به گزارش قدس خراسان، با پیشرفت روزافزون فناوری، هوش مصنوعی به یکی از کلیدیترین و تأثیرگذارترین ابزارها در زندگی روزمره و صنایع مختلف تبدیل شده است. از دستیارهای صوتی که به ما در مدیریت زمان و برنامهریزی کمک میکنند تا سیستمهای پیشرفته تحلیل داده که به کسبوکارها در تصمیمگیریهای استراتژیک یاری میرسانند. هوش مصنوعی بهطور قابل توجهی شیوه زندگی و کار ما را متحول کرده است.
این فناوری نه تنها به افزایش بهرهوری و کاهش هزینهها کمک میکند؛ بلکه به ما این امکان را میدهد که با دقت بیشتری نیازها و خواستههای مشتریان را شناسایی کنیم و محصولات و خدمات بهتری ارائه دهیم. بیتردید هوش مصنوعی نه تنها یک ابزار فناورانه؛ بلکه یک شریک استراتژیک در مسیر پیشرفت و توسعه پایدار است.
در این راستا به سراغ سید مهدی حسینی سمنانی، مدیرعامل یک شرکت فناور در حوزه هوش مصنوعی مستقر در پارک علم و فناوری خراسان رفتیم تا از او درباره دستاوردهای این شرکت و کاربردهای آن در زمینه هوش مصنوعی جویا شویم.
او در این باره میگوید: هوش مصنوعی یک بُعد نظری و دانشگاهی دارد که بیشتر در قالبهای مقاله، سرگرمی مانند تبدیل متن به تصویر، تبدیل عکس به فیلم و ابزارهای عمومی و آموزشی خود را نشان میدهد. همچنین یک بُعد کاربردی دارد که موجب هوشمندی صنایع و تحول دیجیتال در آنها شده و بهرهوری را افزایش میدهد. کاربردهای آن در زندگی مردم ملموس است.
تحلیل بیگدیتا صنایع با هوش مصنوعی
این مدیرعامل شرکت فناور با بیان اینکه ما در این بخش دوم و در حوزه کاربردهای هوش مصنوعی و تحلیل بیگدیتا در صنایع مختلف کشور فعالیت داریم، عنوان میکند: ایده محوری ما ابرسامانه هوش مصنوعی یونیتا مبتنی بر فناوریهای همگراست.
حسینی سمنانی با بیان اینکه نقطه قوت ما تکمیل چرخه کامل علم داده و معماری لایهای محصولات دانشبنیان با پشتیبانی ویژه است، خاطرنشان میکند: از جمله کاربردهای ابرسامانه تحلیلگر، شناسایی مشتریان یک محصول ایرانساخت و فناور با هوش مصنوعی به تفکیک ۲۵۰ کشور و ۶ هزار و ۵۰۰ شهر برای توسعه تجاریسازی، آیندهپژوهی و آیندهنگاری در مورد یک موضوع با
هوش مصنوعی، شناسایی نیروی متخصص و حرفهای در یک حوزه شغلی خاص و شناسایی تأمینکنندگان و متخصصان برای انجام یک پروژه و پیادهسازی یک ایده، موتور جستوجوی هوش مصنوعی با قابلیت تحلیل بیگدیتا و یکپارچهسازی انواع داده و ارائه آنها در داشبوردهای مدیریتی با هشداردهی رخدادهای مهم و قابلیت پیشبینی است.
او با اشاره به اینکه مهمترین کارویژه ما رسوخ کاربردهای مفید هوش مصنوعی برای تحلیل اطلاعات کلانداده به عنوان دستیار هوش مصنوعی مدیران صنایع است، یادآور میشود: خوشبختانه همزمان با رویداد همافزا که هفته گذشته برگزار شد، برنامه رونمایی از میکروسرویس جدید دستیار هوش مصنوعی تحلیلگر را داشتیم. از جمله کاربردهای این پلتفرم هوش مصنوعی، کشف مشتریان پنهان و بالقوه و توسعه بازار صادراتی بینالمللی فقط با یک کلیک است.
این مدیرعامل شرکت فناور میافزاید: این پلتفرم همچنین بهعنوان شتابدهنده مشترییابی با هوش مصنوعی برای کمک به کسبوکارها و مؤسسات در ارتقای صادرات
بیحد و مرز، در هر نقطه از جهان و کشف بازارهای جدید و افزایش مشتریان طرحریزی شده است.
حسینی متذکر میشود: کسبوکارهای دانشبنیان میتوانند با این تحلیلگر، تنها با یک کلیک به بیگدیتا وصل شده و به یک دستیار هوشمند مشترییابی جهانی برای شناسایی هوشمند مشتریان از هر کجا که بخواهند، مجهز شوند.
تحول در بازاریابی با هوش مصنوعی
او با بیان اینکه میتوان با استفاده از راهکارهای هوش مصنوعی تحولی در بازاریابی ایجاد کرد، میگوید: این پلتفرم همچنین میتواند صادرات محصولات تولیدی ساخت ایران و درآمد ارزی را افزایش دهد و با دادن راهکارهایی برای شروع صادرات سبب فتح بازارهای بینالمللی و رونق کسبوکارها شود.
این مدیرعامل شرکت فناور یادآور میشود: ما به دنبال رفع چالش تجاریسازی با کشف بانک مشتریان و تسهیل تجاریسازی و رونق اقتصاد هنر، فرهنگ و صنایع برای محصولات فناور هستیم. ویژگیهای این محصول شامل کشف بازارهای صادراتی و بینالمللی، کاهش چشمگیر هزینههای تحقیقات بازار، شناسایی رقبا، تأمینکنندگان، سرمایه انسانی متخصص و آیندهپژوهی فناوری است که نمونه کاملی از دستاوردهای تحلیل بیگدیتا با هوش مصنوعی محسوب میشود.
حسینی درباره سایر فعالیتهای خود در این شرکت فناور میگوید: تیم متخصص ما تجربه پیادهسازی بیش از ۱۱۰ محصول فناورانه سولوشنمحور و سفارشی، تولید صدها میکروسرویس و API و سابقه ۲۰ سال پژوهش متمرکز در حوزه دادهکاوی و هوش مصنوعی را از سال ۱۳۸۳ دارد. همچنین در این سالها تجربه همکاری با شبکه نخبگان برنامهنویس با ساختار دواپس (ترکیب توسعه و عملیات) را داشتهایم.
او متذکر میشود: ما به دنبال انجام پروژههای سودمند و کاربردی هوش مصنوعی در حوزه تحلیل داده در صنایع کشور و برای مردم عزیز ایران هستیم.
در این راستا به سراغ سید مهدی حسینی سمنانی، مدیرعامل یک شرکت فناور در حوزه هوش مصنوعی مستقر در پارک علم و فناوری خراسان رفتیم تا از او درباره دستاوردهای این شرکت و کاربردهای آن در زمینه هوش مصنوعی جویا شویم.
او در این باره میگوید: هوش مصنوعی یک بُعد نظری و دانشگاهی دارد که بیشتر در قالبهای مقاله، سرگرمی مانند تبدیل متن به تصویر، تبدیل عکس به فیلم و ابزارهای عمومی و آموزشی خود را نشان میدهد. همچنین یک بُعد کاربردی دارد که موجب هوشمندی صنایع و تحول دیجیتال در آنها شده و بهرهوری را افزایش میدهد. کاربردهای آن در زندگی مردم ملموس است.
تحلیل بیگدیتا صنایع با هوش مصنوعی
این مدیرعامل شرکت فناور با بیان اینکه ما در این بخش دوم و در حوزه کاربردهای هوش مصنوعی و تحلیل بیگدیتا در صنایع مختلف کشور فعالیت داریم، عنوان میکند: ایده محوری ما ابرسامانه هوش مصنوعی یونیتا مبتنی بر فناوریهای همگراست.
حسینی سمنانی با بیان اینکه نقطه قوت ما تکمیل چرخه کامل علم داده و معماری لایهای محصولات دانشبنیان با پشتیبانی ویژه است، خاطرنشان میکند: از جمله کاربردهای ابرسامانه تحلیلگر، شناسایی مشتریان یک محصول ایرانساخت و فناور با هوش مصنوعی به تفکیک ۲۵۰ کشور و ۶ هزار و ۵۰۰ شهر برای توسعه تجاریسازی، آیندهپژوهی و آیندهنگاری در مورد یک موضوع با
هوش مصنوعی، شناسایی نیروی متخصص و حرفهای در یک حوزه شغلی خاص و شناسایی تأمینکنندگان و متخصصان برای انجام یک پروژه و پیادهسازی یک ایده، موتور جستوجوی هوش مصنوعی با قابلیت تحلیل بیگدیتا و یکپارچهسازی انواع داده و ارائه آنها در داشبوردهای مدیریتی با هشداردهی رخدادهای مهم و قابلیت پیشبینی است.
او با اشاره به اینکه مهمترین کارویژه ما رسوخ کاربردهای مفید هوش مصنوعی برای تحلیل اطلاعات کلانداده به عنوان دستیار هوش مصنوعی مدیران صنایع است، یادآور میشود: خوشبختانه همزمان با رویداد همافزا که هفته گذشته برگزار شد، برنامه رونمایی از میکروسرویس جدید دستیار هوش مصنوعی تحلیلگر را داشتیم. از جمله کاربردهای این پلتفرم هوش مصنوعی، کشف مشتریان پنهان و بالقوه و توسعه بازار صادراتی بینالمللی فقط با یک کلیک است.
این مدیرعامل شرکت فناور میافزاید: این پلتفرم همچنین بهعنوان شتابدهنده مشترییابی با هوش مصنوعی برای کمک به کسبوکارها و مؤسسات در ارتقای صادرات
بیحد و مرز، در هر نقطه از جهان و کشف بازارهای جدید و افزایش مشتریان طرحریزی شده است.
حسینی متذکر میشود: کسبوکارهای دانشبنیان میتوانند با این تحلیلگر، تنها با یک کلیک به بیگدیتا وصل شده و به یک دستیار هوشمند مشترییابی جهانی برای شناسایی هوشمند مشتریان از هر کجا که بخواهند، مجهز شوند.
تحول در بازاریابی با هوش مصنوعی
او با بیان اینکه میتوان با استفاده از راهکارهای هوش مصنوعی تحولی در بازاریابی ایجاد کرد، میگوید: این پلتفرم همچنین میتواند صادرات محصولات تولیدی ساخت ایران و درآمد ارزی را افزایش دهد و با دادن راهکارهایی برای شروع صادرات سبب فتح بازارهای بینالمللی و رونق کسبوکارها شود.
این مدیرعامل شرکت فناور یادآور میشود: ما به دنبال رفع چالش تجاریسازی با کشف بانک مشتریان و تسهیل تجاریسازی و رونق اقتصاد هنر، فرهنگ و صنایع برای محصولات فناور هستیم. ویژگیهای این محصول شامل کشف بازارهای صادراتی و بینالمللی، کاهش چشمگیر هزینههای تحقیقات بازار، شناسایی رقبا، تأمینکنندگان، سرمایه انسانی متخصص و آیندهپژوهی فناوری است که نمونه کاملی از دستاوردهای تحلیل بیگدیتا با هوش مصنوعی محسوب میشود.
حسینی درباره سایر فعالیتهای خود در این شرکت فناور میگوید: تیم متخصص ما تجربه پیادهسازی بیش از ۱۱۰ محصول فناورانه سولوشنمحور و سفارشی، تولید صدها میکروسرویس و API و سابقه ۲۰ سال پژوهش متمرکز در حوزه دادهکاوی و هوش مصنوعی را از سال ۱۳۸۳ دارد. همچنین در این سالها تجربه همکاری با شبکه نخبگان برنامهنویس با ساختار دواپس (ترکیب توسعه و عملیات) را داشتهایم.
او متذکر میشود: ما به دنبال انجام پروژههای سودمند و کاربردی هوش مصنوعی در حوزه تحلیل داده در صنایع کشور و برای مردم عزیز ایران هستیم.
نظر شما