آخرین تحولات لبنان

پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین - سعید کوشافر: بازهم شنبه شدو البته با یک هفته تاخیر دوباره خدمت شما رسیدیم تا سبدی از خبرهای خواندنی سراسر دنیا را تقدیم شما کنیم ؛ خبرهایی از دنیای سیاست ؛ حوادث وخواندنیهایی از فوتبالیستهایی که پول شام خوردن هم ندارندو ... تا پایان این بسته خبری با ما باشید.

ازپس گردنی خرازی به وزیر خارجه انگلیس و کسانی یارانه شان دوبرابر میشود تا کار قاچاقی پرویز پرستویی واثبات سیگاری نبودن محسن مسلمان

***قاسم سلیمانی از مقابل سفارت آمریکا پیاده عبور کرد

پایگاه خبری میدل ایست آنلاین معتقد است فعالیت‌های سرلشگر قاسم سلیمانی نفوذ منطقه‌ای ایران را بالا برده است.

این پایگاه خبری در یادداشتی نوشت: حضور حاج قاسم سلیمانی در بغداد یا هر منطقه‌ای در داخل عراق تعجب‌برانگیز نیست و مشاهده او به همراه جمعی از افسران، همراهان و مشاورانش حتی در داخل منطقه محافظت شده «خضرا» به امری عادی و معمولی بدل شده است... سلیمانی همچنان با نیروهای میدانی و بسیج مردمی در عراق کار می‌کند.

میدل ایست آنلاین در ادامه مدعی شد: سلیمانی در جریان مذاکرات هسته‌ای در عمان و وین برای رسیدن به توافق تاریخی بین تهران و شش کشور مذاکره‌کننده، «به عمد و با شمار بسیار اندکی از همراهان خود در مقابل سفارت آمریکا در بغداد و در داخل منطقه خضرا، پیاده‌روی کرد.»

به گفته منابع بلندپایه، سلیمانی دو بار از مقابل سفارت آمریکا پیاده عبور کرد که بار اول در روز آخر مذاکرات عمان و بار دوم در آخرین روز مذاکرات وین بود. تهران می‌خواهد این پیام شفاف را به آمریکا برساند که هر جا نیروهای شما حضور داشته باشند ما هم هستیم.

در پایان این تحلیل آمده است: ناظران غربی می‌گویند که اصرار یاران سلیمانی در انتشار تصویر وی، طرحی سازمان یافته از سوی سازمان اطلاعات سپاه قدس از طریق پایگاه‌های اجتماعی است تا بر اساس آن، از فضای قومیتی حاصل از اقدامات تروریست‌های داعش در عراق استفاده کنند، به طوری که محبوبیت حاج سلیمانی و «حاج هادی» (العامری، فرمانده سپاه بدر) به طور بی‌سابقه‌ای در داخل کشورهای محور مقاومت یعنی عراق، لبنان، یمن و سوریه بالا رفته است. ارتباط و دوستی قوی، «حاج» هادی و «حاج» قاسم را به هم نزدیک کرده است.

***آمریکا ادعای داعش را رد کرد

 ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه ای ادعای تروریست های داعش مبنی بر ساقط کردن هواپیمای اردنی، رد کرده است.

گروه تروریستی داعش با پخش تصاویری از یک خلبان اردنی ادعا کرده بود که هواپیمای اردنی را سرنگون کرده است. گرچه سقوط هواپیما در شهر رقه سوریه و اسارت خلبان اردنی تأیید شده است اما آمریکا می گوید داعش نتوانسته این هواپیما را ساقط کند.

 داعشی ها در برخی از وبسا‌یت‌های وابسته به خود، تصاویری را منتشر کردند که در آن خلبان اسیر شده دیده می‌شود. ملیت این خلبان اردنی اعلام شده است. در برخی تصاویر کارت شناسایی این خلبان نیز نشان داده می‌شود. ارتش اردن نیز اندکی پس از انتشار این خبر، با انتشار بیانیه‌ای سقوط جنگنده اف ـ16 خود و اسارت خلبان‌ 26 ساله آن را تأیید کرد. خلبان، معاذ يوسف الكساسبه، نام دارد.

به گزارش بی بی سی، آمریکا می‌گوید که برخلاف ادعای گروه داعش، هواپیمای اردنی با شلیک آنها سرنگون نشده است.

پیش از این داعش اعلام کرده بود که با موشک‌های ردیاب توانستند جنگنده F-16 را سرنگون کنند. در مقابل آمریکایی‌ها می‌گویند "شواهد به وضوح" نشان می‌دهد که این ادعا صحیح نیست.

اردن یکی از چهار کشور عرب است که در حمله به مواضع داعش در سوریه به رهبری آمریکا مشارکت دارد.

***اتاق عمل، عامل تنش ها میان داعش و خانم دکترها

گروهک تروریستی داعش در ادامه افراطی گری های خود، پوشش نقاب را به تمامی دختران و زنان موصل تحمیل کرده است. این مسئله باعث شده تا زنان شاغل در کادرهای پزشکی و پرستاری بیمارستان ها و مراکز درمانی شهر موصل به اعتراضات گسترده ای علیه این مسئله روآورند.

بر پایه این گزارش، داعش به کلیه زنانی که به عنوان پزشک و پرستار در بیمارستان ها و مراکز درمانی موصل مشغول هستند، هشدار داد که نپوشیدن نقاب مجازات سختی را در پی خواهد داشت. این گروهک تروریستی پوشیدن نقاب را حتی در اتاق عمل به زنانی که در کادر پزشکی و پرستاری مشغول کار هستند، تحمیل کرده است. پزشکان زن پوشش نقاب را هنگام انجام عمل جراحی بسیار دست و پاگیر توصیف می کنند تا حدی که از انجام برخی عمل ها حساس خودداری می کنند. با ادامه این اوضاع، پزشکان زن در مراکز درمانی و بیمارستان ها به شدت علیه این مسئله معترض شده اند؛ طوری که ادامه این وضع به تنش ها و درگیری لفظی با نیروهای داعشی منتهی شده است.

***شگرد جالب این رزمنده برای امر به معروف

بعد مدت ها، برگشته بودیم ارومیه. شب خانه یکی از آشناها بودیم. صبح که برای نماز پا شدیم، بهم گفت:«گمونم اینا واسه نماز پا نشدن.» بعد گفت:«سر صبحونه باید یه فیلم کوچیک بازی کنی!»

گفتم: یعنی چی؟ گفت:«مثلا من از دست تو عصابی می شم که چرا پا نشدی نماز رو بخونی؛ چرا بی توجهی کردی و از این حرفا. به در میگم که دیوار بشنوه.»

گفتم: نه، من نمی تونم. گفت:«واسه چی؟ این جوری بهش تذکر می دیم، یه جوری که ناراحت نشه.» گفتم: آخه تا حالا ندیدم چه جوری عصبانی میشی؛ همین که دهنت رو باز کنی تا سرم داد بزنی، خندم میگیره و همه چی معلوم میشه. زشته!»

هر چه اصرار کرد که لازمه، گفتم نمیتونم خب؛ خندم میگیره. بعدها آن بنده خدا یک نامه از مهدی نشانم داد درباره نماز و اهمیتش!

***اولین شکایت به دادگاه مرکزی به خاطر پخش اذان

گروهی از یهودیان ساکن سرزمین های اشغالی به ارائه دادخواستی اقدام کردند که طی آن خواستار ممنوعیت اذان در منطقه "یافا" شدند.

بر پایه این گزاش، بعد از لغو قانون ممنوعیت اذان در سرزمین های اشغالی، این اولین باری است که یهودی ها به ارائه دادخواست به دادگاه مرکزی در تل آویو اقدام می کنند. شهر یافا از شهرهای تاریخی فلسطین به شمار می آید که در شمال سرزمین های اشغالی قرار گرفته است. مردم این شهر بارها به خاطر پخش اذان مورد تعرض و هجوم قرار گرفته اند.

***تلاش احمدی نژاد برای بازگشت

طی چند روز اخیر انتشار برخی اخبار در رسانه ها یکبار دیگر موضوع میزان نزدیکی و ارتباط احمدی نژاد و مشایی و آینده سیاسی این دو چهره دولت نهم و دهم را به برخی مطبوعات و رسانه های فضای مجازی کشانده است.

احمدی نژاد نیز طی چند هفته اخیر دیدارهایی با برخی فعالان سیاسی پایتخت و برخی چهره های سیاسی شهرستانی داشته است. نکته قابل تامل در این دیدارها عدم حضور مشایی بوده و اینکه برخی نزدیکان احمدی نژاد نیز در این دیدارها به شرکت کنندگان در جلسات تأکید کرده اند که مشایی دیگر در کنار احمدی نژاد فعالیت سیاسی نخواهد کرد. این نزدیکان به رئیس جمهور سابق، تاکید دارند که برای فعالیت سیاسی مجدد با محوریت احمدی نژاد باید یکبار دیگر طرفدران دولت قبل، گرد هم جمع شده و برای انتخابات آینده برنامه ریزی تشکیلاتی کنند.

در همین حال مشایی نیز در برخی محافل رسانه ای نزدیک به خود این گونه ابراز تمایل کرده که به خاطر احمدی نژاد از فعالیت سیاسی کناره گیری کرده است!

آنچه که مسلم است فعالیت های سیاسی مجدد احمدی نژاد یکبار دیگر کلید خورده و وی قصد بازگشت به صحنه قدرت را دارد.

***نامه رسواکننده یک سلطنت‌طلب دوآتشه به شاهزاده بی‌تاج‌و‌تخت

"امید دانا" از عناصر سلطنت طلب که در جریان آشوبهای خیابانی سال 1388 با هدف خدمت به ضدانقلاب و ایجاد آشوب اقدام به اعمال مجرمانه نمود و سپس توانست با سوءاستفاده از مرخصی زندان به خارج از کشور فرار کند، با انتشار نامهای سرگشاده خطاب به مدعی تاج و تخت پهلوی، از بیکفایتی وی در مدیریت معدود هواداران خود در خارج کشور انتقاد کرد.

وی در نامه خود با اشاره به اینکه راه سیاسی «رضا پهلوی» بینتیجه است و باعث ناامیدی وابستگان این جریان شده، نوشت: «به طور حتم به تازگی شما مستند "انقلاب 57" که از تلویزیون «من و تو» پخش شد را دیدهاید. بخش قابل تأمل مستند، رفتار [امام]خمینی با افرادِ در کفِ خیابان‌آمده بود که لحظه‌ای آنان را تنها نمیگذاشت و به آنان دستورات مبارزاتی میداد. آری این افراد اگر رهبری نداشتند که به روشنی حکومت پس از فروپاشی سیستم پادشاهی را تعیین کرده باشد، هیچگاه توان پیکار با حکومت پهلوی را نداشتند.»

این سلطنت‌طلب فراری با انتقاد از مشی سیاسی ربع پهلوی تصریح کرد: «رویکرد 34 ساله شما به مسائل سیاسی با بحث انتخابات آزاد و رفراندوم و جایگاهی که برای خود در این پیکار تعیین کرده اید، پیامدش به روشنی ناموفق و ناامیدکننده بوده و خیلی از نیروهای کارآمد را افسرده و گوشهنشین کرده است؛ زیرا امروز گفتمان شما در چارچوب مفاهیمی غربی همچون حقوق بشر، دموکراسی، سکولاریسم، لیبرالیسم و یا آزادی زندانیان سیاسی و برگزاری انتخابات آزاد و رفراندوم می باشد.»

وی با انتقاد از تلاش نوه رضاخان میرپنج برای جلب رضایت همه طیف‌های اپوزیسیون که شامل تجزیه‌طلبان و مخالفان سطلنت نیز می‌شود، ادامه داد: «شما بارها حاضر شدهاید در کنار عناصر تجزیه‌طلب بنشینید و با آنان گفتگو کنید و از تصمیم خود برای به رأی گذاشتن حکومت فدرالی سخن گفته‌اید. سؤال من این است که آیا سابقه داشته کشور یکپارچه‌ای وحدت ملی و همبستگی تاریخی و فرهنگی خود را در معرض رفراندوم قرار دهد؟! آیا شاهزاده‌ای را در تاریخ جهان سراغ دارید که بر سر یکپارچگی کشورش با دشمنان به مدارا و سازش پرداخته باشد؟!»

امید دانا در ادامه نامه خود رضا پهلوی را به الگوگیری از ژنرال سیسی دعوت کرد و افزود: «امروز نقش شما در حد فعال حقوق بشر و یا گوینده تلویزیونی و در نهایت رئیس شورایی به نام ملی شده است که این روش شما نتیجه‌اش همان جنبش شمع می‌باشد که نه تنها در ایران به خواست شما لبیک گفته نشد، بلکه در خارج از کشور از میان 5 میلیون ایرانی مهاجر تنها شاید هزار تن در چهارگوشه گیتی گرد هم آمدند و مطمئن باشید با همین رویه‌ای که در پیش گرفته‌اید در آینده‌ای نزدیک همین هزار تن نیز جمع نخواهند شد. همانگونه که در تظاهرات‌های حلقه آزادی مشاهده کردیم در خود پاریس که شما حضور داشتید کمتر از 100 تن جمع شدند و این یعنی فاجعه!!»

وی ادامه داد: «شمار پایین افراد حاضر در این گردهماییها نشاندهنده ناامیدی نیروهای میهنی از روشهای شما میباشد که کار را به جایی می‌رسانید که برای تلویزیون "سیدعلیرضا نوری‌زاده" پیام تبریک می‌فرستید و برای عنصر اصلاحطلب مسیح علی‌نژاد (معصومه قمی) اعتبار می‌خرید و از برگه فیس‌بوکی یواشکی ایشان پشتیبانی آشکار می‌کنید.»

امید دانا در پایان با انتقاد از راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی ماهوارهای توسط مدعی ناکام سلطنت، خاطرنشان کرد: «به‌تازگی شما اقدام به راه انداختن رسانه‌ای به نام "افق ایران" کرده‌اید، رسانهای که شما امروز راه انداخته‌اید اگر قرار باشد همان حرف‌های همیشگی رسانه‌های دیگر را بزند، همان بهتر که بیان نشود؛ زیرا هماکنون از طریق بیبیسی و صدای‌امریکا به آن مسائل پرداخته میشود.»

نامه‌نگاری امید دانا -که سابقه فراوانی در عرض ارادت و جاننثاری به خاندان بی تاج و تخت پهلوی دارد- اصلا به مذاق فرزند آخرین پادشاه دیکتاتور ایران خوش نیامد و شاهزاده ناکام در پاسخ، امید دانا را از حلقه دوستانش در صفحه شخصی خود در فیس بوک خارج کرد!

***130 هواپیماربایی در ایران

جانشین فرماندهی حفاظت سپاه پاسداران در سخنانی به 130 مورد هواپیماربایی در سال های پس از انقلاب اشاره کرد.

سایت آمریکایی رادیو فردا نوشت: محمدحسن کاظمی، جانشین فرماندهی حفاظت سپاه پاسداران، می‌گوید از سال ۶۳ تا سال ۸۹، صد و سی مورد هواپیماربایی در ایران روی داده که در ۲۶ مورد آنها درگیری و در ۱۳ مورد تیراندازی منجر به کشتن اتفاق افتاده است.

آقای کاظمی روز چهارشنبه در یک نشست خبری با ارائه تاریخچه‌ای از عملکرد فرماندهی حفاظت سپاه گفت آخرین مورد هواپیما ربایی سال ۱۳۸۹ در پروازی به سمت سوریه روی داده است.

او همچنین خبر داد که در سال ۱۳۶۷ نخست وزیر وقت جمهوری اسلامی درخواست خروج سپاه پاسداران از فرودگاه‌ها را کرده که با مخالفت آیت‌الله خمینی مواجه شده است. نخست وزیر ایران در آن زمان میرحسین موسوی بود.

***ولی فقیه بر خاورمیانه اشراف دارد

سایت شبکه المنار طی مقاله ای از "امین ابوراشد" تحلیلگر عرب خبر داد: «گر چه مذاکرات هسته ای تهران و گروه 1+5 به درازا کشیده است ولی ایران در هر صورت حق استفاده صح آمیز هسته ای را حفظ خواهد کرد. اینکه آمریکا و کشورهای غربی به ایران فشار آوردند و تهدید نظامی کردند، نتوانستند راه به جای ببرند و ایران بدون هیچ گونه واهمه ای تاکنون مسیر خود را در برنامه هسته ای ادامه داده است. مقامات تهران پیروز حقیقی این مذاکرات هستند و اینکه مذاکرات ادامه پیدا کرده است باعث نشده تا به اهداف ایران در زمینه هسته ای ضربه وارد شود. این گوشه ای از پیروزی های ایران در منطقه است.»

این شبکه خبری در ادامه گزارش داد: «ایران در کنار هیاهوی کشورهای عربی در زمینه برنامه هسته ای توانست به همه سران عرب ثابت کند که برگ های برنده مذاکرات در دست تهران است. اعراب در سال های اخیر میلیاردها دلار سلاح از غربی ها خریداری کردند و قصد داشتند ایران را از طریق این اسلحه تهدید کنند ولی عاقبت، این سلاح  در گوشه انبارها آنقدر خاک خورد که اعراب مجبور شدند آنها را برای کشتار مردم بی گناه سوریه و عراق تحت عنوان بهار عربی تقدیم داعش و گروه های تروریستی کنند. این تهدیدها علیه ایران کارساز نبود و نفوذ تهران در جزیره العرب باعث شد تا عربستان از سوی حوثی ها در تنگنا قرار گیرد و انصارالله با سیطره بر هفت استان به مرزهای عربستان نزدیک شوند. در بحرین مشاهده می کنیم که شیعیان به عنوان اکثریت قاطع در این کشور بیش از سه سال است مقامات منامه را با خط گرفتن از تهران زیر فشار قرار داده اند و بحرین تحت الشعاع سیاست های ایران قرار گرفته است.»

این شبکه خبری در ادامه افزود: «ایران بدون در نظرگرفتن ائتلاف بین المللی، در سوریه و عراق پیروزی هایی محقق کرد که مقامات آمریکا را به آن واداشت تا با تهران در مبارزه با تروریسم همکاری کنند. برای همه ثابت شد که ایران برای مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه از هیچ ابرقدرتی اجازه نمی گیرد و فریب هیچ ائتلاف و مجموعه ای را نخواهد خورد. همه شاهد بودیم مقامات کاخ سفید بارها طی نامه ها و پیک ها از مقامات تهران خواستار همکاری مشترک در منطقه شدند. اروپا هم به این نتیجه رسید که بدون همکاری با ایران بحران های موجود در منطقه حل نخواهند شد. همه این مسائل گواه این هستند که خاورمیانه تحت اشراف «ولی فقیه» قرار گرفته است. حکومت ولایت فقیه در ایران باعث شده تا سران عرب به این نتیجه برسند تا روابط خود را با تهران از سربگیرند و از آقای "علی شمخانی" درخواست کنند تا مناسبات اعراب با ایران توسط مقامات تهران مورد بررسی قرار گیرد. حضور رهبر عالی ایران (آیت الله) "سید علی خامنه ای" به عنوان ولی فقیه در راس حکومت ایران باعث شده تا ابرقدرت هایی مانند روسیه و چین همکاری های خود را با تهران روز به روز افزایش دهند. از یک سو روسیه در صدد ساخت دو نیروگاه هسته ای در ایران برمی آید و از سویی دیگر چین سرمایه گذاری 52 میلیارد دلاری در زمینه هایی مانند برق، گاز و پتروشیمی را در دستور کار خود قرار می دهد. این در حالی است که کشورهای عربی که داعیه سیطره بر منطقه دارند، از ترس داعش دیوارهای حائل در مرزهای خود با هزینه های میلیاردی تشکیل می دهند و ده ها هزار نیروی خارجی را برای حمایت از مرزها به کار می گیرند. از سویی کاخ سفید، مقامات عربستان که در حال کشمکش بر سر جانشین پادشاه هستند را به حال خود رها کرده و این کشور به همراه قطر تنها به ابزاری برای رونق گرفتن بازار سلاح آمریکا و غربی ها تبدیل شده اند.»

***وزیر علوم به معاونت میلی منفرد خاتمه داد

"محمد فرهادی" وزیر علوم تحقیقات و فن‌آوری در حکمی "مجتبی شریعتی نیاسر" را به‌ عنوان معاون آموزشی این وزارتخانه منصوب کرد.

وب‌سایت رادیو فردا  درباره این انتصاب فرهادی نوشت: «انتصاب آقای میلی منفرد به این سمت از جمله دلایل استیضاح رضا فرجی دانا، وزیر سابق علوم، بود. برکناری برخی از معاونان وزارت علوم از جمله خواسته‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان شده بود.»

جعفر میلی منفرد معاون آموزشی سابق وزارت علوم در زمان سرپرستی نجفی بر این وزارتخانه استعفا داده بود. اما آقای نجفی استعفای وی را نپذیرفته بود.

 محمد فرهادی، وزير علوم، پس از کسب رای اعتماد مجلس درباره این استعفا گفته بود که «همکاران علمی و دانشگاهی ما کار خود را انجام می‌دهند».

شایان ذکر است که مجتبی شریعتی نیاسر، مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه "کاردیف" و کارشناسی ارشد و دکتری را از دانشگاه "منچستر" انگلیس دریافت کرده و هم اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و دانشیار دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه تهران است.

 ***امیر حکمتی اعتصاب‌ غذای خود را شکست

تفنگدار پیشین دریایی آمریکا "امیر میرزایی حکمتی" به اعتصاب غذای خود به طور موقت پایان داد.

او به جرم جاسوسی برای آمریکا با تخفیف مجازات اعدام به حبس، در زندان به سر می‌برد.

بر اساس گزارش خبرگزاری "آسوشیتدپرس" (AP) خانواده حکمتی اطلاع داده‌اند، پس از آن‌که مقامات جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده‌اند پرونده او را مجدد مورد بررسی قرار خواهند داد، امیر حکمتی نیز به اعتصاب غذای خود به طور موقت پایان داده است.

 این خبرگزاری با تکرار روایت امریکاییها درباره ماجرای دستگیری این جاسوس، نوشت: «امیر حکمتی آمریکایی ایرانی‌تباری است که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ به عنوان مترجم در سپاه تفنگداران دریایی آمریکا خدمت می‌کرده است. او در سال ۲۰۱۱ تصمیم می‌گیرد برای دیدار از مادربزرگ بیمارش به ایران سفر کند. او مدتی پس از ورود به ایران به اتهام جاسوسی دستگیر می‌شود.»

 بر پایه گزارش آسوشیتدپرس، امیر حکمتی پس از دستگیری در سال ۲۰۱۱ به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شد، ولی سپس محکومیت او به اتهام "همکاری با کشورهای دشمن" به ۱۰سال حبس کاهش یافت.

***داعش در حال نزدیک شدن به مرزهای روسیه است

روزنامه "الیوم السابع" امروز در وبسایت خد نوشت: "سرگئی لاوروف "وزیر امور خارجه روسیه درخصوص فعالیت های گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه و نزدیک شدن آن به مرزهای کشورش هشدار داد.

لاوروف در گفتگو با روزنامه "کومرسانت روسیه" تأکید کرد که مزدوران داعش در افغانستان و در نزدیکی مرزهای کشورهای آسیای میانه مشاهده شده اند که در حال نزدیک شدن به مرزهای روسیه هستند.

وی بر ضرورت اتخاذ اقدامات و تدابیری برای جلوگیری از افتادن اراضی و مناطق بیشتر به دست تندروها تاکید کرد و خواستار پایان دادن به تسلط آنها به بخش های وسیعی از خاک عراق و سوریه شد.

لاوروف در این گفتگو با بیان اینکه بر اساس اطلاعات موجود عناصر داعش در شمال افغانستان و در نزدیکی آسیای میانه و مرزهای روسیه حضور دارند تاکید کرد اطلاعات موجود حاکی است که تروریست‌های داعش از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند و بر اساس شواهدی که سازمان ها و نهادهای بین المللی اکنون در حال بررسی آنها هستند، عناصر داعش بارها به مواد سمی و شیمیایی که می‌توان آنها را در رده سلاح‌های کشتار جمعی شیمیایی قرار داد دست یافته اند.

***افشاگری CNN درباره کمک تسلیحاتی ترکیه به داعش

شبکه امریکایی سیانان (CNN) با پخش فیلم مستندی به نام "داعش درون کوبانی" (ISIS:insideKOBANI) از کمک تسلیحاتی ترکیه به تروریست‌های تکفیری پرده برداشت.

گزارشگر سی ان ان در این مستند حدود 25 دقیقه‌ای می‌گوید: «حضور ما در کوبانی بسیار خطرناک بود، ولی به هر دشواری که بود تیم خبری و فیلمبردارمان را با کمک و راهنمایی رزمندگان زن کرد به این مکان که در فاصله چندمتری نیروهای داعش قرار دارد، رساندیم.»

در مستند یادشده، یکی از نیروهای مدافع شهر کوبانی در گفتگو با خبرنگار سی‌ان‌ان تأکید می‌کند: «ما با چشمان خود شاهدیم که ترکیه به نیروهای داعش کمک تسلیحاتی میکند.»

گزارشگر سی‌ان‌ان اضافه می‌کند: «در اینجا تمام مردم مطمئن‌اند که ترکیه به داعش کمک می‌کند. تانک‌های ارتش ترکیه تنها در مرز موضع گرفته‌اند و قتلعام کردهای سوریه را تماشا می‌کنند.»

بر پایه این گزارش، مردم کوبانی و تحلیلگران میگویند خسارات سنگینی که در حملات داعش به کوبانی وارد شده، باید با کمک موشکهایی باشد که ترکیه در اختیار این گروه قرار داده است. البته ترکیه همواره این اتهام را رد می‌کند.

گزارشگر شبکه امریکایی سی‌ان‌ان در ادامه با اشاره به در جریان بودن نبرد سخت میان دو طرف و پرواز جنگنده‌های امریکایی بر فراز منطقه میگوید: «معلوم نیست این جنگ تا کی ادامه خواهد داشت؟... نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا، برای عقب زدن داعش هنوز کار زیادی دارند.»

در بخشی از این مستند نیز به اهمیت حضور زنان کرد و عملکرد شجاعانه آنها در جنگ نابرابر با تروریست‌های تکفیری اشاره شده است.

***امیر قطر ده میلیارد به «اسرائیل» تقدیم کرد!

امیر قطر با خرید منزل متعلق به یک جمعیت صهیونیستی در پاریس، 2.5 میلیون یورو (بیش از ده میلیارد تومان) به سازمان کهنه سربازان اسرائیلی، کمک مالی کرد.

"تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر، "عبدالرحمن محمد جابر آل ثانی" را به عنوان فرستاده ویژه به پاریس پایتخت فرانسه اعزام کرد، تا منزلی در منطقه اعیان نشین 8، را که از املاک صندوق اسرائیلیِ رسیدگی به تفنگدارانِ معلول یا آسیب دیدگان از جنگ است، به قیمت 2.5 میلیون یورو بخرد؛ اقدامی که پایگاه اینترنتی صهیونیستی "والا" آن را به مثابه ارائه کمک مالی "پیش بینی نشده" به سازمان "کهنه سربازان اسرائیل" دانست.

به نوشته پایگاه اینترنتی فلسطینی ِ الحیاة، پایگاه خبری صهیونیستی والا، در گزارشی تحت عنوان "امیر قطر، این گونه 2.5 میلیون یورو به جمعیت کهنه سربازان و معلولان اسرائیلی کمک کرد" نوشت: قرارداد خرید منزل پس از آن منعقد شد که امیر قطر، اصرار داشت این منزل را به هر قیمت ممکن بخرد. به همین سبب قیمتی که برای خرید منزل پرداخت شد، بیش از قیمت اصلی آن بود و پس از آن که مبلغ، به حساب جمعیت کهنه سربازان واریز شد، ارتش (اسرائیل) خانه را تحویل داد.

طبق گزارش العالم، ماجرای این ملک، به زنی یهودی به نام سوزان دویسی مربوط می شود که در سال 2003 بیوه شد و تنها فرزندش نیز مُرد. سوزان، در سال 2011 مُرد و پیش از مرگ، با نوشتن وصیت نامه ای، منزلش را برای جمعیت کهنه سربازان و معلولان اسرائیل، به ارث گذاشت. ارتش اسرائیل پس از مرگ سوزان، وکیلی ویژه به فرانسه گسیل کرد تا از دولت فرانسه، امتیاز معافیت از مالیات بگیرد و وکیل نیز ماموریت خود را با موفقیت انجام داد.

 

****احضار هادی غفاری به دادگاه ویژه روحانیت

هادی غفاری با اشاره به پیامدهای سفر هفته گذشته‌اش به شیراز، از احضار خود به دادگاه ویژه روحانیت خبر داد و گفت: علت احضار، به سخنرانی بنده در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برمی‌گردد.

وی افزود: دادگاه ویژه روحانیت من را احضار کرد. دادستان هم فرد محترمی بود. به او گفتم متن صحبت‌های من ضبط شده است، کجای حرف های من ایراد داشته که او گفت: اینجا نوشته شما تشویش اذهان عمومی کرده اید و گفتم دعوت به تقوا و فضیلت و خدا ترسی آیا تشویش اذهان عمومی است؟

غفاری با اشاره به اظهاراتش در دادگاه ویژه روحانیت در خصوص وقایع 88 گفت: توضیحات لازم و جزئیات را ارائه کردم و این ماجرا ختم به خیر شد.

وی در ادامه با توهین به امام جمعه موقت شیراز گفت: ناچارم بگویم که امام جمعه موقت شیراز در خطبه های نماز جمعه با بد اخلاقی تمام درباره من صحبت کرد او می گفت از دوره اول مرا می‌شناسد. اتفاقا در دوره اول منافقین داشتند کشور ما را میخوردند و زندگی ما ایستادن در برابر منافقین بود.

غفاری در ادامه اهانت‌های خود گفت: دوره اول مجلس را به خاطر دارم. رضوی اردکانی کلمه ای در جهت حق و باطل بیان نمی کرد اما اکنون میدان یافته است. ما گاهی به شوخی می گوییم مفتیانی هستند که حرف مفت می‌زنند اما مفتی حرف نمی‌زنند. به تعبیری دیگر پست و مقامشان در گرو حرف‌های بی‌ربطی است که می‌زنند.

وی در پایان با بیان اینکه وزارت علوم باید سخنران را در جریان جو دانشگاه قرار دهد، خاطرنشان کرد: ابتدا اجازه برگزاری چنین مراسمی را ندهند یا از مراجع قانونی تضمین امنیت سخنران را حفظ کنند.

***انکار سخنگوی دولت اعجاب آور است!

احمد توکلی درباره گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، درباره برداشت 4.1 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی، گفت: سخنگوی دولت در برخی مواقع سخنان اعجاب انگیزی را مطرح می‌کند که نمونه آن، انکار برداشت از صندوق توسعه ملی و رانت 650 میلیون یورویی به رغم وجود اسناد است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: ظاهرا دولت برای فعالیت‌های عمرانی با کمبود منابع مواجه بوده، البته در مقابل آن، از شرکت واسطه فروشنده نفت مبالغی را طلبکار بود، لذا بابت جبران این کسری، 4 میلیارد و یکصد میلیون دلار از حساب صندوق توسعه ملی برداشت کرد تا پس از وصول آن طلب، بدهی خود به صندوق توسعه ملی را پرداخت کند.

وی تصریح کرد: در نتیجه دولت منابع برداشت شده از صندوق توسعه ملی را به نرخ ارز رسمی فروخته و منابع حاصل از آن را صرف بودجه کرد.

وی با اشاره به اعتراض نمایندگان مجلس به برداشت از صندوق توسعه ملی و عدم واریز وجوه از سوی شرکت واسطه، گفت: پس از اعتراض نمایندگان مجلس به این موضوع، دولت به بانک مرکزی دستور جابجایی منابع را داد، یعنی بانک مرکزی 4.1 میلیارد دلار از منابع خود را به صندوق توسعه ملی واریز و دولت به این بانک بدهکار شد، تازمانیکه طلبش وصول شد به بانک مرکزی واریز شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس تصریح کرد: نکته حائز اهمیت اینکه بزرگترین خطای دولت، نپذیرفتن این اشتباه بوده و اکنون هم به جای قبول خطا، دیوان محاسبات را متهم می کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: بزودی این گزارش در صحن مجلس قرائت و پس از آن، پرونده  در دیوان محاسبات مراحل قضایی را طی خواهد کرد، همچنین اگر علاوه بر تخلفات مذکور، جرم ضرر زدن به بیت المال هم مطرح شود پرونده به دادگستری ارسال خواهد شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بیان کرد: اشتباه سخنگوی دولت این است که ماجرا را انکار می کند، در صورتی‌که می تواند تخلف را بپذیرد و با شرح محذورات و مشکلات عذرخواهی کند.

***بازتاب لغو سخنرانی فائزه هاشمی بیشتر از برگزاری آن بود

یاسر هاشمی رفسنجانی در اختتامیه همایش سازمان اسلامی دانشجویان ایران(سادا) که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: فائزه هاشمی پیش از سخنرانی در مشهد، در شهر نور برنامه ای داشت اما بازتاب لغو سخنرانی وی بیش از مراسمی بود که اجازه برگزاری آن داده نشد. مطمئنا نتیجه این حرکات غیرمعقولانه برعکس خواهد بود.

وی افزود:باید اجازه دهیم که افکاری که نسبت به هم قرابت بیشتری دارند تجمع کرده و تشکلی را ایجاد کنند تا آغازی باشد برای شروع فعالیت‌های جدی دانشگاه، زیرا اعتقاد داریم رشد این تشکل‌ها برای دانشگاه و کشور مفید است.

هاشمی  با اشاره به وظایف دانشگاه آزاد اسلامی در قبال فعالیت‌های دانشجویی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد وظایفی برای ارتقای کمی و کیفی تشکل‌های دانشجویی بر عهده دارد؛ آنچه که من احساس می‌کنم، این است که در سطوح عالی دانشگاه نیز این انگیزه وجود دارد و دیدگاه مسئولان دانشگاه در این زمینه توسعه‌گراست.

وی تاکید کرد: باید کمک کنیم که در رساندن صدای دانشجو به مسوولین هیچ سانسوری صورت نگیرد و سخن تند و مخالف سرکوب نشود؛ متاسفانه در روزهای 16 و 27 آذر امسال شاهد لغو برخی سخنرانی‌ها در شهرهای مختلف بودیم.

رئیس دفتر ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: باید شرایط برای همه دانشجویان مهیا شود واژه خودی، غیر خودی و ستاره‌دار معنا ندارد بلکه همه باید در چارچوب قاون به یکدیگر اجازه فعالیت دهیم و جلوی اعمال و رفتار سلیقه‌ای را بگیریم.

***پس‌گردنی خرازی به وزیر خارجه انگلیس!

کمال خرازی وزیر اسبق امور خارجه چهره مورد علاقه خود را کوفی عنان عنوان کرد وگفت: کوفی عنان چهره مورد علاقه‌ام در دوران تصدی وزارت امور خارجه بود؛ علت این علاقه هم این بود که عنان انسان متعادلی بود.

وی که در ابتدای این برنامه عنوان کرد علاقه‌ای برای صحبت در خصوص مسائل سیاسی را ندارد، با نقل خاطره‌ای از دیدار با جک استراو (وزیر خارجه وقت انگلیس) در مذاکرات سعدآباد، افزود: در مذاکرات سعدآباد تعدادی از بسیجیان در جلوی کاخ سعدآباد جمع شده بودند و علیه مذکرات شعار می‌دادند؛ جک استراو در خصوص این تجمع گفت، شما صحنه آرایی کردید و بنده هم در جواب یک پس‌گردنی به او زدم که ابتدا بسیار تعجب کرد، ولی بعد متوجه شد که شوخی کردم، اما به او گفتم که این صحنه آرایی‌ها را فقط شما بلدید.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان، در خصوص هدایایی که در دوران وزارت خارجه گرفته است نیز اظهار داشت: هدایا مختلف بود، از ساعت و مروارید که به من و همسرم اهدا می‌شد تا لباس‌های محلی که ما همه اینها را به موزه تحویل می‌دادیم، البته بعضی از کشورها مثل انگلیس نه هدیه می‌دادند و نه هدیه قبول می‌کردند.

***ماجرای 14 سال کار قاچاقچی پرستویی

 پرویز پرستویی اظهار کرد: زندگی برایم در سال‌هایی کودکی به‌سختی گذشت، به‌طوری که در آن سال‌ها اکثر پدر و مادرها دلخوشی‌شان این بود که فرزاندان‌شان معلم، دکتر، خلبان و ... شوند، اما من به اصطلاح آن روزها مطربی می‌کردم و مجبور بودم قاچاقی کار کنم.

وی ادامه داد: در آن زمان، در محیطی زندگی می‌کردیم که به لحاظ فرهنگی مناسب نبود و نگرانی‌های خانواده نیز بجا بود و حتی یک‌بار که به سینما رفتم، مادرم داغ در دستم گذاشت که هنوز هم هست، آن داغ را می‌بوسم چون خانواده نگران بودند.

او اظهار کرد: باید شکرگزار امنیت و آرامش حاکم بر کشور باشیم، چراکه ما ایرانیان سه دهه است که ایثارگری می‌کنیم. همه با وجود امنیت، فراق بال داریم و جای شکر دارد.

پرستویی نسل جوان را آینده‌سازان کشور دانست و گفت: اگر جوانان نباشند، مملکت به فنا می‌رود و باید قدر این جوانان را بدانیم.

این بازیگر با اشاره به فعالیت 46 ساله‌اش در عرصه سینما و هنر، گفت: پرویز پرستویی شاید دو نفر باشد، یکی من که پرویز پرستویی هستم و دیگری پرستویی‌ای که شما بار آورده‌اید و این پرستویی، امانتی است که از مخاطب دارم و اگر نخواهید، می‌توانید آن را بگیرید.

***شب یلدا در دیسکو، عربده‌کشی در فیس‌بوک!

‫ ‫شب یلدای امسال ما ایرانیان به علت تقارن با ایام عزاداری آخر ماه صفر، حال و هوایی معنوی داشت.

اما حال و هوای شب یلدا در تلویزیون فارسی بی بی سی (BBCPersian) متفاوت بود. ‫البته انتظار پاسداشت مقدسات از جانب رسانه دولتی انگلیس توقعی بیهوده است، اما امسال شب ‫یلدای سربازان فارسی‌زبان ملکه حتی رنگ و بوی ایرانی هم نداشت؛ تا چه رسد به اسلامی!

‫ویژه برنامه این شبکه سلطنتی به مناسبت شب یلدا عبارت بود از «دیسکو گردی» مجری برنامه "بلور بنفش" در دوبی به همراه چند خواننده زن و صحرانوردی در این امیرنشین از رونق افتاده؛ ‫و هیچ خبری از سنت‌های کهن ایرانی در آئین بزرگداشت طولانیترینشب سال نبود که نبود!

بی بی سی فارسی که در تحریف و مصادره برخی نمادهای ایرانی دارای سابقه‌ است، این بار نیز به بهانه شب یلدا اهداف خاص خود را دنبال کرد.

به عنوان نمونه، سراغ شاعری تازه به دوران رسیده و مبتذلسرا رفت که مدعی بود تا 100 سال دیگر مردم ایران به‌جای دیوان حافظ با کتاب شعر او در شب یلدا فال خواهند گرفت!

***به همخانه نیازمندیم ترجیحا یک خانوم!

چندی است ازدواج سفید که علیرغم عنوان مثبت و زیبایش، باطنی چرکین و درونی تیره و تاریک دارد، به یکی از چالش برانگیزترین پدیده‌ها برای بخشی از جامعه ایران و به بحث انگیزترین موضوعات در رسانه ها تبدیل شده است.

«ازدواج سفید»! همان تعبیر تأمل برانگیز و سوال آمیزی است که طی سال‌های اخیر گریبان‌گیر نخبگان اجتماعی، فرهنگی، کارشناسان امور خانواده و نیز آحاد مردم ما در جامعه اسلامی ایران شده است. موضوع مهمی که نفوذ و رسوخ آن در لایه‌هایی از اجتماع ایرانی که همواره به حیا، نجابت و پاکدامنی معروف و مشهور بوده و حتی پیش از اسلام آوردن نیز نشانه‌های عفاف و حجب در آن موج می‌زده، بسیار نگران کننده و دردآور است.

این پدیده شوم و خطرناک که توانسته ورودش را به اشکال گوناگون نشان دهد اخیرا به نوعی دیگر رخ نمایی کرده و چندی است در فضای مجازی کشورمان اتفاقی در حال شیوع است که می تواند در صورت عدم برخورد با آن در آینده ای نه چندان دور تبعاتی سنگین را متوجه جامعه کند.

 در یک پایگاه اینترنتی خرید و فروش کالا، که جزو 50 سایت پرمخاطب کشور است، آگهی هایی در حال انتشار است. با مرور متن تعدادی از این آگهی ها که روز به روز بر تعداد آنها هم افزوده می شود می بینید عده ای از شهروندان بویژه در تهران با صراحت به دختران و زنان جوان پیشنهاد می دهند که با آنها همخانه شوند.

این افراد آنقدر فضا را امن دیده اند که حتی در آگهی های سفارشی خود توضیحات جزئی و شماره تلفن خود را هم درج کرده اند.

***ترویج بدحجابی در نمایشگاه حجاب!

هفتمین نمایشگاه عفاف و حجاب با عنوان «گوهر زیبایی» هفته گذشته در بخش جنوبی مصلای امام خمینی(ره) برپا شد.

توسعه و ترویج الگوهای حجاب، ایجاد تنوع در اقلام و ملزومات مورد نیاز حجاب از اهداف برپایی این نمایشگاه اعلام شد.

اما با نگاهی گذرا به این نمایشگاه و محصولات عرضه شده در آن باید گفت که متاسفانه در این نمایشگاه محصولاتی که هیچ تناسبی با عفاف و حجاب نداشت نیز عرضه شد.

 

ظاهرا مسئولان برگزاری این نمایشگاه، هیچ نظارتی بر محصولات عرضه شده نداشتند و هر یک از غرفه‌داران هر محصولی را که مد نظر داشته عرضه کرده است.

 البته این موضوع هم در جای خود قابل بررسی است که چرا مسئولان برگزاری این نمایشگاه هیچ نظارتی بر حجاب غرفه داران نمایشگاهی که به نام عفاف و حجاب برگزار شده نداشتند و غرفه داران در این نمایشگاه که باید خود مروج و الگویی برای حجاب اسلامی باشند با ظاهری متفاوت در محل نمایشگاه حضور پیدا کردند.

البته در راستای عدم ترویج فرهنگ غربی ترجیح داده شد تصاویر بیشتری از این نمایشگاه منتشر نشود تا انشا‌لله مسئولان با دیدن همین چند تصویر به خود آمده و فکری برای بهبود اوضاع کنند.

***پراید" دگرگون شد

بنابر رویت پراید هایی که اخیرا درب نمایندگی های شرکت سایپا دیده شد مشخص شد که این خودرو به تازگی دچار تغییر و تحول شده است و تولید خودرو پراید اخیرا با تغییراتی در ناحیه بدنه خودرو همراه شده است.

می توان تغییر در ستون C خودرو پراید را مهمترین دگرگونی این محصول پرتیراژ به حساب آورد.ظاهرا این تغییر در پلت فرم خانواده X100 که خودروهای 131 و 132 هم در این دسته قرار می گیرند به وجود آمده است و باید منتظر ماند و دید که آیا سایپا این کار را به دلیل ارزان سازی محصولات خود انجام می دهد یا به دلیل مقاوم سازی.

***یارانه نقدی چه کسانی ۲ برابر می‌شود؟

وی بر لزوم حذف یارانه ثروتمندان تأکید کرد و گفت‌: ما بر حذف یارانه ثروتمندان تأکید داریم اما حال که دولت یارانه این بخش را حذف نکرده و به آسیب‌پذیران اختصاص نمی‌دهد پیشنهاد دادیم که یارانه اقشار آسیب‌پذیر ۲ برابر شود.

یوسفیان‌ملا با طرح این پرسش که آیا محرومین می‌توانند با یارانه ۴۵ هزار تومانی آب، برق و حتی بنزین خود را پرداخت کنند، تصریح کرد: این مبلغ فقط پول یک باک بنزین است، بهمین دلیل باید فکری برای آن کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این پیشنهاد افزایش یارانه کارگران، کشاورزان، فرهنگیان و در کل تمامی کسانی که کمتر از یک و میلیون تومان حقوق در ماه دریافت می‌کنند مطرح شده،‌ خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده تا دولت با انجام اقدامات کارشناسی بتواند وضعیت حقوقی را در کل کشور سنجیده و به میزان وضعیت هر منطقه یارانه را افزایش دهد اما در حالت کلی افزایش ۲ برابری یارانه پیشنهاد شده است.

***کوکاکولا ورشکست می‌شود؟

شرکت نوشابه سازی کوکاکولا سومین برند با ارزش جهان محسوب می شود با این حال وضعیت نه چندان مناسب سوددهی آن باعث شده تا مدیران شرکت به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه ها باشند. به همین خاطر اعلام شده که در سال آینده دو هزار نفر از کارمندان این شرکت بیکار خواهند شد.

علاوه بر تعدیل نیرو، شرکت کوکاکولا برای اینکه بتواند طی  سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ به طور سالانه ۳ میلیارد دلار صرفه جویی کند استفاده کارمندان از لیموزین را محدود کرده و از تعداد مهمانی هایی شرکت نیز کاسته است.

حتی امکان استفاده از پیغام گیر صوتی نیز در دفاتر کوکاکولا حذف شده است، اقدامی که قرار است باعث صرفه جویی ۱۰۰ هزار دلاری در سال بشود. مصرف کنندگان در سرتاسر جهان دیگر همچون گذشته به نوشابه های گازدار علاقه نشان نمی دهند و همین موضوع باعث نگرانی مدیران کوکاکولا شده است.

برای مثال سود این شرکت در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به میزان ۱۴ درصد کاهش یافته است. تلاش برای ارایه محصولات دیگر مانند شیر نیز از جمله اقداماتی است که شرکت کوکاکولا برای حفظ سهمش در بازار نوشیدنی ها به کار گرفته است.

***سوژه مافوق تصور نقل ‌و انتقالات‌

چپ‌پاست و فوتباليست است. او مسعود‌‌ اوزيل نيست. الكسیس سانچس نيست. لوئيس سوارس هم نيست. او ليونل مسي نيست، نه ... برو بالاتر! او خيلي بالاتر از اين حرف‌هاست. حتي بالاتر از كريستیانو رونالد‌‌و! او اصلاً كم الكي نيست. شناختيد‌‌؟ حد‌‌س زد‌‌يد‌‌ او كيست؟ ايراد‌‌ي ند‌‌ارد‌‌، توضيحات بيشتري مي‌د‌‌هيم. او منحصر به فرد‌‌ است. بازیکنی كه د‌‌ر باشگاهش معمولاً د‌‌ر تركيب اصلي به ميد‌‌ان نمي‌رود‌‌ يا اگر هم برود‌‌، د‌‌ر همان ابتد‌‌اي نيمه د‌‌وم تعويض مي‌شود‌‌.

سرمربي تيمش هم اعتقاد‌‌ چند‌‌اني به سبك بازي‌اش ند‌‌ارد‌‌ اما د‌‌و تيم مطرح و بزرگ پايتخت براي جذب او سر و د‌‌ست مي‌شكنند‌‌! او فوق‌العاد‌‌ه است. مهره مار د‌‌ارد‌‌. حالا او را شناختيد‌‌؟ بله د‌‌رست است، او محسن مسلمان است.

بازیکنی كه سال‌ها ذوب‌آهن به قول سعيد‌‌ آذري روي او سرمايه‌گذاري كرد‌‌ه است. فوتباليست بي‌نظيري است كه كاپيتان تيم اميد‌‌ كشورمان د‌‌ر بازي‌هاي آسيايي اينچئون هم بود‌‌ه است و به خاطر افتخارآفريني (!) د‌‌ر آن رقابت‌ها حالا چند‌‌ مشتري پيد‌‌ا كرد‌‌ه است. او مافوق تصور است.

 بازيكني است كه استقلال تهران براي نيم‌فصل قرضي به او رقم 500 ميليون تومان را پرد‌‌اخت مي‌كند‌‌ و ذوب‌آهن براي واگذاري‌اش به پرسپوليس مبلغ د‌‌و ميليارد‌‌ و 500 ميليون تومان را پيشنهاد‌‌ مي‌د‌‌هد‌‌! تازه با وجود‌‌ اين حرف‌ها باز هم د‌‌و باشگاه سرخابي پايتخت سخت به د‌‌نبال او هستند‌‌ تا به هر شكل ممكن محسن مسلمان را جذب كنند‌‌. آري، به همين راحتي او تبد‌‌يل به سوژه د‌‌اغ نيم‌فصل و بازار نقل ‌و انتقالات‌ مي‌شود‌‌. حالا به ما حق مي‌د‌‌هيد‌‌ كه او را بالاتر از تمام ستاره‌هاي شناخته شد‌‌ه فوتبال جهان بد‌‌انيم؟!

*** جانشین سوشا یا نیلسون مشخص شد!

مدیران جالبی در این فوتبال داریم و مربیانی جالب‌تر! به طور مثال مي‌توان به باشگاه پرسپوليس اشاره كرد. متأسفانه نوعي رودر‌بايستي و شايد هم لجبازي (!) سراسر وجودشان را گرفته كه عملكرد آنان را تحت تأثير قرار داده است.

اصل سخن‌مان به ماجراي مشهور (!) سوشا مكاني و نيلسون برزيلي برمي‌گردد. زمين و زمان به حميد درخشان ياد‌آور شدند كه يكي از اين دو بايد به عنوان گلر فيكس انتخاب شود و ديگري تمكين كند و به عنوان دروازه‌بان ذخيره روي نيمكت بنشيند، در غير اين صورت جدايي سوشا يا نيلسون اجتناب‌ناپذير است اما به خرج سرمربي پرسپوليس نرفت كه نرفت! به طور مثال حميد درخشان با اصرار به استفاده از سيستم چرخشي نه تنها تمركز نيلسون و سوشا مكاني را بر هم زد و زمينه اشتباهات عجيب و بچگانه اين دو را فراهم ساخت بلكه خود نيز متضرر شد. سرمربي پرسپوليس به ذوب‌آهن باخت و در مرحله نيمه‌نهايي جام‌حذفي از اين رقابت‌ها كنار رفت و در عين حال در ليگ ‌برتر نيز شكست‌هاي عجيب و غريبي را برابر نفت تهران و فولاد خوزستان تجربه كرد تا موقعيتش بسيار متزلزل شود.

از طرفي نيلسون برزيلي كه به جرأت بهترين دروازه‌بان فصل گذشته ليگ ‌برتر بود نيز دچار افت شديد شد و هرگز نتوانست خاطرات آن گلر كم‌اشتباه ليگ سيزدهم را براي هواداران پرسپوليس تكرار كند.

از طرف ديگر سوشا مكاني نيز اشتباهاتي مرتكب شد كه در ليگ محلات هم ديده نمي‌شود و همين سوتي‌هاي عجيب باعث شد تيم‌ملي را از دست داده و مثل جام‌جهاني نتواند مسافر جام ملت‌هاي آسيا شود و...

حالا از باشگاه پرسپوليس خبر مي‌رسد حميد درخشان پس از مشورت - بخوانيد توصيه! - با يكي از مسئولان ارشد باشگاه كوتاه آمده و به اين جمع‌بندي رسيده كه از بين سوشا مكاني و نيلسون برزيلي، يكي را نگه داشته و عذر ديگري را بخواهد!

بر همين اساس از هر دو گلر به ويژه سوشا مكاني خواسته شده تا اطلاع ثانوي سكوت كرده و از ايجاد حاشيه پرهيز كنند.

همچنين اخبار تكميلي حكايت از آن دارد كه تكليف جدايي سوشا مكاني يا نيلسون برزيلي تا آخر هفته جاري (جمعه آينده) مشخص خواهد شد.

توضيح ضروري: پس از منتفي شدن جذب وحيد طالب‌لو، شنيديم پرسپوليسي‌ها به دنبال يك سنگربان با‌تجربه اما بي‌ادعاي ديگر هستند كه روي نيمكت بنشيند و صدايش هم در نيايد. گويا اسم اين دروازه‌بان حسن رودباريان است و اگر به همين زودي‌ها شاهد حضور اين دروازه‌بان مسن در پرسپوليس بوديد چندان تعجب نكنيد. از ما گفتن بود!

***قرارداد با مهاجم برزیلی و جذب هافبک شاخص لیگ برتری

وزارت ورزش مبلغی را به حساب باشگاه پرسپولیس واریز کرد تا این باشگاه برای جذب بازیکنان مدنظر درخشان اقدام کند.

علی اکبر طاهری مسئول اجرایی باشگاه پرسپولیس ظهر دیروز (چهارشنبه) به وزارت ورزش مراجعه کرد و نیاز‌های مالی این باشگاه برای جذب بازیکن را به امیر رضا خادم اعلام کرد. با توجه به این قضیه وزارت ورزش مبلغی را به حساب باشگاه واریز کرد تا طاهری برای جذب بازیکنان مدنظر درخشان اقدامات نهایی را انجام دهد.

عقد قرارداد با مهاجم برزیلی و جذب یک هافبک شاخص لیگ برتری اولین خرید‌های طاهری برای باشگاه پرسپوایس خواهند بود. این در حالی است که درخشان از طاهری خواسته حتما بابک حاتمی را هم به خدمت بگیرد و البته جذب این بازیکن بستگی به توان مالی باشگاه پرسپولیس دارد.

***واکنش تیموریان به شرط استقلال درباره پرسپولیسی نشدنش

در حالیکه تیم ملی ایران صبح امروز چهارشنبه و بعد از برگزاری اردوی آماده‌سازی در آفریقای جنوبی، از ژوهانسبورگ به تهران رسید، پرونده نقل و انتقالات ملی‌پوشان ورق خورد و همانطور که در خبرگزاری مهر نوشته بودیم، آندرانیک تیموریان مطالبات خود از باشگاه استقلال را بخشید تا برگه فسخ قراردادش را تا امروز عصر گرفته و به عنوان بازیکن آزاد به تیم دیگری بپیوندد.

پیش از این هم اعلام کرده بودیم نزدیکترین گزینه به آندرانیک تیموریان باشگاه تراکتورسازی تبریز است که در این رابطه مسئولان این باشگاه بلیت سفر به تبریز این بازیکن در ساعت 19:30 دقیقه را گرفته بودند اما به دلیل مشکلات شخصی، این هافبک ملی‌پوش امروز به تبریز نرفته و سفرش با تاخیری چند ساعته انجام می‌شود.

این احتمال هم وجود دارد با توجه به برگزاری اردوی آماده‌سازی تیم فوتبال تراکتورسازی در تهران، رسول خطیبی در پایتخت جلسه‌ای با این بازیکن برگزار کرده تا در صورت توافق نهایی، قرارداد بین این هافبک ملی‌پوش و باشگاه تراکتورسازی منعقد شود.

همچنین در مورد جلسه استقلالی‌ها با آندرانیک تیموریان، نکته جالب این بوده که از این بازیکن خواسته شده است اگر برگه فسخ قراردادش صادر شد، به پرسپولیس نرود و آندو هم در پاسخ به درخواست آنها اعلام کرده است بحث‌هایی در این رابطه بوده اما به پرسپولیس نخواهد رفت.

 

***این عکس ثابت می‌کند «محسن مسلمان» سیگاری نیست

انتشار یک تصویر از «محسن مسلمان» در فضای مجازی موجب شد این شائبه برای بینندگان به‌وجود بیاید که وی سیگار بهدست دارد.

ادیت و برش تصویر یادشده در صفحه اینستاگرام این فوتبالیست جوان، به حجم شائبه‌ها و شایعات دامن زد.

اما نسخه اصلی و اورژینال تصویر که از دید اکثر ورزش‌دوستان مخفی مانده، نشان میدهد که آنچه در ظاهر یک نخ سیگار به نظر میرسید، در واقع بند یک کیسه خرید است و بس.

این ماجرای به ظاهر ساده، بار دیگر به همه ما یادآوری کرد که نباید راجع به دیگران زود قضاوت کنیم.

***اظهارات تکان دهنده بهادر عبدی

بهادر عبدی درباره آخرین وضعیت باشگاه راه آهن اظهار کرد: از زمانی که به راه آهن آمدم هر سال پیشنهادات بهتری نسبت به این تیم داشتم اما بخاطر علاقه ای که به راه آهن و بازیکنانش دارم از این تیم جدا نشدم، امسال هم همین اتفاق رخ داد و فکر می کنم اوج وفاداری من به باشگاه راه آهن ثابت شد. در ابتدای فصل که وضعیت باشگاه مشخص نبود کسی به پای این تیم نمی نشست اما من علیرغم همه پیشنهاداتی که داشتم ترجیح دادم در راه آهن بمانم. در آن مقطع زمانی حتی با باشگاه گسترش فولاد تبریز هم مذاکره کردم و قرارداد داخلی هم بین ما امضا شد اما بخاطر اینکه زمزمه هایی از حضور حمید استیلی شنیدم در راه آهن ماندنی شدم.

وی افزود: زمانی که کار را با حمید استیلی آغاز کردیم من و تعدادی از بازیکنان راه اهن بخاطر استیلی مبلغی از قراردادهای فصل گذشته را بخشیدیم و مابقی آن را با تاخیر یک ساله دریافت کردیم.

کاپیتان تیم راه آهن در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه هر هفته انتظار داشتیم مشکلات راه آهن حل شود اظهار کرد: ما بدون دریافت پول چند ماه را سپری کردیم تا اینکه مالکیت تیم را از حمید استیلی گرفتند. باید بگویم من و چند بازیکن قدیمی تیم امسال هیچ پولی دریافت نکردیم، این در حالی است که برخی بازیکنان بین سی تا پنجاه درصد دریافتی داشتند. در دوره های قبلی بازیکنان راه آهن در چندین نوبت اعتصاب کردند تا مطالباتشان را بگیرند اما در زمان حمید استیلی هیچ گونه اعتراضی انجام نشد.

عبدی اضافه کرد: در باشگاه راه آهن جو خوبی حاکم است و بازیکنان رابطه خوبی با یکدیگر و مربیان تیم دارند حتی بازیکنان بزرگ تیم گاهی اوقات به بازیکنان جوان پول تو جیبی می دادند تا اموراتشان را بگذرانند، به خاطر همین موضوع جدا شدن از تیم راه آهن برای ما سخت است.

وی در ادامه با اشاره به مقصر اتفاقات اخیر باشگاه راه آهن اظهار کرد: شاید نتوانیم مقصر را پیدا کنیم اما اینکه در باشگاه هیچ مسئولی نباشد تا پاسخ بازیکنان را بدهد برایمان درد آور است. دوست دارم به گوش مسئولان برسد بازیکنان ما هم خانواده دارند، اگر پول پرداخت نمی کنند ما از کجا باید هزینه زندگی مان را تامین کنیم؟ بعضی از بازیکنان جوان ما حتی محتاج نان شب‌شان هستند، دوست دارم آنهایی که حرف از پرداخت های میلیاردی به فوتبالیست ها می‌زنند بازیکنان هزار تومانی را هم ببینند. بازیکنان بزرگ تیم به جوان ترها پول تو جیبی می‌دهند تا شب را گرسنه نخوابند.

***پشنهاد 5 میلیاردی به ستاره پرحاشیه پرسپولیس!

پیام در اینستاگرامش نوشت:«خوب میخوام حرفی که قرار بود بهتون بزنم رو الان بزنم. من از روسیه و ترکیه پیشنهاد داشتم که یک و نیم میلیارد واسه رضایت نامم میدادن، به خودمم واسه یک فصل و نیم پنج میلیارد میدادن. منم 900میلیون از باشگاه پول میخوام. ولی به خدا قسم به ارواح خاک پدرم قید همه اینارو فقط و فقط بخاطرپرسپولیس و هواداراش زدم.  که بمونم و این فصلم تا آخرش با پرسپولیس باشم. خیلیا بهم گفتن برو اروپا پیشرفت میکنی ولی بازم وقت دارم که برم ازپرسپولیس. با این هواداراش هر موقع بخوای می تونیبری. من خودتون میدونید مرد روزای سختم. نیم فصل دوم منتظر من باشین با کمک بچه ها باهوادارای پرسپولیس می ترکونیم بخصوص تو آسیا. خواستم بدونید. واقعا دوستتون دارم و همیشه تو قلب من جا دارین.»

البته با توجه به وضعیت یارگیری پرسپولیس در نیم فصل و حال و روز فعلی این تیم باید صبر کرد و دید چگونه صادقیان وعده روزهای خوب در آسیا را می دهد.

***مرد شیاد با «کفن شفابخش» زنان را طعمه قرار می داد

چندی پیش ماموران پلیس سارقی را که در حال سرقت کیف یک زن بود شناسایی و دستگیر کردند.

پس از بازداشت سارق، مشخص شد که وی در دادسرای مشهد تحت تعقیب است و تحقیقات نشان داد که این مرد شیاد در مشهد با شناسایی طعمه های خود که همه آنها زنان مسنی که طلا و جواهر زیادی داشتند بودند، از اعتقادات مذهبی آنها سوءاستفاده کرده و با ترفند کفن شفابخش دست به سرقت سریالی طلا و پول های آنها می زند.

وقتی ماموران موضوع را پیگیری کردند متوجه شدند این مرد، کفنی سفید و تمیز را به طعمه های خود نشان می داد و ادعا می کرد که این کفن از کربلا آمده و بسیار مقدس است و با ترفندی خاص پول ها و طلاهای طعمه های خود را می دزدید که این مرد با شکایت 15 زن میانسال در مشهد که همگی فریب ظاهر متدین او را خورده بودند، شناسایی و دستگیر شد.

وی زمانیکه در مشهد بازداشت شد با گذاشتن وثیقه از زندان آزاد شد و به تهران آمد اما این مرد سابقه دار در تهران هم بیکار نماند و در طی 3 روز توانست 42 میلیون تومان جیب بری و کیف زنی کند که از سوی پلیس بازداشت شد.

وی در بازجویی ها با اعتراف به جرم خود به ماموران گفت: در مشهد همیشه درحالیکه کفنی را سوراخ کرده بودم، جلوی حرم رضوی و مساجد و اماکن مذهبی می رفتم و هر زنی را که طلای زیادی داشت به عنوان طعمه انتخاب می کردم، بعد از آن در حالیکه خود را یک آدم متدین نشان می دادم و ادعا می کردم که این کفن از کربلا آمده است.

متهم افزود: به طعمه هایم می گفتم که آدم مذهبی و مومنی هستم و در همین حرم از امام رضا شفایم را گرفته ام، برای همین با ترفندی خاص آنها را فریب می دادم و بعد از اینکه طلا و جواهراتشان را درون کفن می ریختند، به آنها می گفتم برای دعا کردن باید چشمهایشان را ببنند، بعد از آن وقتی چشمهایشان را می بستند بخشی از طلایشان که از سوراخ درون کفن بیرون می ریخت برمی داشتم. آنها هم درحالیکه به من اعتماد کامل داشتند طلاهایشان را پس می گرفتند و متوجه کم شدنشان نمی شدند. اما وقتی در مشهد دستگیر شدم و توانستم با قرار وثیقه آزاد شوم، به تهران آمدم و دست به دزدی زدم.

با اعتراف این کلاهبردار و سارق حرفه ای، پرونده وی در حال حاضر در شعبه اول دادسرای بعثت در حال رسیدگی است.

***تجاوز یک مفتی سعودی به دختر 5 ساله اش!

یک مفتی سعودی به نام فیحان الغامدی به جرم تجاوز به دختر پنج‌ساله خود و شکنجه وی تا سرحد مرگ به هشت سال زندان و ۸۰۰ ضربه شلاق محکوم شد.

"فیحان الغامدی" همچنین به پرداخت یک میلیون ریال سعودی دیه محکوم شد. این مبلغ معادل 270 هزار دلار آمریکاست. مبلغ دیه قرار است به همسر سابق الغمدی پرداخت شود.

مادر این دختر خواستار 10 میلیون ریال سعودی غرامت بابت مرگ دختر خود شده بود. همسر دوم الغامدی که متهم به معاونت در جرم بود نیز به 10 ماه زندان و 150 ضربه شلاق محکوم شد.

لمی، نام دختر این مفتی سعودی بود که در تاریخ 25 دسامبر سال 2011 با جراحات متعدد به بیمارستان برده شده بود. وی چند ماه بعد جان خود را از دست داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.