تحولات لبنان و فلسطین

وزیر آموزش و پرورش در بازدید از غرفه کانون پرورش فکری در نمایشگاه کتاب گفت: ما بودجه ای برای برگزیده جشنواره کتاب های آموزشی رشد نداریم اما عنوان کتاب های برگزیده در پایان کتاب های درسی می آید.

بودجه‌ای برای خرید برگزیدگان جشنواره کتاب رشد نداریم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار مهر، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه از سالن کتاب های کودک بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید و در پاسخ به خبرنگار مهر درباره خرید کتاب های برگزیده جشنواره رشد گفت: وزارت آموزش و پرورش بودجه لازم برای خرید کتاب های برگزیده را ندارد اما امکان خوبی که در اختیار ناشران و کتاب های برگزیده قرار می دهیم این است که عنوان این کتاب ها در بخش پایانی کتب درسی می آید تا خانواده ها و بچه ها بدانند چه کتاب هایی در شمار کتاب های خوب و خواندنی است. این بهترین تبلیغ و بهترین امکانی است که آموزش و پرورش در اختیار ناشران و آثار برگزیده قرار می دهد.

وزیر آموزش و پرورش به تیراژ ۴۰ میلیونی نشریات رشد اشاره کرد و افزود: ما ۱۳ میلیون دانش آموز داریم پس گستره مخاطبان ما بسیار وسیع است. از سوی دیگر تیراژ نشریات رشد به ۴۰ میلیون می رسد. این رقم رقم بسیار بالایی در بازار کنونی نشر است. تلاش ما این است که این نشریات به طرز خوبی در کل کشور توزیع شود و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

فانی اینچنین بیان کرد: آموزش و پرورش می کوشد با توسعه فرهنگ کتابخوانی به بالا رفتن شمارگان کتاب و رونق اقتصاد نشر کمک کند. یکی دیگر از برنامه های ما فراهم آوردن امکاناتی برای تولید بسته های آموزشی است بسته های آموزشی تنها کتاب را شامل نمی شود ما می خواهیم نرم افزارهای رسانه ای و وسایل کمک آموزشی تولید کنیم و در این زمینه از ظرفیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهره ببریم چراکه تنها وسیله آموزش و یادگیری برای دانش آموز امروز کتاب نیست.

وزیر آموزش و پرورش به ضرورت فراهم آوردن تسهیلاتی برای کودکان با نیازهای ویژه اشاره و بیان کرد: امروز انتشارات کانون پرورش فکری و «انتشارات مدرسه» کتاب هایی را برای کودکان نابینا و کم بینا تولید می کنند. آموزش و پرورش با توجه به مخاطبان متنوع خود کوشیده پاسخگوی دانش آموزان، حتی دانش آموزان با نیازها ویژه باشد. ما کتاب های خط بریل را بر شمارگان بیشتر تولید و در اختیار مدارس استثنایی بگذاریم.

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به همراه سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد، محمودرضا برازش مدیرکل چاپ و نشر وزارت ارشاد، نادر قدیانی مدیر انتشارات قدیانی و علیرضا حاجیان زاده مدیر عامل کانون پرورش فکری از سالن کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب و غرفه های انتشارات کانون، مدرسه منادی تربیت، قدیانی و ... بازدید کرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.