبنان و ملت آن، پایگاه «فیلون» در شهرک «روش بینا» واقع در شرق شهر اشغالی «صفد» را با تعداد زیادی موشک هدف قرار دادند.

در همین راستا، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که ۱۵ تیم اطفاء حریق درحال تلاش برای مهار آتش‌سوزی ناشی از حملات حزب‌الله در صفد، «عمیعاد» و روش بینا هستند.

پیشتر، حزب الله، صبح امروز شهر صفد و شهرک‌های «کریات شمونه» و روش بینا را موشک باران کرده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.