تحولات لبنان و فلسطین

قدس آنلاین لرستان-استاندار لرستان با بیان اینکه در بسیاری از شاخص ها در طول عمر دولت تدبیر و امید پیشرفت داشته گفت: با تلاش انجام شده در طول دولت تدبیر و امید از یک هزار و ۸۰۰ روستای این استان به بیش از ۴۰۰ روستا برق رسانی شده است .

بیش از ۴۰۰ روستای لرستان طی دو سال اخیر برق رسانی شد

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، هوشتگ بازوند اظهار داشت: برق رسانی به این تعداد روستا در حالی است که در طول عمر دولت های گذشته 374 روستا دارای برق شدند.

 وی افزود: روند اجرای طرح های زیربنایی و توسعه ای استان از شدت مطلوبی برخوردار است چراکه در دو سال گذشته 145هکتار از اراضی شرکت شهرک های صنعتی برای تولید به بخش خصوصی واگذار شده  و صادرات غیرنفتی این استان 40 درصد رشد داشته است.

استاندار لرستان با اشاره به اجرای طرح های اقتصادی زودبازده در این استان خاطر نشان کرد: در اجرای برخی پروژه ها با عنوان زودبازده تسهیلات با بهره چهار درصد تا سقف یکهزار میلیون ریال ارائه می شود که بهره پایین این تسهیلات تمایل سرمایه گذاران برای حضور در استان را افزایش می دهد.

بازوند با بیان اینکه متولی تسهیلات در این استان صندوق کارآفرین امید است، اعلام کرد: در بخش توسعه گردشگری و کشاورزی نیز بهره های تسهیلات بانکی چهار درصد پایین تر از سایر نقاط کشور است.

وی  یکی از چالش های اصلی این استان را بیکاری عنوان کرد و گفت: باید راهکارهایی برای مقابله و مهار این چالش در استان لرستان در نظر گرفته شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.