تحولات لبنان و فلسطین

مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی گفت: سعی داریم از طریق قرآن، کلام اهل بیت(ع) را به گوش جهانیان برسانیم و در عرصه ملی و بین‌المللی فعالیت‌های قرآنی آستان قدس رضوی آنچنان توسعه پیدا کند که در جهان اسلام نام حضرت رضا(ع) با قرآن گره بخورد.

مأموریت‌های مهم مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی برای تبلیغ، ترویج وآموزش قرآن
حجت‌الاسلام و المسلمین سید مسعود میریان، با حضور در استودیو برنامه پنجره مهر و رادیو اینترنتی فرهنگ رضوی در خصوص تاریخچه فعالیت این مرکز قرآنی گفت: با تدبیر زنده یاد شهید آیت الله رئیسی تولیت فقید آستان قدس رضوی مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی در سال 1396 تاسیس شد. 

وی افزود: با کارشناسی اعضای شورای عالی قرآن آستان قدس رضوی، ماموریت‌هایی برای این مرکز مشخص و سپس سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی و شرح ماموریت‌ها و برنامه‌های کلان مرکز قرآن ابلاغ شد و انجام فعالیت‌های قرآنی خارج از حوزه حرم مطهر رضوی، در سطح ملی و بین‌المللی در دو حوزه آموزش عمومی، مطالعات قرآنی و تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی را بر عهده گرفت.  
حجت‌الاسلام میریان، افزود: یکی از چشم‌اندازهای که برای این مرکز پیش بینی شده تشکیل بزرگترین مجموعه قرآنی جهان اسلام وابسته به آستان حضرت رضا(ع) است که برای رسیدن به این هدف مهم، مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی در عرصه‌های مختلف قرآنی در حال تبلیغ و ترویج است و ارائه آموزش‌های عمومی قرآن را در راستای آشنایی زائران حضرت رضا(ع) در جای جای جهان را با قرآن و اهل بیت(ع) ماموریت خود می‌داند. 
وی تاکید کرد: تبلیغ معارف رضوی و کلام حضرت رضا(ع) در مسیر قرآن محقق می‌شود و آستان قدس رضوی به عنوان نهاد موقوفاتی جهان اسلام و تشیع این ظرفیت را دارد که قرآن و ثقلین را در کنار هم توسعه دهد.

  
«من قرآن را دوست دارم»، بزرگترین شبکه آموزش مجازی قرآن 

مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی از طرح‌های «من قرآن را دوست دارم» و «مهد الرضا(ع)» به عنوان دو فعالیت شاخص این مرکز در سطح ملی و بین‌المللی یاد کرد و گفت: طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» بزرگترین شبکه آموزش مجازی قرآن در کشور است که با همکاری اعتاب مقدسه کشور و بقاع متبرکه از جمله حرم حضرت معصومه(س)، حرم حضرت عبد العظیم حسنی، حرم حضرت احمد بن موسی، مسجد مقدس جمکران و بعثه مقام معظم رهبری در حال برگزاری است. 
وی ادامه داد: این طرح، شبکه آموزشی مجازی قرآن در سراسر کشور را راه‌اندازی کرده و چشم‌انداز روشنی برای ادامه و بسط این شبکه آموزشی در رشته‌های آموزشی مختلف و زبان‌های انگلیسی و عربی برای آن دیده شده است که امید است این طرح با عنایت حضرت رضا(ع) عاشقان اهل بیت و قرآن را در کنار هم جمع کند.
 

بزرگترین شبکه آموزشی قرآن به کودکان در جهان اسلام

وی با تاکید بر اینکه طرح آموزشی «مهد الرضا(ع)» بزرگترین شبکه آموزشی قرآن به کودکان 5 ساله در جهان اسلام است، تصریح کرد: این طرح نیز بزرگترین شبکه آموزشی روخوانی قرآن به کودکان در سراسر کشور است که به جرأت ‌می‌توان گفت در جهان اسلام، مشابه این شبکه آموزشی برای روخوانی قرآن به روش قصه و بازی به کودکان را نداریم. مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی تصریح کرد: هم اکنون، این طرح آموزشی در شش کشور دنیا و در 558 شعبه داخلی و بیش از 230 مرکز قرآنی در سراسر کشور با یک درسنامه آموزشی و سرفصل آموزشی و برنامه مدون در یک سال تحصیلی برگزار می‌شود. 
حجت‌الاسلام میریان یادآور شد: قرآن ابزار هدایت انسان است و اهل بیت(ع) جان خود را فدای قرآن کردند. حضرت رضا(ع) در شبانه‌روز حداقل 5 ساعت و بیش از 10جزء قرآن را تلاوت می‌کردند. ای کاش ما هم بتوانیم در زندگی خود بیش از همه چیز به قرآن بپردازیم و زندگی خود را با قرآن عجین کنیم.

منبع: آستان نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.