تحولات لبنان و فلسطین

قدس‌آنلاین-احمد عبداله‌زاده مهنه: اسقف‌های کاتولیک آمریکا برای تبادل‌نظر دربارۀ سخنان اخیر پاپ مبنی بر لزوم جذب شمار بیشتری از مردم به آموزه‌های مسیحیت گرد هم آمدند.

گردهم‌آیی اسقف‌های آمریکا برای بررسی سخنان اخیر پاپ

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی قدس‌آنلاین، این گردهم‌آیی در پی واکنش طیف سنت‌گرای اسقف‌های آمریکا به سخنان ماه پیش پاپ فرانسیس تشکیل شده است.

پاپ در گردهم‌آیی ماه پیش مقامات کلیسای کاتولیک در واتیکان بر نرمش بیشتر در تبلیغ دین در میان خانواده‌ها تأکید کرده بود. این در حالی است که بسیاری از کاتولیک‌های سنت‌گرا بر این باورند که چنین رویکردی وجهۀ عمومی تبلیغ مسیحیت را خدشه‌دار می‌کند. پاپ، برخلاف تدابیر شدید اطلاعاتی سال‌های گذشته، در این نشست بر بحث و گفت‌وگوی آزاد تأکید کرده بود.

برپایۀ گزارش آسوشیتدپرس، اسقف اعظم «جوزف کورتز» - رئیس کنفرانس اسقف‌های کاتولیک آمریکا - تأکید کرد که بین رویکرد ملایم در تبیلغ و پای‌بندی به بایسته‌های حتمی کلیسا تناقضی وجود ندارد. وی در این زمینه به تجربۀ تبلیغات خانگی خود اشاره کرد که طی آن، به جای ارائۀ «فهرستی از قواعد و قوانین»، به «همنشینی با آنها و تأکید بر فضایل باطنی‌شان پیش از دعوت آنها به پیروی از مسیح» پرداخته است.

کورتز که خود در نشست ماه پیش واتیکان حضور داشته گفت: «چنین رویکردی با آموزه‌های کلیسا در تضاد نیست، بلکه تأیید آنهاست.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.