انتخابات

قدس آنلاين لرستان- نايب رييس خانه مطبوعات لرستان گفت: روز چهارشنبه ششم خرداد ماه، همزمان با آيين اختتاميه هشتمين جشنواره منطقه اي مطبوعات و خبرگزاري هاي غرب كشور، اولين كارت عضويت خبرنگاري مورد تاييد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و خانه مطبوعات لرستان، به صورت نمادين بنام شهيدان صارمي و حيدريان صادر و تقديم خانواده بزرگوار اين شهيدان عالي قدر خواهد شد.

صدور اولين كارت عضويت خبرنگاري بنام شهيدان صارمي و حيدريان

به گزارش قدس آنلاين از خرم آباد، حسن نجف وند در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، با اشاره به تدوين اساسنامه جديد مطبوعات و خبرگزاري هاي استان، اظهار كرد: با آغاز به كار هيئت مديره جديد خانه مطبوعات استان، اقدام به تدوين اساسنامه جديدي شامل 12 سند و بند مهم و ضروري نمود، كه اگر بتوانيم تنها دو بند از آن را در هر دوره عملي نماييم، بدون شك گام مهم و اساسي در جهت پيشرفت و اعتلاي مطبوعات استان برداريم.

 وي اضافه كرد:  يكي ديگر از اقدام هاي مثبت خانه مطبوعات ، ساماندهي و شناسنامه دار نمودن خبرنگاران استان است كه با اجرايي شدن آن در آينده مي توانيم ضمن تكريم بيشتر از اين قشر سخت كوش و تلاشگر، خدمات بهتر و بيشتري را  براي رفاه و رضايت خاطر آن ها انجام دهيم.

نايب رييس خانه مطبوعات لرستان تصريح كرد: بر اساس فراخواني كه به همه مديران مسوول، سردبيران، خبرنگاران و دست اندركاران مطبوعات و رسانه هاي استان براي تحويل مدارك و مستندات كاري ابلاغ شد، حدود 80 نفر از اين عزيزان مدارك و سوابق كاري خود را به خانه مطبوعات استان تحويل داده اند، كه پس از بررسي هايي كه انجام شد تنها 60 نفر از آن ها تاييد شدند و مدارك مابقي اين افراد  براي تعيين تكليف و بررسي بيشتر به جلسه هيئت مديره خانه مطبوعات ارجاع داده شده اند.

 نجف وند گفت: كارت هاي صادر شده دو ساله است، و بر اساس آن كليه كساني كه موفق به دريافت اين كارت شوند به عنوان خبرنگار رسمي و مورد تاييد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي  و خانه مطبوعات لرستان محسوب مي شوند، و پس از آن حضور در جلسات رسمي استانداري، فرمانداري ها و ساير ادارات دولتي و غير دولتي منوط به ارائه اين كارت مي باشد.

وي در ادامه اشاره اي به وضعيت مبهم بيمه هاي خبرنگاري داشت و يادآور شد: در حال حاضر با رايزني هايي كه صورت پذيرفته، حدود 85  درصد از مشكلات بيمه هاي دفاتر روزنامه هاي سراسري حل شده است، مشكلات خبرنگاران روزنامه هاي محلي و خبرنگارن ثبت نام شده در سايت سمان هم در حال پيگيري است.

نايب رييس خانه مطبوعات لرستان خاطر نشان كرد: طبق پيگيري ها و جلساتي كه با مهندس بازوند استاندار لرستان و چند بانك و موسسه بانكي برگزار شده است، قول هاي مساعدي را را براي خريداري تجهيز و خريد دفاتر نشريات و ارائه وام ها و تسهيلات كم بهره به خبرنگاران و دست اندركاران حوزه مطبوعات و رسانه دريافت كرده ايم كه انشاا... در آينده نزديك اجرايي مي شوند.

نجف وند در پايان با اعلام اين خبر، اظهار كرد: انشا ا... در روز چهارشنبه ششم خرداد ماه، همزمان با آيين اختتاميه هشتمين جشنواره منطقه اي مطبوعات و خبرگزاري هاي غرب كشور، اولين كارت عضويت خبرنگاري مورد تاييد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و خانه مطبوعات لرستان، به صورت نمادين بنام شهيدان صارمي و حيدريان صادر و تقديم خانواده بزرگوار اين شهيدان عالي قدر خواهد شد.

 

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.