تحولات لبنان و فلسطین

قائم مقام دفتر حفظ ونشر آثار رهبر معظم انقلاب گفت: شيوه و مطالب نشست«رويش فرهنگ» نتيجه مطالعات 3 هزار صفحه‌اي محققان از سخنان و آثار مقام معظم رهبري است.

نشست«رويش فرهنگ» نتيجه مطالعات 3هزار صفحه‌اي محققان است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، امیرخوراکیان، قائم مقام دفتر حفظ ونشر آثار رهبر معظم انقلاب، در اولين جلسه از سلسله نشست‌های تخصصی «رویش فرهنگ» که به همت اداره پاسخگويي به سوالات ديني و موسسه خدمات مشاوره‌اي، جوانان و پژوهش‌هاي اجتماعي آستان قدس رضوي و با حضور مدیران دستگاه‌های فرهنگی، طلاب، نخبگان و فعالان فرهنگی شهر مشهد برگزار شد، به تبیین سطوح و كيفيت اين نشست‌ها پرداخت.

وي با اشاره به اينكه اين نشست‌ها در چهار سطح و 48 جلسه برگزار مي‌شود ابراز داشت: در سطح اول، موضوعات چيستي فرهنگ، ابزارهاي انتقال فرهنگ، وظايف متوليان و مديران هنري دركشور و غالب‌هاي هنري از ديدگاه مقام معظم رهبري مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

خوراكيان با اشاره به اينكه اهميت و جايگاه ادبيات در حوزه فرهنگ بسيار مهم است، اظهار داشت: تاثير ادبيات و جايگاه زبان فارسي در جريان فرهنگ مورد تاكيد مقام معظم رهبري است و بايد در موضوع آن كارگاه و نشست‌ها ويژه برگزار شود.

وي «اهميت به هنر و هدايت آن به هنر فاخر»، «شناخت مساله هنر و حساسيت‌ها آن » و «سازماندهي و و دفاع از هنر انقلابي» را از دیگر موضوعات بحث هنر در كشور معرفي كرد.

خوراكيان ابراز داشت: مقام معظم رهبري با دقت كامل برخي از فيلم نامه‌ها، رمان‌ها و شعر‌ها را مورد بررسي و مطالعه قرار مي‌دهند و با صاحب این آثار به بحث و گفت وگو مي‌پردازند.

وي با اشاره به اينكه ضرورت فرهنگ‌ را مي‌توان از دو زاويه گفتار و كردار مقام معظم رهبري مورد تبيين قرار داد، عنوان كرد: سطح دوم اين نشست‌ها به آشنايي با قالب‌هاي كارآمد فرهنگي و آسيب‌شناسي آنها، اختصاص يافته است و بررسي فعاليتهاي قرآني، تبليغ چهره به چهره، كتاب و مطالعه، مطبوعات، ورزش، تفريح و سرگرمي، برخي از موضوعات و فصل‌هاي اين سطح بشمار مي‌آيد.

قائم مقام دفتر حفظ ونشر آثار رهبر معظم انقلاب درباره سطح سوم عنوان داشت: توسعه فرهنگي و راهكارهاي دستيابي به فرهنگ آرماني، راهبردهاي كلان در توسعه فرهنگي، فرآيند توسعه فرهنگي، گسترش كيفي و كمي فرهنگي و الزامات اجرايي در كار فرهنگي سر فصل هاي سطح سوم نشستهاي«رويش فرهنگ» است كه هر كدام داراي ريز موضوعات مهمي مي‌باشد.

وي از شناخت فرآيند مطلوب تحول فرهنگي به عنوان موضوع سطح چهارم اين نشست‌ها ياد كرد و افزود: فعالان فرهنگي در اين سطح به بررسي موضوعات سير تاريخي تحولات فرهنگي، سير در فرهنگ آرماني انقلاب، هدف‌گذاري فرهنگ مطلوب و موانع توسعه فرهنگ مي‌پردازند.

در پايان اين برنامه، دبير علمي سلسله نشست‌هاي «رويش فرهنگ» شيوه برگزاري و هدف از اين نشست‌ها را بيان كرد. ‌ ‌

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.