تحولات لبنان و فلسطین

دادستان کل کشور یکی از معضلات استان‎های شمالی را تجاوز به حریم جنگل‎ها، تغییر کاربری اراضی زراعی و باغات عنوان کرد و گفت: تبدیل اراضی کشاورزی به ویلاسازی غیرقانونی است.

تبدیل کاربری اراضی کشاورزی غیرقانونی است
 
خبرگزاری فارس: تبدیل کاربری اراضی کشاورزی غیرقانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه دادستان مرکز گلستان که در تالار فخرالدین اسعدگرگانی برگزار شد، اظهار داشت: قانون صراحت دارد هر گونه تغییر کاربری باغات و اراضی کشاورزی ممنوع است مگر در مواردی خاص که با تصویب کمیسیون و با سازوکارهای پیش‎بینی شده همراه باشد.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت دارد از هر نوع تغییر کاربری پیشگیری کند، تصریح کرد: نیروی انتظامی و دادستان‎های سراسر کشور برای موفقیت جهاد کشاورزی موظف به همکاری هستند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه اقدامات گلستان در راستای برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات قابل تقدیر است، افزود: جهاد کشاورزی اگر ببیند که کارها به خوبی پیش نمی‎رود باید فریاد بزند و حتما بداند که از سوی دستگاه قضایی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

رئیسی بیان داشت: جهاد کشاورزی نباید  اجازه دهد که هیچ گونه بنایی در اراضی کشاورزی و باغی ساخته شود و در هر قسمتی که متوجه شدند این اقدام غیرقانونی صورت گرفته باید به سرعت وارد عمل شوند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930703000383#sthash.05SFcFya.dpuf

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.