رئیس جمهوری ازبکستان پیروزی مسعود پزشکیان را در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت.

رئیس جمهوری ازبکستان پیروزی پزشکیان را تبریک گفت

به گزارش قدس آنلاین صفحه اینستاگرام سفارت ازبکستان در ایران روز شنبه اعلام کرد که شوکت میرضیایف در پیامی انتخاب پزشکیان را به عنوان رئیس جمهوری منتخب ایران تبریک گفته است.

رئیس جمهوری ازبکستان ابراز اطمینان کرده است که در دوره ریاست جمهوری پزشکیان همکاری چند چانبه و بلند مدت بین تهران و تاشکند در همه زمینه‌های دارای اولویت به سطح بالاتری خواهد رسید.

میرضیایف در این پیام همچنین به گسترش مستمر و موثر همکاری‌ها در زمینه‌های سیاسی، تجاری- اقتصادی، حمل و نقل، ارتباطات و فرهنگی- بشردوستانه با ایران اشاره کرده است.

وی ایران را کشوری توصیف کرد که دارای ظرفیت ها و قابلیت‌های فراوانی است که در سال‌های اخیر به صورت پویا در حال توسعه بوده است.

دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران دیروز (جمعه) برگزار و دکتر مسعود پزشکیان با کسب اکثریت آرا، رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران نتایج نهایی شمارش چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به این شرح اعلام کرد: مجموع آرای اخذ شده در کل شعب داخل و خارج از کشور ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ است که بر این اساس، تعداد آرای مسعود پزشکیان ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ و ‏تعدادی آرای سعید جلیلی ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.