انتخاب چهاردهم

قدس آنلاین: استاندار اصفهان اعلام كرد: براساس تصميمات اخذ شده فاز اول خط يك قطار شهري از ايستگاه قدس تا شهدا در آستانه هفته دولت راه اندازي خواهد شد و اگر ايستگاه ميدان امام حسين (ع) و ايستگاه انقلاب احداث شده بود تا ميدان آزادي مترو راه اندازي مي شد.

راه اندازی فاز اول خط يك قطار شهري اصفهان در هفته دولت

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، رسول زرگرپور در حاشيه ورود سومين سري از واگن هاي قطارشهري اصفهان با بيان اين مطلب گفت: امسال براي اولين بار نماز عید سعید فطر در مصلی بزرگ اصفهان، بعد از 20 سال از شروع اين پروژه و يكي از آرزوهاي مردم  برگزار مي شود.
وي با بيان اين كه 70 درصد پروژه مصلي اصفهان پيشرفت فيزيكي داشته است اذعان داشت: تمام تجهيزات و امكانات لازم اين طرح آماده شده است و با حمايت هاي شهرداري اصفهان هر چه سريعتر به بهره برداري مي رسد.
استاندار اصفهان به پروژه مترو اشاره و تصريح كرد: لازم است در  اين طرح به عنوان يك ابر پروژه  تمام مباحث فني و مهندسي و تست هاي انجام شود و قبل از پايان نيمه اول سال جاري فاز اول خط يك مترو حدود 10 كيلومتر در آستانه هفته دولت به بهره برداري مي رسد.
وي با بيان اين مطلب كه 25 واگن در فاز اول خط يك  سرويس دهي خواهد كرد اذهان داشت: تاكنون  15 واگن براي قطار شهري اصفهان آماده و مهيا شده و 10 واگن ديگر بزودي وارد اين شهر خواهد شد.
زرگر پور اضافه كرد: براساس  تصميمات اخذ شده فاز اول خط يك  قطار شهري از ايستگاه قدس تا  شهدا در آستانه هفته دولت راه اندازي خواهد شد و اگر ايستگاه ميدان امام حسين (ع) و ايستگاه انقلاب احداث شده بود تا ميدان آزادي مترو راه اندازي مي شد.
 
وي  با تاكيد بر اين كه بايد خط دوم قطار شهري  در بستري آرام و بدون هيچ تنشي اجرايي شود اذعان داشت:  در اين خط هيچ مشكلي با ميراث فرهنگي نداريم  چرا كه در اين طرح بايد هم مباحث  ميراث فرهنگي با بيشترين دقت در نظر گرفته شود هم بايد توسعه شهر و اجراي خط دوم  مترو لحاظ شود.
استاندار اصفهان اضافه كرد: کمیته 5 نفره متشکل از کارشناسان تشكيل شده و این کمیته به گونه‌ای عمل می‌کند که هم خسارتی به میراث فرهنگی وارد نشود و هم پروژه مترو به سرعت عملیاتی شود، که تا‌کنون نیز  گره گشا و موفق بوده است.
وي با اشاره به اين كه از 24 كيلومتر خط دوم مترو 13 كيلومتر آن آماده برگزاري مناقصه است ادامه داد:  هماهنگی هاي  بين سازمان  مترو و سازمان میراث فرهنگی  انجام شده و همچنين طي هماهنگي با يونسكو مقررشده 4 گزارش فني و كارشناسي براي عبور خط مترو از زير ميدان امام (ره) تهيه شود و در صورتي كه يك درصد براي اين ميدان عبور مترو ريسك داشته باشد قطار شهري از اين مسير عبور نخواهد كرد.
زرگر پور عنوان كرد:با تاكيدات رياست جمهوري نبايد عبور مترو از زير ميدان امام (ره) يك درصد ريسك براي اين ميدان تاريخي داشته باشد در اين غير اين صورت گزينه هاي ديگري در نظر گرفته مي شود.
وي با اشاره به هماهنگي سازمان قطار شهري و ميراث فرهنگي براي اجراي خط دوم مترو بيان كرد: اين موضوع مانع اجرا ي  خط دوم و تاخيردر آن  نخواهد  داشت.
استاندار اصفهان از پروژه ورزشگاه نقش جهان سخن به ميان اورد و گفت: هفته اينده براي پايان سال خبرهاي خوبي در خصوص بهره برداري از اين طرح اعلام مي كنم.
وي با بيان اين كه علاوه بر بهره برداري از بخشي از اين  سه ابر طرح  مترو، مصلي و ورزشگاه  نقش جهان، سه ابر طرح ديگر در سال جاري  آغاز مي شود اذعان داشت:  كلنگ زني نمايشگاه بين المللي در هفته دولت،آغاز عمليات اجرايي موزه بزرگ اصفهان و اجراي پروژه قطار سريع السير اصفهان و تهران در سال جاري شاهد خواهيم بود و اميد است  بهره برداري از اين طرح ها به 10 تا 20 سال به طول نينجامد.
زرگر پور اظهار اميد واري كرد: با مساعدت فولاد مباركه و شهرداري اصفهان فاز اول موزه دفاع مقدس در سال جاري به بهره برداري خواهد رسيد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.