تحولات لبنان و فلسطین

قدس آنلاین؛ صحبت های روحانی در جشن بزرگ کارگری، دیدار ظریف و کری در ملکی ایرانی و عصیان بالتیمور علیه نژادپرستی؛ از جمله مهمترین خبرهای امروز روزنامه ها بودند.

از "هشدار به دلالان تحریم" و "جنگ در خیابان های بالتیمور" تا "کری 100 دقیقه در ایران"

هشدار به دلالان تحریم

روزنامه "قدس" از قول "رئیس جمهور" در جشن بزرگ کارگری؛ در تیتر یک خود نوشت: "دلالان تحریم به فکر شغل دیگری باشند"

روزنامه های ایران، شرق، شهروند، حُسبان، اسرار، همبستگی، آرمان امروز، آفتاب یزد، ابتکار، امین، پیام زمان، روزان، سایه، سیاست روز، کائنات، عصرایرانیان و ... نیز در تیتری مشابه نوشتند: "دلالان تحریم به فکر شغل دیگری باشند"

***

کری 100 دقیقه در ایران

محمدجواد ظریف و جان کری وزیران خارجه ایران و آمریکا دوشنبه شب در شهر نیویورک با یکدیگر دیدار کردند. این دیدار در محل اقامتگاه نماینده ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد.

این برای نخستین بار پس از انقلاب سال 57 ایران است که یک وزیر خارجه آمریکا وارد اقامتگاه نماینده ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک می شود.

روزنامه "ابتکار" در این خصوص تیتر زد: "گزینه «خندان» روی میز"؛ اشاره این روزنامه به میزبانی ظریف با پسته ایرانی از کری در نیویورک است.

روزنامه "تجارت" نیز در با اشاره به دیدار وزاری خارجه ایران و آمریکا در ملکی ایرانی پس از 36 سال؛ در تیتر یک خود نوشت: "کری 100 دقیقه در ایران"

"هفت صبح" نیز از بازتاب های برگزاری مذاکرات در محل اقامت نمایندگان ایران در سازمان ملل نوشت. این روزنامه تیتر یکی به این شرح دارد: "ضیافت هسته ای با پسته ایرانی"

روزنامه "آرمان امروز" با تیتر "وزیر خارجه آمریکا در خاک ایران!" به استقبال این خبر رفت و از قول "کری" نوشت: "بیش از همیشه به توافق به ایران نزدیکیم"

تیتر دیگر روزنامه ها در این خصوص به این شرح است:

قدس: "وعده کری به ظریف درباره پایبندی آمریکا به تعهداتش"

ابرار: "ظریف: آغاز تمام وقت نگارش متن توافق از امروز"

ایران: "100دقیقه مذاکره هسته ای؛ کری به اقامتگاه ظریف رفت"

اعتماد: "دیدار در خانه ایران"

آفتاب یزد: "جان کری در خاک ایران"

افکار: "تابوی ورود وزیر خارجه امریکا به خاک ایران هم شکسته شد"

رویش ملت: "میزبانی از جان کری در محل اقامت نماینده ایران"

***

تبعیض انتخاباتی مجلس

نمایندگان تصویب کردند صلاحیتشان در دوره بعد هم استمرار یابد. روزنامه "همشهری" از این خبر با عنوان "تبعیض انتخاباتی مجلس" یاد کرد.

روزنامه "اسرار" نیز نوشت: "با تحدید اختیارات شورای نگهبان؛ نمایندگان مجلس صلاحیت خود را تمدید کردند"

"اعتماد" نیز از "تصویب طرح استمرار صلاحیت بهارستان نشینان برای انتخابات آینده در مجلس" خبر داد و در تیتر یک خود نوشت: "نمایندگان به صلاحیت خود رای دادند!"

***

جنگ در خیابان های بالتیمور

شهر بالتیمور در ایالت مریلند آمریکا به دنبال برگزاری تشییع جنازه یک شهروند سیاه پوست که به دست پلیس کشته شد؛ شاهد درگیری میان معترضین و پلیس بود. در همین راستا دولتمردان واشنگتن شدیدترین تدابیر امنیتی را برای سرکوب مخالفان نژادپرستی برقرار کردند.

روزنامه "جوان" نیز از وضعیت اضطراری بالتیمور خبر داد؛ این روزنامه در تیتر یک خود نوشت: "شعله های خشم سیاهان امریکا علیه نژادپرستی"

روزنامه "حمایت" نیز از اعلام حکومت نظامی در بالتیمور خبر داد و تیتر یکی به این شرح داشت: "آتش خشم سیاه پوستان از پلیس هالیوودی آمریکا"

"سیاست روز" نیز با انتشار عکسی از خشونت پلیس آمریکا علیه سیاه پوستان؛ نوشت: "باتوم گارد ملی آمریکا بر سر بالتیمور"

روزنامه "کیهان" از به آتش کشیده شدن خودروهای پلیس و ساختمان های دولتی خبر داد و در تیتر یک خود نوشت: "جنگ در خیابان های بالتیمور؛ ارتش آمریکا به میدان آمد"

روزنامه "وطن امروز" نیز با بیان اینکه "جنگ سیاهان با نژادپرستی آمریکایی ادامه دارد"، در تیتر یک خود آورد: "شورش بالتیمور"

"مردم سالاری" نیز تیتر "عصیان بالتیمور علیه نژادپرستی" را برای این خبر برگزید.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.