معاون حقوقی و امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: میراث فرهنگی زیربنای فرهنگ و تاریخ ایران است و با حفاظت از میراث فرهنگی، فرهنگ و تمدن ایران حفظ می‌شود. <BR> <BR>

مدیرکل جدید میراث فرهنگی خراسان جنوبی معارفه شد

 

به گزارش (ایسنا) منطقه‌ی خراسان جنوبی، اسدالله درویش‌امیری امروز (13 اردیبهشت) در آیین تودیع و معارفه‌ی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به این‌که سازمان میراث فرهنگی از قدیمی‌ترین تشکیلاتی است که در چارچوب قانون از میراث فرهنگی حفاظت می‌کند، گفت: امسال، سال اقتصاد و فرهنگ است و میراث فرهنگی تنها سازمانی است که اقتصاد و فرهنگ در آن آمیخته است.

 

او با اشاره به این‌که میراث فرهنگی متولی فرهنگ در بخش تاریخی است، ادامه داد: با استفاده از صنایع دستی می‌توان شاهد رونق اقتصاد کشور بود.

 

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهار کرد: میراث فرهنگی، هویت فرهنگی و تاریخ یک ملت است که اگر خدشه‌دار شود، خسارت‌های جبران‌ناپذیری به فرهنگ وارد می‌شود.

 

او با اشاره به وجود یک‌هزار و 300 اثر تاریخی در خراسان جنوبی، گفت: از این تعداد، 719 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است. 100 اثر تاریخی - طبیعی نیز در خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد، 10 اثر در فهرست آثار ملی قرار گرفته است.

 

وی از وجود 50 اثر معنوی و میراث فرهنگی ناملموس در استان خبر داد و افزود: از بین این آثار، باغ اکبریه در بیرجند ثبت جهانی شده است.

 

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان این‌که در حال حاضر 14 موزه‌ی تاریخی فعال در استان وجود دارد، گفت: باید در ایران در بخش گردشگری، بیشتر سرمایه‌گذاری و باید جاذبه‌های گردشگری ایران را بیشتر معرفی کنیم.

 

وی همچنین با اشاره به قدمت فرهنگ و تمدن مردم ایران، افزود: گردشگران خارجی به‌دلیل وجود فرهنگ و تمدن ایران، کشور ما را برای گردشگری انتخاب می‌کنند.

 

حسن رمضانی - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: میراث فرهنگی کاری فرابخشی است و همه‌ی دستگاه‌ها و مردم برای توسعه‌ی گردشگری باید تلاش کنند.

 

او اظهار کرد: میراث فرهنگی متعلق به همه است و برای حفظ آن باید همه تلاش کنند.

 

در این جلسه از زحمات محمدرضا رضایی - مدیرکل اسبق میراث فرهنگی خراسان جنوبی - و علی شریعتی‌منش - سرپرست این اداره کل - تقدیر و حسن رمضانی به‌عنوان مدیرکل جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان منصوب شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.