تحولات لبنان و فلسطین

تکاور جنگنده،از میان تگرگ و طوفان به پنجاه‌ودوسالگی رسیده و به گواهی باد از ایستگاه‌های مه‌آلود بسیاری گذشته است.

گفت وشنود با مهدی تارتار به پیوستِ پاییزان/ در این فوتبال، خون هیچ نفری رنگین‌تر نیست!

به گزارش قدس آنلاین، گویی برگریزان علامت خوبی برای ادامه مسیر پرمشغله ترین مربی بومی است. وقتی مهدی تارتار راه رسیدن به مقصد را نقطه گذاری کرده و قرار است به محض تمام شدن نقطه‌ها پرواز کند، حتماً اتفاقات مثبتی در راه است. باران، حرف تازه‌ای بود در هنگامه‌ای که زمین خیس شد و سرمربی  گل گهر با حرف‌ها و هشدارهایش پا سفت کرد.

* در این سال‌ها هیچ سکانداری به اندازه شما ایرانگردی نکرده است. قبول دارید؟

- خودم هم فکر نمی‌کردم در یک بازه زمانی ۱۵ تیم مختلف را تجربه کنم. خدا را شاکرم که همیشه نگاه ویژه به من داشته تا سرم را بالا بگیرم و شرمسار نباشم. در فوتبال ایران که بیش از پیش به سمت نتیجه‌گرایی گام برداشته، باید مسرور باشم که کارنامه پر و پیمانی بدست آوردم و صحنه را خالی نکردم. پارسال کنار دریا بودم، امسال حوالی کویر.هر جا که سرنوشت پارو بزند من همان‌جا هستم.

*مهم‌ترین دغدغه فوتبال ایران، اکنون چیست آقای تارتار؟

-فکر می کنم اجرای عدالت مهم‌ترین دغدغه باشد. به هر حال مربیان در شرایط سخت تیم‌های خود را آماده می‌کنند و دوست دارند در نهایتِ مساوات به حق خود برسند. حالا اگر قرار باشد به خاطر نبودن وی ای آر در همه بازی‌های لیگ، متمول‌ها خیالشان راحت باشد و سایران، چوبِ غیبت کمک داور ویدئویی را بخورند،عدالت پیمانه نمی‌شود و تیم‌ها به‌خاطر همین بی مبالاتی تنبیه می‌شوند. باور کنید خون هیچ تیمی در این فوتبال رنگین‌تر از دیگری نیست و نباید تبعیض خواسته یا ناخواسته در میان باشد.

*شما درباره داوران ایرانی هم همیشه مواضع خاصی داشتید!

-اتفاقاً معتقدم امروز داوران پاک‌نهادی در فوتبال ایران قضاوت می‌کنند و برازنده داوری بازی‌های سهمگین هستند. فقط باید شرایط مساعد برای سوت زدن فراهم شود و داوران در حاشیه امنیت تصمیم درست بگیرند.

*مهدی تارتار که فصل پیش با ملوان بادبان‌ها را برافراشت، چه آینده‌ای برای گل‌گهر پیش‌بینی می‌کند؟

- فکر می‌کنم با بازگشت بازیکنان مصدوم  نتایج خوبی انتظار گل گهر را می کشد. ما از تعطیلات فیفادی نهایت بهره را بردیم و به هماهنگی بیشتری رسیدیم. حالا دیگر نوبت گل گهر است حریفان را از میان بردارد و به سمت بالای جدول حرکت کند. من به این بازیکنان امیدوارم و فکر می کنم در ادامه فصل رو به جلو قدم برداریم و به سمتی پیش برویم که مردم قدرشناس سیرجان می‌خواهند.

*همچنان برخی منتقدان، مهدی تارتار را شمایل فوتبال بسته تلقی می‌کنند!

-اشتباه می‌کنند. اگر بازی‌های گل گهر را دیده باشید متوجه خواهید شد تیم من تا اینجا به هیچ وجه دنبال بازی بسته نبوده و نیست و با اتکا به فوتبال مالکانه دنبال این هستیم دروازه رقیبان را مداوم تهدید کنیم . ما به اقتضای هر دیدار پلن جداگانه‌ای رو می‌کنیم و برای هر 90 دقیقه فایل جداگانه‌ای تعریف می‌کنیم. در فوتبال امروز هیچ تیمی با یک روند کلیشه‌ای و ثابت موفق نخواهد شد.

* می‌شود حدس زد گل گهر آخر فصل روی کدام پله آرام خواهد گرفت؟

-گل گهر در این سال‌ها به‌واسطه کسب نتایج درخور انتظارات را بالا برده و بر همین اساس سیرجانی‌ها خواستار پیشتازی تیم هستند. خوشبختانه نوار تساوی‌ها را در بازی با تیم خوب ذوب‌آهن، پاره کردیم و با پیروزی در دیدارهای پیش رو به جمع مدعیان بالای جدول اضافه خواهیم شد. گل‌گهر توانایی‌اش را دارد و من به این بچه‌ها و این اسکواد اعتقاد ویژه دارم.

* هر وقت با شما صحبت می‌کنیم یاد فیلم اکشن مهدی تارتار، حمیداستیلی و محمد نوازی در شهرآورد زیرخاکی می‌افتیم!

-جوان بودیم و احساساتی. آن سال‌ها دربی‌ها بوی خون می‌دادند و 100 هزار نفر را به سکوها پیچ و مهره می‌کردند. حالا که در ذهن گذشته را مرور می‌کنم، به این باور می رسم که تجربه دستاورد نفیس دوران شباب است و یک‌شبه بدست نمی‌آید. ما آن ایام را سپری کردیم تا به پختگی برسیم و به جوان‌ها بگوییم که از معبر احساس نمی‌توان به هدف رسید. فوتبال بر پایه منطق استوار است و آن‌ها که با سلاح خرد پیش می‌روند، زودتر به مقصد می‌رسند. تردید نکنید.

*امیدمافی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.