تحولات لبنان و فلسطین

قدس آنلاین – رها واعظی: به تازگی سازمان نظارت بر استاندارد HDMI برای توسعه ی صدور گواهینامه ی اختصاصی کابل های جدید اقدام کرده است.

تولید برچسبی برای شناسایی کابل ۴K HDMI اصلی از تقلبی

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، تولیدکنندگان کابل های HDMI، از این پس موظف به رعایت استاندارد طراحی شده برای کابل های HDMI و مشخص کردن تمایز کابل های HDMI معمولی و 4K HDMI می باشند.

کابل های HDMI اصلی از این پس دارای لیبل و برچسبی خواهند شد که اصل بودن آن ها را مشخص می کند.

اصل بودن کابل های HDMI، به خصوص برای نوع 4K بسیار مهم است، زیرا اگر این کابل ها تقلبی باشند، قادر به انتقال کیفیت 4K در صفحه نمایش نمی باشند.

لیبل و برچسب کابل های جدید دارای عنوانی است که نشان می دهد کابل پلمپ بوده و دارای قابلیت انتقال جریان UHD می باشد.

لیبل جدید برای کابل های HDMI اصلی همچنین دارای حق بیمه برای کابل نیز می باشد.

برای کابل های HDMI اصلی، پس از آزمایش در مرکز مجاز کابل های HDMI، مجوز صادر می شود و کابل های HDMI 2.0 برای دریافت مجوز باید دارای استاندارد حداقل 18GBbps باشند.

علاوه بر این ها، کابل ها در صورتی استاندارد خواهند بود و مجوز دریافت خواهند کرد که با سیگنال های بی سیم گوشی های هوشمند تداخل نداشته باشند.

تولید کنندگان کابل های HDMI پس از دریافت گواهینامه ی استاندارد جهانی و الصاق برچسب و لیبل تاییدیه ی این استاندارد، اجازه ی عرضه ی کابل های خود را خواهند داشت.

لیبل کابل HDMI اصلی با استفاده از اسکنر بارکد گوشی های هوشمند قابل بررسی است و خریداران و کاربران می توانند پیش از خرید کابل های مورد نیاز خود، از طریق شبکه ی جهان، اصل و یا تقلبی بودن یک کابل را تشخیص دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.