رئیس قرارگاه جوانی جمعیت وزارت آموزش و پرورش گفت: هدف وزارت آموزش و پرورش این است که لباسهایی که برای دانشآموزان طراحی میشود با خواستهها و سلیقههای آنان هماهنگ باشد.
عاطفه سادات مدبرنژاد، با بیان این که طراحی لباس با سلیقه دانشآموزان، به افزایش نشاط و روحیه آنها کمک خواهد کرد؛ افزود: این فرآیند با مشارکت شورای مدرسه، شورای دانشآموزی و نظارت انجمن اولیا و مربیان در حال پیگیری است.
عاطفه سادات مدبرنژاد ادامه داد: امسال وزارت آموزش و پرورش با چالشهایی در زمینه ارائه سرویس مدارس مواجه بوده است. به همین منظور، مسئولیت تأیید صلاحیت رانندگان سرویس مدارس بر عهده شهرداریها و وزارت کشور قرار گرفته تا از ورود رانندگان بدون صلاحیت به سرویسدهی به دانشآموزان جلوگیری شود.
رئیس قرارگاه جوانی جمعیت وزارت آموزش و پرورش با بیان این که نظارت بر رانندگان سرویس به منظور تأمین امنیت بیشتر دانشآموزان ضروری است؛ تصریح کرد: هماکنون پیگیریهای لازم در این زمینه در حال انجام است.
عاطفه مدبرنژاد با بیان این که وزارت آموزش و پرورش در عصر دیجیتال امروز، برنامههایی را برای توانمندسازی والدین دارد؛ ادامه داد: این برنامهها شامل آموزشهایی برای ارتقای سواد رسانهای والدین و استفاده از بسترهای دیجیتال برای افزایش مشارکت آنها در فرآیند آموزشی است.
هدف اصلی وزارت آموزش و پرورش این است که خانه و مدرسه به عنوان ۲ شریک راهبردی در تربیت فرزندان، ارتباط مؤثری داشته باشند.
عاطفه مدبرنژاد اظهار کرد: انجمن اولیا و مربیان نمایندگان والدین در مدارس هستند و نقش بزرگی در حمایت از دانشآموزان دارند. این انجمنها میتوانند با تشکیل کارگروههای مهارتی تخصصی به مدارس در حل مشکلات مختلف کمک کنند.
رئیس قرارگاه جوانی جمعیت وزارت آموزش و پرورش افزود: در شرایط اقتصادی سخت، حمایتهای انجمن اولیا و مربیان از دانشآموزان میتواند تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت آموزشی داشته باشد.
عاطفه مدبرنژاد گفت: اگر این همراهی وجود داشته باشد، میتوانیم شاهد تحولاتی مثبت در سیستم آموزشی و تربیتی کشور باشیم.
نظر شما