تحولات لبنان و فلسطین

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: دادن سهمیه بنزین به هر فرد باعث بهینه سازی مصرف نیز می شود و در عین حال از قاچاق نیز جلوگیری می کند و منطقی ترین و بهترین راه حل برای حل مشکل بنزین است.

اختصاص سهمیه بنزین به نفر منطقی ترین راه برای حل مشکل بنزین است

احمد فاطمی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مزایای دادن بنزین به نفر به جای خودرو، گفت: بدون تردید اگر ما بنزین را به جای ماشین به افراد ‌و یا کارت ملی بدهیم به عدالت نزدیکتر است. دادن بنزین به خودرو از مصداق بارز بی عدالتی است.

وی اظهار کرد: با اختصاص بنزین به نفر ویا هر کارت ملی  شاخص  سرانه ‌و ضریب جینی ما مثبت می شود و فاصله طبقاتی در دراز مدت کاهش می یابد.

فاطمی تاکید کرد: اگر به هر کد ملی ماهیانه مقداری مشخص بنزین بدهیم هر فرد یا خانوار در مورد بنزین مورد نیاز خود و بنزین مازاد برنامه ریزی می کند هر مقدار لیتر را لازم داشته باشد برای مصرفش ذخیره می کند و مازاد آن را می فروشد و به نوعی به معیشت شان کمک می کند.

عضو کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: البته دادن سهمیه بنزین به هر فرد باعث بهینه سازی مصرف نیز می شود و در عین حال از قاچاق نیز جلوگیری می کند و منطقی ترین و بهترین راه حل برای حل مشکل بنزین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.