تحولات لبنان و فلسطین

به گفته رئیس کل گمرک ایران، در هفت ماه سال جاری ۲۵ هزار و ۴۴۸ دستگاه خودرو سواری نو از گمرکات کشور ترخیص قطعی و وارد کشور شد.

واردات خودرو در سال جاری از ۲۵ هزار دستگاه گذشت

به‌گزارش قدس آنلاین، محمد رضوانی‌فر، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران خبر داد، در هفت ماهه سال جاری ۲۵ هزار و ۴۴۸ دستگاه خودرو سواری نو از گمرکات کشور ترخیص قطعی و وارد کشور شد.

رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: ارزش این تعداد واردات خودرو سواری نو به کشور ۵۲۵ میلیون و ۴۲ هزار دلار بوده است.رضوانی‌فر در مورد واردات خودرو در ۷ ماهه سال ۱۴۰۲ به کشور، افزود: در هفت ماه سال ۱۴۰۲ تعداد ۲ هزار و ۹۹۹ دستگاه خودرو سواری نو به ارزش ۶۰ میلیون و ۴۹۸ هزار دلار وارد کشور شد.

وی با اشاره با اینکه شرکت‌های معین خودرو ایرانیان، سایپا و بهمن موتور بزرگترین واردکننده خودرو سواری در هفت ماه سال جاری بودند، اظهار کرد: در این مدت، معین خودرو ایرانیان ۶ هزار و ۵۰۹ دستگاه، سایپا ۵ هزار و ۴۴۶ دستگاه و بهمن موتور ۲ هزار و ۵۲ دستگاه خودرو سواری نو وارد کشور کرده‌اند.

گفتنی است؛ روز گذشته سید حمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز خبرداد که برای تامین درآمد عوارض‌، سال آینده 2 میلیارد دلار خودرو وارد کشور خواهد شد که این اقدام علاوه بر درآمد دولتی، سیاستی برای کنترل مصرف بنزین نیز به شمار می‌رود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.