تحولات لبنان و فلسطین

پروین محمدی: قدس ویژه خراسان - از سال گذشته تاکنون 20 پیوند کبد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شده است و بیماران شرایط مطلوبی دارند.

انجام 20 پیوند موفق «کبد» در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

این مطلب را دکتر محسن علی اکبریان متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ پیوند کبد در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان کرد و افزود: از نخستین پیوند کبد که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده حدود 13 ماه می‌گذرد و خوشبختانه امروز می‌توانیم اعلام کنیم. طی این مدت بیست پیوند موفق توسط تیم پیوند برای بیماران نیازمند پیوند در مشهد انجام شده است.

نماینده رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پیوند کبد و پانکراس خاطر نشان کرد: نخستین پیوند کبد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد را برای خانمی که خادم حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است انجام دادیم و خوشبختانه با اینکه بیش از یکسال از پیوند کبد این بیمار گذشته شرایط خوبی دارد و در مراجعات خود اظهار رضایت می‌کند.

متخصص جراحی و فلوشیپ پیوند کبد دانشگاه با بیان این مطلب که بیشترین پیوندها برای بیماران مبتلا به هپاتیت که در رأس آن هپاتیت B قرار دارد، هپاتیت C و بیماران خود ایمنی انجام می‌شود، یادآور شد؛ بیست پیوند کبد که از سال گذشته تاکنون در مرکز پیوند اعضای منتصریه انجام شده، همه از مرگ مغزی بوده که اهدا کنندگان آن بیشتر به علت تصادفات جاده‌ای دچار مرگ مغزی شده بودند و کبد آنها برای بیماران نیازمند پیوند در سنین مختلف استفاده شده است.

دکتر علی اکبریان به برگزاری جشنواره «زندگی» ویژه نکوداشت سالروز نخستین پیوند کبد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور قدردانی از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی که با اهدای عضو (کبد) به بیماران نیازمند پیوند زندگی دوباره به آنها بخشیدند و اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیوند کبد را با توان بالایی انجام می‌دهد، جشنواره «زندگی» در روز هفدهم مهرماه جاری در تالار هاشمی نژاد بیمارستان امام رضا (ع) با حضور رئیس و استادان دانشگاه متخصصان پیوند کبد از دانشگاه شیراز و مسؤول پیوند وزارت بهداشت برگزار خواهد شد و از خانواده‌های اهدا کننده عضو (کبد) نیز قدردانی به عمل خواهد آمد.

دکتر علی اصغر یار محمدی رئیس مرکز پیوند اعضای منتصریه در پاسخ به پرسش خبرنگار ما که بزرگترین مشکل پیوند کبد چیست، گفت: مهمترین  مشکلی که در رابطه با پیوند کبد وجود دارد این است که فرهنگ اهدای عضو از مرگ مغزی در جامعه هنوز پایین است و باید آن را ارتقا ببخشیم، زیرا استفاده از اهدا کننده «زنده» هم برای پزشکان سخت است و هم برای خود اهدا کننده، از این رو رسانه‌ها در این امر خداپسندانه می‌توانند بسیار مؤثر عمل کنند و با تبلیغات صحیح و آموزش جامعه فرهنگ اهدای عضو از مرگ مغزی را ارتقا بخشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داود قاضی نژاد IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    6 1
    آقای دکتر علی اکبریان، با سلام اینجانب داود قاضی نژاد مریضی کانسر پانکرانس که در تاریخ 18/1393/6تحت عمل ویژه قرار گرفتم از زحمات جناب عالی در طول 8 ساعت زیر عمل،صمیمانه قدر دانی می نمایم و دستان ظریف و پر توان شما را از دور می ببوسم. داود 32 ساله از سبزوار در این