دادستان اصفهان گفت: برای مقابله با آلودگی هوا که سلامت مردم را به خطر انداخته تعارفی با نیروگاه‌ها نداریم و اگر برای آلاینده بودنشان فکری نکنند اقدام قضایی می‌کنیم.

دادستان اصفهان: اگر نیروگاه‌ها برای آلاینده بودنشان فکری نکنند اقدام قضایی می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، محمدرضا حبیبی در چهارمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان اصفهان با اشاره به پیگیری دادستانی اصفهان در موضوع آلایندگی نیروگاه‌های تولید برق اصفهان، اظهار داشت: براساس مستندات کارشناسی سازمان حفاظت از محیط زیست ۲۰ درصد آلودگی شهر اصفهان مربوط به آلایندگی نیروگاه‌هاست، زیرا مصرف کامل سوخت آنان مازوت است و روزانه ۵۰۰ تن گوگرد به هوای اصفهان وارد می‌شود.
حبیبی افزود: طی سال‌های گذشته مصرف ۸۰ درصد این نیروگاه‌ها گاز بوده است ولی به مرور زمان مازوت جای گاز را گرفته است و در این راستا پیگیری تأمین گاز نیروگاه‌ها از طریق شرکت گاز استان از سوی مسئولان و دادستانی صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: همه موضوع آلایندگی نیروگاه‌ها به کمبود گاز نیست، بلکه توجه ناکافی به نصب فیلتراسیون و تکمیل زیرساخت‌ها نیز بخشی از موضوع است.
وی اضافه کرد: چنانچه در تأمین گاز و کاهش آلایندگی نیروگاه اقدام عملی توسط مسئولان مربوطه صورت نگیرد اقدامات قضایی ادامه خواهد یافت.
حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار بازگشت معوقات بانکی از سوی وام گیرندگان شد و گفت: بانک‌ها بر طبق دستورات اقدام به پرداخت تسهیلاتی کردند که بخشی از آن بازگردانده نشده و به دلیل وجود تورم بانک‌ها متضرر شدند و دریافت کنندگان تسهیلات که پرداخت نکردند، منتفع شدند.
وی، خواستار اطلاع رسانی به فعالان اقتصادی در موضوع پنج شعبه اختصاصی ویژه دعاوی تجاری شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.