به گزارش قدس آنلاین از تبریز، خلیل ساعی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران آذربایجانشرقی با اشاره به مدیریت بحران در سطح جهان اظهار داشت: مدیریت بحران بر اساس محله محور متمرکز شده و در زلزله بزرگ ژاپن و سونامی حداقل خسارات را شاهد بودیم و در شهر تبریز نیز آموزش محله محور مورد توجه بوده و آموزشهایی با همین رویکرد در مدارس آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: در آذربایجانشرقی نیز تلاش میشود تا از توان مدارس استفاده شود تا در مواقع بحران و حادثه خود امدادی و دیگر امدادی صورت گیرد.
وی بر ضرورت ارتباط اضطراری میان مسئولان در مواقع بحران و حادثه تاکید کرد و گفت: باید در تمام شهرها امکان ارتباط مستمر از طریق بیسیم فراهم شود تا در مواقعی که راههای ارتباطی دیگر قطع میشود از طریق بیسیم بتوان اطلاعات لازم مبادله و تصمیمگیری شود.
ساعی با اشاره به نقش بیمه در تامین خسارات در مواقع بحران یادآور شد: نتوانستهایم در امر فرهنگسازی استفاده از بیمه در تبریز و شهرهای استان کار زیادی انجام دهیم تا در مواقع حادثه بخش قابل توجهی از خسارات از طریق بیمه تامین شود.
وی ادامه داد: در زلزله ارسباران افرادی که منازل و اموال خود را بیمه کرده بودند خسارات خود را قبل از دیگر و در همان ابتدا دریافت کردند.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجانشرقی افزود: اتاق بحران در آذربایجانشرقی فعال بوده و وظایف هر یک از دستگاهها در این اتاق مشخص شده و در مواقع حادثه و بحران محل رجوع فعالیتهای مقابله با بحران این اتاق خواهد بود.
وی با بیان اینکه مدیریت بحران آذربایجانشرقی در مواقعی مانند زلزله ارسباران عملکرد خوبی داشته است، گفت: سند جامع مقابله با بحران در تبریز و آذربایجانشرقی تهیه شده و برخی اقدامات مقابله با بحران در استان رکوردشکنی در سطح کشور محسوب میشود.
۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵
کد خبر: 257533
قدس آنلاین- تبریز:مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجانشرقی بر ضرورت ارتباط اضطراری میان مسوولان در مواقع بحران و حادثه تاکید کرد و گفت: باید در تمام شهرها امکان ارتباط مستمر از طریق بیسیم فراهم شود.
نظر شما