تحولات لبنان و فلسطین

نيروهای ضد شورش اسرائیل صبح روز یکشنبه گذشته با حمله به مسجد الاقصی، با نمازگزاران فسطینی در این مسجد درگیر شدند.

ادامه واکنشها به یورش اسراییل به مسجد الاقصی

گروه بین الملل مشرق- نيروهای ضد شورش اسرائیل صبح روز یکشنبه گذشته با حمله به مسجد الاقصی، با نمازگزاران فسطینی در این مسجد درگیر شدند. به گزارش"رویترز” شیخ "عمر الکسوانی” مدیر مسجد الاقصی گفته که نیروهای اسرائیلی با شلیک گلوله های لاستیکی و نارنجک اشک آور، نمازگزاران داخل مسجد را متفرق کردند.

 
 
 
در پی این حمله باغچه روبرویی مسجد الاقصی آتش گرفت و یک مامور آتش نشانی، با ضرب گلوله لاستیکی زخمی شد. الکسوانی افزود که 250 نمازگزار از شب گذشته در مسجد اعتکاف کرده بودند که ساعت 7 صبح نیروهای اسرائیلی با یورش به مسجد آنها را بیرون راندند.
 
 
 
هلال احمر فلسطینی در قدس نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آمبولانس های این سازمان 20 تن از مجروحان را به بیمارستان منتقل کرده است. محمود عباس رئیس تشکیلات خودگران فلسطین با صدور بیانیه ای، حمله به مسجد الاقصی را محکوم کرد و گفت، "یورش ارتش و پلیس اسرائیل به مسجد الاقصی و تجاوز به نمازگزاران را به شدت محکوم می کنیم”.
 
 
 
وی تاکید کرد که "قدس شرقی، مقدسات اسلامی و مسیحی، خط قرمز ما است و در مقابل این تجاوزها بی تفاوت نخواهیم نشست”. در همین رابطه برخی منابع فلسطینی یورش روز گذشته نظامیان اسراییلی به مسجد الاقصی را واکنش این رژیم به برافراشته شدن پرچم فلسطین در سازمان ملل عنوان کرده اند. لازم به ذکر است که از چند روز پیش پرچم فلسطین بصورت رسمی بعنوان عضو ناظر سازمان ملل در مقابل درب سازمان ملل برافراشته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.