انتخابات

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش صحبتی از تعطیلی پنجشنبه‌ها نشده است، گفت: هر اقدامی در آموزش و پرورش صورت گرفته، عده‌ای آن را به سند تحول وصل می‌کنند؛ به نظرم این اقدام از نظر صداقت و امانت داری نسبت به سند تحول، کار درستی نیست. <BR> <BR>

نجفی: تعطیلی پنجشنبه‌ها در سند تحول آموزش و پرورش نیامده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  ایسنا، محمدعلی نجفی در حاشیه «جلسه نمایندگان تشکلهای علمی، صنفی و سیاسی معلمان» در پاسخ به برخی از هجمه‌های سیاسی که علیه وی در برخی از رسانه‌ها شکل گرفته است، گفت: به دو علت پاسخ این مطالب را فعلا نمی‌دهم.

 

چاره‌ای نداریم طی هفت هشت روز آینده شاهد بد اخلاقی‌های سیاسی باشیم و در مورد آن صحبت نکنیم

وی ادامه داد: دلیل اول این است که عملکرد من یک عملکرد مشخصی است، چراکه سه سال در وزارت فرهنگ و آموزش عالی، 9 سال در آموزش و پرورش و سه سال در سازمان برنامه و بودجه خدمت کرده‌ام، لذا کارشناسان این سه دستگاه می‌توانند درباره عملکرد من اظهارنظر و قضاوت کنند و مطالبی که عنوان می‌شود برای فضاسازی نمایندگان مجلس، ارزش پاسخگویی ندارد.

وی افزود: بسیاری از صاحبنظران تعلیم و تربیت و کارشناسان آموزش و پرورش پاسخ این مطالب را داده و خواهند داد، لذا نیازی نیست در حال حاضر وقت خود را صرف پاسخگویی به این گونه مسائل کنم.

نجفی تصریح کرد: کسانی که این فضاسازی را انجام می‌دهند امیدوارند بتوانند در تصمیم نمایندگان مجلس تاثیر بگذارند، اما به نظر من این مسائل در نظر نمایندگان تاثیری نخواهد داشت، چرا که نمایندگان به خاطر مسئولیت وجدانی و شرعی و با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارند باید مسائل را با دقت بررسی کنند؛ به نظرم چاره‌ای نداریم که طی هفت هشت روز آینده شاهد بد اخلاقی‌های سیاسی باشیم و در مورد آن صحبت نکنیم.

 

در سند تحول صحبتی از تعطیلی پنجشنبه‌ها نشده است


وزیر پیشنهادی دولت یازدهم درباره نگرانی والدین از طرح تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس و اینکه وزیر قبلی عنوان کرده بود بر اساس سند تحول این طرح اجرایی شده، آیا تغییری در اجرای این طرح ایجاد خواهد شد؟ پاسخ داد: این نگرانی دو طرفه است، چرا که عده‌ای نیز نگران هستند که چرا پنجشنبه‌ها تعطیل شده، چون این تعطیلی منجر به افت کیفی آموزش فرزندان آنها شده است. از سوی دیگر خانواده‌هایی که در روزهای پنجشنبه نیز به محل کار خود می‌روند، تعطیلی پنجشنبه‌ها و ماندن کودکان آنها در منزل نیز نگران کننده شده است.

نجفی اظهار کرد: نمی‌خواهم بگویم این طرح درست یا نادرست بوده اما این نگرانی از طرف هر دو گروه مطرح است؛ چرا که عده‌ای معترض به تعطیلی پنجشنبه مدارس هستند؛ ضمن آنکه در هیچ جایی از سند تحول صحبتی از تعطیلی پنجشنبه‌ها نشده است؛ اینکه هر اقدامی در آموزش و پرورش انجام شده و عده‌ای آن را به سند تحول وصل کنند به نظرم این اقدام از نظر صداقت و امانت داری نسبت به سند تحول، کار درستی نیست.

 

تمامی اقدامات اجرا شده سند تحول بازنگری می‌شود

وزیر پیشنهادی دولت یازدهم اظهار کرد: تمام اقدامات 2 سال اخیر که در اجرای سند تحول بوده، مورد بازنگری قرار می‌گیرد و هر بخشی از برنامه نیاز به اصلاح داشته باشد اصلاحات را انجام خواهیم داد که تعطیلی پنجشنبه‌ها نیز یکی از این مسائل است، اما برای سال تحصیلی جدید تغییری در برنامه‌های فعلی آموزشی ایجاد نمی‌شود.

 

عده‌ای به اشتباه اظهار کردند معاونت پرورشی در زمان وزارت من منحل شد

نجفی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی منتقدان درباره معاونت پرورشی نظراتی ارائه داده‌اند، خاطرنشان کرد: این موضوعات فضاسازی‌ها و هجمه‌های سیاسی است. زمانی که وزیر آموزش و پرورش بودم، معاونت پرورشی بسیار تقویت شد اما عده‌ای اظهار کردند که معاونت پرورشی در زمان من منحل شد، در حالی که به نظرم هفت هشت سالی در این خصوص دچار اشتباه شده‌اند.

وی با بیان اینکه در زمان وزارت سابقم نه تنها امور پرورشی تعطیل نشد، بلکه کماکان به فعالیت خود ادامه داد، اظهار کرد: این در حالیست که از نظر حجم و کیفیت فعالیت‌ها، رشدی قابل توجه یافت.

 

معاونت پرورشی در آموزش و پرورش باقی می‌ماند

نجفی ادامه داد: در حال حاضر معتقدم اساس کار آموزش و پرورش "تربیت" است و آنرا نمی‌توان از سایر بخش‌های آموزش و پرورش جدا کرد، لذا معاونت پرورشی نه تنها باقی می‌ماند، بلکه این معاونت باید بتواند کل فرایند آموزش و پرورش را به سمت تربیت هدایت کرده و دانش آموزانی که فارغ التحصیل می‌شوند را برای رسیدن به مراتبی از حیات طیبه بر اساس تربیت دینی و اسلامی آماده کند.

 

در حدی که بتوانیم مدیریتها را اصلاح خواهیم کرد

وی همچنین درباره برخی سوء مدیریت‌های آموزش و پرورش که منجر به افت کیفی برنامه‌های آن شده و تغییراتی که در مدیریت‌ها ایجاد خواهد شد، گفت: در حدی که بتوانیم آنرا اصلاح خواهیم کرد و هر زمان که احساس کنیم مدیری شایستگی ماندن در پستی را ندارد و فرد شایسته‌تری داریم، اقدام خواهیم کرد و این جزو مواردی نیست که درباره تصمیم‌گیری آن در سال تحصیلی صبر کنیم.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 74
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي ابراهيمي IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    31 4
    آموزش و پرورش سيستم مهم و حساسي است و نبايد تغييرات در آن بدون مطالعه قبلي باشد . چرا که در اين صورت تغيير حاصله بازده منفي خواهد داشت . بايد به دنبال زمينه اي باشيم تا حضور مجازي و حتي فيزيکي اوليا در محيط آموزشي بيشتر گردد و مشارکت فعال در امر آموزش و پرورش کودک خود داشته باشند. فاصله ميان متون علمي بعضي کتابها با کتابهاي دانشگاهي خيلي زياد است اين حلقه هاي مفقوده موجب کاهش توان دانشگاهها مي شود
  • اميني IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    7 7
    اما آقاي دکتر موضوع پولي کردن تحصيلات تا دوره متوسطه در دوره وزارت شما صورت گرفتکه اين خلافصريح قانون اساسي است
  • همكار IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    34 11
    باسلام تعطيلي پنجشنبه ها با هدف دركنار هم بودن اعضاي خانواده و آموزش شيوه زندگي خانوادگي در كنار تهاجمات فرهنگي و تلاش براي از هم گسيختگي فرهنگي و خانوادگي بسيار موثر بود و آقاي وزير فعلي نبايد جهت متمايز نشان دادن خودش به آن حمله كند اگرمي خواهيدمتمايز باشيد امكانات هوشمندسازي مدرسه گرمايش و سرمايش مربي بهداشت مشاور مدرسه و...و امكانات و تسهيلات جهت صاحب مسكن شدن معلمان اشتغال فرزندانشان حق روستا ومناطق محروم را افزايش دهيدو امكان ادامه تحصيل براي فرهنگيان را افزايش دهيدتا ملت دعاگوي شما باشد و تعطيلي آخرهفته نه تنها باعث افت نشد بلكه باعث افزايش قوا و انگيزه و كاهش ترك تحصيل هم شد آمار هست بررسي كنيد از فرهنگيان و اوليا توام درنهايت صداقت صداقت صداقت نظرسنجي كنيد
  • ولي دانش آموز IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    9 9
    آقاي نجفي مي دانند در خصوص تغيير نظام آموزشي متوسطه(نظام جديد)در زمان ايشان چقدر از آينده سازان اين مملکت ضربه خوردند با برنامه هاي اين چنيني مي خواهند بيايند آموزش وپرورش جاي اعمال سلايق نيست مردم براي آينده فرزندانشان آرزو دارند
  • محسن IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    20 10
    ايشان در زماني که در آموزش وپرورش بودند چرا تعطيلات زمستاني درمدارس راپياده کردند که چندان مناسب نبود .اما الان از تعطيلي روزپنجشنبه ها که اوليا و فرهنگيان راضي هستند گله مند مي شود!
  • مريم IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    8 0
    ما نيروهاي شرکتي آموزش وپرورش خواهان حذف محدوديت ساعات تدريس هستيم چون همانند بقيه شرکتيها باابلاغ آموزش وپرورش وگزينش وبيمه ودوره اموزشي درسال 88جذب شديم
  • سعيده IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    22 0
    قدري مباحث سياسي درتعيين تکليف براي آموزش وپرورش دخيلند که اصلا دانش آموز مهره گم شده اين تسبيح است .اينکه کي راضي باشد امام جمعه تاييد کند ،فرماندار خوشش بيايد يا نماينده بپذيرد وآقايان ميزخودرا از دست ندهند ....واين جاي تاسف براي دانش آموزوآينده سازايران اسلامي است
  • حسين IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    44 14
    گويا تعطيلي پنجشنبه پريد.تعطيلي پنجشنبه براي تجديد قوا انصافا خوب و لازم بود.
  • علي IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    32 3
    متاسفانه حقوق معلما اونقدر پايينه كه معلمي شده شغل چندم معلما كه اين امر بعد از 5-6 سال خودشو نشون ميده . هر از گاهي بخشنامه افزايش حقوق براي كارمندا از محل صرفه جويي مياد كه همه وزارتخانه ها اين رو اعمال مي كنند بغير از آموزش و پرورش چرا ؟ چون پول اضافي براي صرفه جويي نداره- اين امر باعث شده در عرض دو سه سال اخير حقوق ساير كارمندان نسبت به اموزش و پرورش افزايش چشمگير داشته باشه.
  • ايدا IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    31 9
    تعطيلي پنجشنبه هابرابچه هاخوب است بجاش مديرمجتمع راحذف کنندکنند که طرح بسيار بيخودي است
  • اصلاح آموزش و پرورش IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    25 1
    بايد اول فکربي به حال اين مدارس غير دولتي بکنيد که دارند پول ميگيرند و نمره مي دهند و سطح سواد را به زير صفر رسانده اند
  • توسي IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    22 2
    من معلم معتقدم سيستم کتب درسي ونظام رتبه بندي معلمان و... نياز به تحول وتغيير است انشاا... وزير جديد موفق باشند
  • اکبر از تربت حيدريه IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    18 7
    يکي از وزيراني که موفق بوده وامتحانش را پس داده جناب آقاس نجفي است اميدوارم نمايندگان فهيم وفرهيخته که نماينده تک تک هر فرهنگي هستند راي اعتماد بدهند.
  • معلم IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    30 20
    آقاي نجفي تنها دلخوشي معلمان خصوصا"معلمان ابتدايي همين تعطيلي پنج شنبه است !!!!
  • فرهنگي IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    20 13
    با سلام آيا در سند جديد در انتخاب مديران مدارس ظوابط وجود دارد يا نه مثل اين چند دهه روابط حکم فرمااست تعطيلي مدارس هم جز به ضرر دانش آموز هيچ سودي نداشت
  • سعيد IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    27 9
    آقاي دکتر نجفي يکي ا ز صاحب نظران تعليم وتربيت در کشور بوده وا معماران نظام جديد آموزش متوسطه مي باشند. ايشان فردي باورمند ، مديري توانمند و وزيري خردمند مي باشند. اميدوارم با وزارت ايشان ، آموزش وپرورش از دست ساده لوحان و کار نابلدان رهايي يابدو
  • حبيب IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    3 1
    26 سال در اموزش و برورش کار کرده ام وزيري با لياقت تر و شايسته تر از ايشان نديدم اميدوارم اخرين سالهاي خدمتم ايشان وزير اموزش و پرورش باشند.
  • مجيد IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    افرين بر وزير چيز فهم در مورد تعطيلي 5شنبه ها اگر حجم برخي دروس وساعتها تقليل يابد کار خوبي است.
  • ناصري IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    3 1
    مردم بازيچه دست وزرا شده اند . مردم به سليقه وزير بايد بسوزد و بسازد . چرا به راحتي مصوبات قبلي را نقض ميکنيد ميدانيد تنظيم کردن زندگي با اين سليقه ها چقدر دشوار است . آقاي وزير راه اندازي پنجشنبه ها يعني شلوغي ترافيک ، اضافه شدن پول و هزينه سرويس بچه ، مصرف بيشتر بنزين، دل زدگي بچه خصوصا دبستاني از مدرسه ، پرداخت حقوق بيشتر دولت به معلمين و هزارويک دردسر ديگر !!! فکر اينها را کرده ايد يا بازهم جزيره اي عمل خواهيد نمود . جبران افت تحصيلي را ميشود با يک برنامه حل کرد ولي اين چيزهايي که گفته شد نياز به ده ها برنامه دارد .... واقعا متاسفم
  • مجيد IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    3 4
    تعطيلي 5شنبه ها از معدود کارهاي خوب بابايي است لطفا دست نزنيد
  • قرهنگي IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    3 1
    تعطيلي پنجشنبه براي ابتدايي خوب است مديران مجتمع حذف شود وسطح حقوق معلمان با مديران اختلاف زياد است که سبب بي انگيزگي در معلمان شده اينها ازجمله کارهاي مهم وزير جديد بايد باشد
  • علي IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    4 1
    تواين چندسال هرکسي توان کلاس داري وسواد لازم نداشت شدن معاون اجرايي وفناوري وغيره اما معلمهايي که تو کلاسند از همه کمتر حقوق ميگيرند
  • يک همکارفرهنگي IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    1 1
    آقاي نجفي فرد قوي وباتدبير است اميدواريم باراي بالايي برمسند اين وزارت خانه جنجالي بنشيند
  • فرهنگي IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    1 2
    بالاخره دور وبرياشون بايد بيان سرکار عنوانش شايسته سالاريه من يه فرهنگيم در دوره هيچ وزيري به اندازه شما طرحهاي مسخره نظام آموزش و پرورش را به هم نريخت
  • دبير با 28سال سابقه IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    1 1
    درود بر دانشمند فرزانه جناب آقاي نجفي از روزي که متوجه حضور ايشان در آموزش وپرورش شدم بسيار خوشحال شدم واين را از چهره اکثر معلمان مي توان تشخيص داد. انسااله نمايندگان راي بالايي به ايشان خواهند دادودر شروع سال تحصيلي معلمان را خوشحال خواهند کرد.
  • فرهنگي IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 2
    تعطيلي پنجشنبه سليقه اي وتفنني نيست بلکه نياز به بررسي کارشناسي دارد مثلا دانش آموزي که فوق برنامه مي ماند آيا توان جسمي وذهني اجازه اين کار را به اين دانش آموز مي دهد يا خير آيا اين فوق برنامه بازدهي دارد ؟در اين مورد کارشناسان مربوطه بايستي تصميم بگيرند وبه مرحله آزمايش بگذارند
  • حسين IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    آقاي نجفي انشاءلله وزير شدي ما رو از دست اين همه بي برنامگي تبليغات دهن پرکن نجات بده من مسئول رفاه وتعاون يکي از شهرستان ها.... هستم با اين طرح ضيافت هم آبروي مارفته هم شان فرهنگيان پايين اومده بودجه ندادند وبه زور به ما تحميل کردن افطاري بديم تا الان که اخر ماه رمضانه مااز بازار برنج گوشت و....نسيه آورديم وطلبکاران طلبشونو ميخوان.دوم بيمه طلايي يک قرارداد ترکمانچاي ديگه است که به ماتحميل شد وهمه اش به نفع بيمه تمام ميشه درد دل زياده آمارهاي واقعي دست منه نه مسئولين خود شيرين اداره کلهاووزارت .......
  • دبير IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    1 2
    طرح تعطيلي پنجشنبه مدارس کيفيت آموزش را بسيار پايين اورده: 1-دانش اموز مجبور است ساير روزهاي هفته تا ساعت 2 بعدازظهر در کلاس بشيند که اين کار نتيجه اي جز خستگي و دلزدگي ندارد. 2-دو روز تعطيلي پنجشنبه و جمعه باعث تنبلي دانش اموز شده و من معلم روز شنبه با دانش اموزي پياده مواجه هستم که حداقل 3 روز طول ميکشه تا به حد نرمال برسه. پيشنهاد: در هفته شش روز آموزش باشد اما ساعات آموزشي کوتاه شود در روز 4 ساعت.
  • محمد تقي IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    7 0
    اي کاش آقاي نجفي در مورد ارزشيابي توصيفي و قبولي هاي صد درصد کاذب هم کاري ميکردند چرا که در مدارس نمودارهايي را ميبينيد که مديران در پانل دفتر مديريت نصب کرده اند که گوياي صدرصد قبولي آن مدرسه ميباشد . آيا ممکنه در مدرسه ي500 نفري هيچ دانش آموزي ضعيف نباشد ؟ وهمه قبول باشند؟آيا اين دروغ فاحش نيست؟چرا بايد خودمان به سر خودمان کلاه بزاريم؟
  • محمد تقي IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    5 1
    تعطيلي پنجشنبه سودي ندارد فقط حاصل آن تراکم و انباشتگي دانش آموز و معلمين در يک مدرسه و افت کيفي وناراحتي هاي روحي و عصبي در معلمان است. والسلام
  • فرهنگي IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    2 0
    همکاران يادتان نمي آيد تعطيلات زمستانه ، شروع سال تحصيلي در 15 شهريور ، و اضافه کردن ساعت کار آموزش ابتدايي بصورت غير ملموس ، يک نيم ساعت بيشتر از راهنمايي ها از ابتکارات مهم نامزد پست وزات آموزش و پرورش است
  • علي IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 1
    احسنت
  • آموزگار ابتدايي IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    4 3
    تعطيلي پنجشنبه ها تاثيرزيادي درپيشرفت تحصيلي دانش اموزان دارد بهتراست ادامه داشته باشد.
  • علي IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    2 3
    تمايز زيادي بين معلمان ابتدايي ودبيران وجود دارد اميد است اين مساله حل بشه
  • معلم IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    3 1
    با سلام جناب آقاي نجفي چيزهايي هم که در سند تحول آمده انجام داده نمي شود ، حالا اين کار که انجام شده چه ضرري به شما مي رساند ضمناً در مملکت ما اين قدر کارها که نبايد انجام بشه انجام مي شود که حق الناس است و هيچ کس هم به آن اهميت نمي دهد حالا اين پنج شنبه در امانت داري اخلال ايجاد مي کند؟!!! در ضمن کتابهايي که براساس 30 ساعت برنامه ريزي شده چه مي شود ؟!!! مگر شعار جناب آقاي رئيس جمهور ( دکتر روحاني ) اين نبود که اصلاحات انجام مي دهد پس چرا شما نيامده کل آموزش و پرورش را مي خواهيد کن فيکون کنيد؟!!! اصلاحات يعني اينکه هر چيزي که به نفع معلمان است برداشته و هر چيزي که به نفع شماست جايگزين آن شود؟ !!!!انصافتان را !!!!!
  • محسن IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    3 4
    نجفي 10سال آموزش وپرش را به عقب ميکشاند
  • هادي ر IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    1 2
    با سلام بند يک فرهنگي با بيست وچهار سال سابقه کاردر محيط اداري مي باشم ، تنها کسي که در اين ممکلت مشکلات ، سختيها وتمامي نقاط ضعف وقوت در آموزوپرورش وپرورش مي دانند وشايد تنها کسي باشند احتمالا بتوانند اندکي به اين نابسامانيهاي آموزش وپرورش بررسند فقط دکتر نجفي است .
  • ahmad IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    6 0
    سلام هرکسي سرکارمياد مي خواد درروزهاي اول يک گرده وخاکي بکند که مطرح شود اقاي وزير بجاي اين کارهاي بيهوده به فکر ترقي اموزش وتربيت معلمان وبه روزرساني معلمان از طريق اموزش حين خدمت براي انان باش نه پي گير تعطيلي روز پنجشنبه بحث حقوق نيز ما که نظامي هستيم هم مشکل داريم پايين بودن حقوق مختص اموزش وپرورش نيست حقوق تمام کارمندان دولت پايين است بجز مسئولين رده بالا ووزرا بقيه مشکل حقوق دارند
  • مير محمد علي مير کاظميان IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    5 3
    تعطيلي مدارس درپنجشنبه ها علاوه بر وقفه در آموزش حتي موجب افزايش تصادفات وعدم اطلاع والدين از فرزندانشان در آنروز شده است چرا که تعطيلي پنجشنبه ها موجب افزايش ساعت درسي ديگر روز ها ميشود که کارايي لازم را ندارد
  • معلم IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    2 7
    شما نيامده ضد معلميد واي به اينكه بياييد..
  • محيا IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    3 5
    واي تو رو خدا تعطيلي پنجشنبه هارو ورنداريد.ما راهنمايي ها بيچاره ميشيم.
  • من IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    7 2
    قربانت برم هنوز نيامده شروع کردي وضع فرهنگيان خوب بشه قول ميديم جمعه ها هم بريم سرکار لطفا تا اون موقع دست به چيزي نزني لطف ميکني
  • علي IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    4 4
    تعطيلي پنج شنبه ها کار بسيار خوبي است وبه نفع دانش آموزان ومعلمان است چراکه درروزهاي پنج شنبه اکثر دانش آموزان تقاضاي مرخصي مي نمايند که اين مرخصي به درس آنها لطمه مي زند وازطرفي درمقاطع دبيرستان اکثر معلمان تمايل به تدريس درروز پنج شنبه را ندارند
  • دبير IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    3 5
    تعطيلي پنج شنبه بسيار خوب و مفيد هم براي معلمان و هم براي دانش آموزان است مخصوصا دانش آموزاني که براي خود و آينده خود برنامه دارند. ودر اين دو روز بهتر مي توانند از آن استفاده کنند. تعطيلي پنج شنبه هيج توفيري در ساعات کاري معلمان راهنمايي و دبيرستان نداره فقط براي مديران و معاونان و معلمان ابتدايي تعطيل مي شوند البته معاونان و مديران يه جورهايي جبران مي کنند مشکل اصلي تر در آموزش و پرورش است: حقوق کم معلمان و دوشغله بودنشان، آمار هاي قبولي کاذب، افت تحصيلي، و تعداد دانش آموزان زياد در کلاس درس،
  • خشاي IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    0 2
    طرح جالب که مي تونه از ترافيک زياد شهرها را کم کنه اينه که بعضي از مدارس شنبه و بعضي پنج شنبه تعطيل بشند خيلي هم خوبه نهههههههههه غلااممممممممم
  • فرهنگي با27 سال خدمت IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    4 2
    درود بر آقاي دکتر نجفي که مي خواهند بي تدبيري ،فاميل گرايي ،بي لياقتي را از آموزش وپرورش بردارند....تعطيلي روز پنجشنبه يعني رها شدن دانش آموز از محيط خانواده ودور شدن از تعليم وتربيت.......اگر معلمان ودبيران خوب کار مي کردند نياز به اين همه مراکز علمي آزاد،کتب کمک آموزشي وسودجويان معلم نما نبود........افراد بي لياقت وبي کفايت وتنبل لرزشان گرفته.........درود مجدد بر نجفي ونمايندگان فهيم مجلس...
  • ناشناس IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    1 4
    تو رو به قرآن به نمايندگان مجلس بگيد اقايي نجفي رو تاييد نکنند همون حاجي بابايي بهتر بود
  • معلم IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    0 2
    سلام نمي دونم چرا همه فکر ميکنن آموزش و پروش محل آزمون و خطاست يکي مياد طرحي را اجرا مي کند و ديگري بر مي دارد غافل از اينکه با حدود 20 ميليمون جمعيت سروکار دارد و هر تصميمي مي تواند تاير زيادي بر خانواده ها بگذارد... همين حرف وزير جديد چقدر نگراني مي تواند براي خانواده ها و جامعه فرهنگيان ايجاد کند چرا ناپخته و غيرکارشناسي حرف مي زنيد...تعطيلي پنج شنبه ها از طرح هائي هست که خانواده ها به آن عادت کردن و برنامه ريزي زندگي شون را بر اساس آن تنظيم کرده اندحالا اين آقا نيامده به خانواده ها وفرهنگيان استرس وارد ميکند... من از وزير محترم تقاضا دارم شعار دهن پورکن ندهند کارشناسي شده حرف بزنن و عمل کنند... دولت تديير و اميد است پس بي تدبير حرف نزنيد و به دنيال طرح ها و برنامه هاي اميدوارکننده باشد نه ايجاد استرس ... خدا عاقبت آموزش وپروش را با اين وزير ختم به خير کند. ياحق
  • يک فرهنگي IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    2 0
    چيزي عوض نخواهد شد همکاران عزيز. يکي دو روزي تغييري در برخي چيزهاي نه چندان مهم که آن هم با وزير بعدي دوباره عوض مي شود. مي دانيد فقط بايد شان معلم ارتقا يابد ببينيد اين چگونه ميسر مي شود. قطعا يکي از راه حلها افزايش امکانات رفاهي تفريحي و تجليل از معلمان شايسته هست و چون اين کارها هزينه دارد و در ديد مسولين هم ما زيادي هستيم هيچ گاه اتفاق نخواهد افتاد. بيخود دلتان را خوش نکنيد.
  • فرهنگي 22 ساله IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    0 0
    من نم دانم تا كي وزيري نيامده بايد بدنبال تغييرات اساسي دولت هاي گذشته باشد وكارهاي آنها را زير سوال ببرد كارهاي مهمي در دولت اقاي احمدي نژاد در اموزش وپرورش انجام گرفته كه بايد بدنبال تقويت آنها بود از جمله مجتمه هاي اموزشي وپرورشي رستايي-ايجاد سند تحول-تغيرات كتب درسي
  • ن IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    2 0
    خواهش مي کنم وزير نشو
  • فرهنگي IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 1
    بهترين گزينه است
  • همکار وولي دانش آموز IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    1 1
    بزرگترين ضربه اي که به بدنه آموزش وپرورش زده شده تعطيلي پنج شنبه بود. مگه امکانات خانواده چقدره که بچه هاشون دو روز در خانه بلا تکليف باشند که بتوانند با يک برنامه آنها را مشغول کنن. ما در طول سال تعطيلات زيادي داريم و تعطيلي پنج شنبه موجب افت تحصيلي دانش آموزان ميشود . از طرف ديگر توزيع برنامه درسي روز پنجشنبه در روزهاي ديگر موجب فشردگي دروس شده و خارج از طاقت معلم و دانش آموز است .لذا از وزير محترم تقاضامنديم که اولين اقدام او برگشت برنامه درسي به روال عادي و قبلي باشد.