تحولات لبنان و فلسطین

قدس آنلاین: رئیس نخستین کنگره بین‌المللی طب مکمل و جایگزین گفت: نخستین کنگره بین‌المللی طب مکمل و جایگزین از ۱۵ تا ۱۷ مهر ماه سال جاری و به مدت ۳ روز در هتل پارس مشهد برگزار می‌شود.

نخستین کنگره بین‌المللی طب مکمل و جایگزین مشهد برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، عبدالله بهرامی صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: نخستین کنگره بین‌المللی طب مکمل و جایگزین از 15 تا 17 مهر ماه سال جاری و به مدت 3 روز در هتل پارس مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: طرح‌ها و پوسترهای پذیرفته شده در این کنگره در کنفرانسی ارائه می‌شود.

رئیس نخستین کنگره بین‌المللی طب مکمل و جایگزین بیان کرد: در قرن 19 طب جدید رشد کرد و دولت‌ها دیدند که برای 6 هزار بیماری از 8 هزار بیماری نمی‌توانند کاری انجام دهند و عوارضی دارد که بسیار پرهزینه بوده، در صورتیکه در طب‌های دیگر بسیار کم‌هزینه استو خواست مردم هم بوده و در جهت فراهم‌کردن زمینه‌های رشد طب سنتی و مکمل دانشگاه‌هایی تأسیس شد.

بهرامی تصریح کرد: ایران در طب سنتی و مکمل توانمند بوده و شخصیت‌هایی نظیر ابئعلی‌سینا را داشته است، همچنین این طب در چین هم بوده و در کنار طب نوین، طب سوزنی و طب سنتی هم دارند.

وی تأکید کرد: رشته‌های کایروپرکتیک، موهیوپاتیک، نپروپاتیک، نتروپاتیک و غیره راه‌اندازی شده و بیش از 100 رشته در زمینه طب سنتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و در ایران رشته‌های کایروپرکتیک، نتروپاتیک و نپروپاتیک مجوز گرفته‌اند.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: باید در کشور یک طب جامع که مشخص کننده رشته‌های دنیا و کارهای مفیدشان است درست شود.

بهرامی گفت: اجازه فعالیت غیرپزشک به جز کایروپرکتیک را در زمینه طب سنتی نمی‌دهیم و سازمان جهانی بهداشت به دنبال طب سوزنی برای درمان دردهاست و طب سنتی و طب چینی را توصیه می‌کند و باید توانمندی‌های ایران در این زمینه را معرفی کنیم.

وی افزود: آخرین وضعیت بیماران عربستانی خوب و مساعد بوده و ظرف امروز و فردا مرخص می‌شوند.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) عنوان کرد: این بیماران عربستانی 33 نفر بودند که به علت مسمومیت در هتل محل اقامت خود به این بیمارستان مراجعه کردند که متأسفانه 4 نفر از آنها فوت کردند، اما 29 نفر دیگر تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند و به لحاظ پزشکی مشکل این افراد رفع شده است.  

*نخستین کنگره بین‌المللی طب مکمل و جایگزین با شعار «ارتقاء سلامت و تعامل طب کلاسیک» برگزار در مشهد می‌شود

حمیدرضا بهرامی دبیر علمی نخستین کنگره بین‌المللی طب مکمل و جایگزین اظهار داشت: در 10 سال پیش زمینه‌ای فراهم شد تا ارتقاء طب سنتی را در ایران داشته باشیم و به کشور چین اعزام شدیم و از همان لحظه نخست با پزشکان این کشور تعامل داشتیم تا بتوانیم سیستم‌های علمی نوین را در کشورمان پیاده کنیم.

وی افزود: نخستین کنگره بین المللی طب مکمل و جایگزین را پیش رو داریم و دانشگاه علوم پزشکی مشهد را به دلیل موقیعیت و جایگاهی که در عرصه‌های علمی و پزشکی دارد به عنوان میزبان این کنگره انتخاب شد.

دبیر علمی نخستین کنگره بین‌المللی طب مکمل و جایگزین بیان کرد: این کنگره با شعار «ارتقاء سلامت و تعامل طب کلاسیک» برگزار می‌شود.

بهرامی تصریح کرد: محورهای نخستین کنگره بین ‌المللی طب مکمل و جایگزین شامل بخش‌های بهداشت و پیشگیری، آموزش، درمان، طب سوزنی، آوا درمانی، فرهنگ و باور عمومی، عوارض و خطا و همچنین شواهد و مستندات بوده است.

وی تأکید کرد: فراخوان مقاله‌ها از اواخر سال گذشته شروع شد و به صورت رسمی از ابتدای سال جاری آغاز شد و تاکنون حدود 120 مقاله و حدود 300 ثبت‌‍نام داشته‌ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: این کنگره 3 روزه در قالب سخنرانی، پوستر، مقاله و پنل تخصصی برگزار می‌شود و مهمانان ویژه آن 10 نفر و از کشو.رهای آمریکا، انگلستان، چین، هندوستان و فرانسه هستند.

بهرامی گفت: 60 درصد شرکت‌کنندگان در نخستین کنگره بیین‌المللی طب مکمل و جایگزین بانوان و 40 درصد هم آقایان هستند.

وی افزود: مقالات ارائه شده در موضوعات مختلف بوده و بیشتر به موضوع طب گیاهی بوده است.  

*بیش از 140 نفر فارغ‌التحصیل در رشته طب سنتی در کشور داریم

علی خورسندوکیل‌زاده دبیر اجرایی نخستین کنگره بین‌المللی طب مکمل و جایگزین اظهار داشت: بیش از 140 نفر فارغ‌التحصیل در رشته طب سنتی در کشور داریم که 20 نفر از آنها دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده‌اند.

وی افزود: گروه علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحقیقات و مقالات علمی زیادی در زمینه‌های مختلف ارائه کرده و سبب تفاهم بیشتر با دیگر کشورها شده است.

دبیر اجرایی نخستین کنگره بین‌المللی طب مکمل و جایگزین بیان کرد: قطع‌نامه‌ای در پایان این کنگره 3 روزه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که مجری آن است قرائت می‌شود.

خورسندوکیل‌زاده تصریح کرد: تاکنون 300 نفر برای شرکت در نخستین کنگره بین‌المللی طب مکمل و جایگزین ثبت‌نام کرده‌اند و در این زمینه تا 500 نفر را پیش‌بینی کرده‌ایم، هرچند که سقفی برای حضور شرکت‌کگنندگان تعریف نشده است.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: فراخوان مقاله‌ها از اواخر سال گذشته شروع شد و به صورت رسمی از ابتدای سال جاری آغاز شد و تاکنون حدود 120 مقاله و حدود 300 ثبت‌‍نام داشته‌ایم.

خورسندوکیل‌زاده گفت: قدیمی‌ترین دانشگاه طب سنتی، سوزنی و چینی و بهترین دانشگاه علمی دنیا اسپانسر این کنگره بودند و تمامی دانشگاه‌های علوم پزشضکی خراسان رضوی و همچنین دانشگاه علوم پزشکی تهران در این رابطه همکاری دارند.

معاون برنامه‌ريزی و توسعه بيمارستان امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: این کنگره 3 روزه در قالب سخنرانی، پوستر، مقاله و پنل تخصصی برگزار می‌شود و مهمانان ویژه آن 10 نفر و از کشو.رهای آمریکا، انگلستان، چین، هندوستان و فرانسه هستند.

خورسندوکیل‌زاده تأکبد کرد: با حضور اساتید طب نوین جلسات تخصصی‌ای در نخستین کنگره بین‌المللی طب مکمل و جایگزین برگزار می‌شود تا بتوانیم برترین دانش‌ها و دستاوردهای روز دنیا را در این طب عملیاتی کنیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.