تحولات لبنان و فلسطین

قدس آنلاین- تبریز: معاون اکتشاف سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: استان آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های معدنی کشور به شمار رفته و با 8 میلیارد تن ذخیره رتبه نخست کشور را داراست.

آذربایجان‌شرقی 8 میلیارد تن ذخایر معدنی دارد/ قرار گرفتن آذربایجان در چهار راه متالوژی دنیا

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  بهروز برنا اظهار کرد: این سازمان قصد دارد در سال 94 برنامه‌های اکتشافی خود را در استان آذربایجان شرقی سرعت بخشد.

وی افزود: استان آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های معدنی کشور به شمار رفته و با 8 میلیارد تن ذخیره رتبه نخست کشور را داراست.

برنا اضافه کرد: آنچه که مهم است حرکت رو به جلو و هماهنگ 4 حلقه اکتشاف، استخراج، فرآوری و صنایع معدنی است که این امر در دستور کار برنامه‌های این سازمان در این استان قرار دارد.

وی شناسایی ظرفیت‌های معدنی را از عمده برنامه‌های این سازمان بر شمرد و اظهار کرد: از امسال کار ارتقا لایه‌های اطلاعاتی معدن را با بهره‌گیری از تکنولوژی ژئوفیزیک هوایی با سرعت پیگیری خواهیم کرد.

برنا ادامه داد: در آذربایجان‌شرقی با استفاده از این تکنولوژی محدوده‌های شهرستان جلفا و سپس زون میانه و آذرشهر با فواصل 250 متری در اولویت قرار دارند.  

بخش خصوصی توانمند در زمینه اکتشاف معدن در کشور وجود ندارد

وی با بیان اینکه بخش خصوصی توانمند در زمینه اکتشاف در کشور وجود ندارد، گفت: در شرایط اقتصادی فعلی سازمان زمین شناسی با کشف معادن جدید می‌تواند به اقتصاد کشور کمک شایانی داشته باشد و با پایین آوردن ریسک سرمایه‌گذرای باعث کاهش هزینه‌های بعدی شود.

معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی کشور با اشاره معادن غنی آذربایجان، گفت: این استان در چهار راه متالوژی دنیا قرار گرفته و کمربند آلپ-هیمالیا و آسیای صغیر از آذربایجان عبور می‌کند.

وی تاسیس دومین مرکز سازمان زمین شناسی کشور در تبریز را بیانگر ظرفیت‌های قوی برای رشد صنایع معدنی در استان دانست و ابراز امیدواری کرد با ایجاد حلقه‌های استخراج 15 محدوده طلا با ذخیره 10 تن مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.