تحولات لبنان و فلسطین

پیکر مطهر شهید خراسانی حمله تروریستی تفتان، «شهید ستوان یکم مهدی خموشی» بر روی دستان همرزمان خود در نیروی انتظامی در مشهد تشییع شد.

بدرقه شهید خراسانی حمله تروریستی تفتان تا حرم امام مهربانی‌ها

به گزارش قدس خراسان، صبح شنبه هنگامی که همه پیگیر اخبار حمله بی‌سابقه رژیم صهیونیستی به سه استان ایران بودند، خبرهای ناگواری از تفتان سیستان و بلوچستان مخابره شد، اخبار حاکی از تحرک نیروهای نفوذی و دست خرابکار دشمنان خارجی بود، دو واحد گشت پاسگاه انتظامی گوهرکوه تفتان بعد از ارائه خدمت به شهروندان در مسیر بازگشت به پاسگاه بودند که در کمین اعضای گروهک تروریستی جیش‌الظلم قرار گرفتند و در این درگیری ۱۰ نفر از کارکنان انتظامی و سربازان وظیفه به شهادت رسیدند.

امروز صبح بعد از دو روز از آن حمله تروریستی، مردم شهیدپرور مشهدالرضا(ع) برای بدرقه فرزندی از دیار شهر امام مهربانی‌ها، شهید ستوان یکم مهدی خموشی به مهدیه مشهد که وعده‌گاه همیشگی شهدا است، آمده‌اند تا فرزند این دیار را تا بهشت هشتم و برای آخرین زیارت بدرقه کنند.

بنرها و تاج گل مزین به عکس شهید خموشی پیشاپیش جمعیت است و گروه مارش در حال نواختن مارش عزاست، پیشاپیش جمعیت دو فرزند شهید مهدی خموشی با در دست داشتن عکسی از پدر و چشمانی اشک‌بار، همراه با پدربزرگ‌های خود ایستاده‌اند.

پیکر شهید بر روی دستان همرزمان خود در نیروی انتظامی از روبروی مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی با نوای لبیک یا حسین(ع) حرکت می‌کند، مداح ماشین صوت از شهادت می‌خواند و دوربین‌ها و چشم‌های نمناک مردم خبر از اتصال دل‌ها به این داغ دارد.

مداح از صحبت رهبر معظم انقلاب درباره کوچک‌نمایی و بزرگنمایی نکردن حمله صبح شنبه رژیم غاصب صهیونیستی به ایران می‌گوید و با رجز انتقام خون شهیدان، مردم نیز همنوا با مداح مراسم و با مشت‌هایی گره‌کرده فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را سر می‌دهند و خواستار انتقام خون‌های پاک شهیدان می‌شوند.

مداح مراسم به نقل از دوستان هیأتی شهید می‌گوید که شهید خموشی علاقه زیادی به حضرت زهرا(س) داشت و با خواندن روضه‌ آن حضرت دلها را روانه مدینه می‌کند، کم‌کم جمعیت به نزدیکی حرم رسیده‌اند و جمعیت عزادار با مداح مراسم همراهی می‌کنند و نوای «ای صفای قلب زارم هرچه دارم از تو دارم/ تا قیامت ای رضاجان سر ز خاکت بر ندارم/ منم خاک درت غلام و نوکرت/ مران از در مرا به جان مادرت» را زیر لب زمزمه می‌کنند.

خدام رضوی به استقبال جمعیت تشییع‌کننده و پیکر مطهر شهید مهدی خموشی آمده‌اند و همرزم شهید با سوز دل خاصی صلوات خاصه امام مهربانی‌ها را می‌خواند، دست‌های ارادت و قامت‌های ایستاده در ورودی باب الرضا(ع) حرم مطهر رضوی صحنه‌های زیبایی را خلق کرده است.

در ادامه پیکر مطهر شهید با نوای لبیک یا حسین(ع) بر روی دوش حافظان امنیت مشهد و خراسان رضوی وارد حرم مطهر رضوی می‌شود، تا آخرین زیارت و طواف خود را بر گرد بارگاه منور رضوی داشته باشد.

گفتنی است؛ به امامت آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بر پیکر پاک شهید مهدی خموشی در صحن کوثر حرم مطهر رضوی نماز میت خوانده شد و سپس پیکر این شهید برای تدفین به قطعه شهدای بهشت رضا(ع) منتقل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.