به گزارش قدس آنلاین و به نقل از (ایسنا) جلسه کمیسیون تخصصی گردشگری، سرمایهگذاری و نمایشگاهی اتاق بازرگانی مازندران در حالی برگزار شد که نشان میدهد مازندران در نخستین گامهای توسعه گردشگری که همان ایجاد و توانمندسازی راههای ارتباطی است، دچار چالشهایی است.
عبدالله مهاجر دارابی رئیس اتاق بازرگانی مازندران در این نشست گفت: در جلساتی که با آخوندی وزیر راه داشتیم برخی از محدودیتهای گردشگری که درباره راههای استان بود به وی ارایه شد.
وی افزود: نگاه و توجه به صادرات ناگزیر از توجه به بخش گردشگری داخلی و خارجی است و استان مازندران باید بتواند آزادی و امنیت را در خود فراهم سازد تا فضا و بستر مناسب برای گردشگر فراهم شود.
رییس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه اولین خواسته گردشگر در خارج از کشور تامین امنیت است، تصریح کرد: حل مشکلات یک شرکت هواپیمایی با استاندار مطرح شد و متاسفانه اگر به حل مشکلات هواپیمایی کم توجهی شود ممکن است پرواز هر روزه به ساری-تهران به خطر بیفتد.
وی با بیان اینکه رها کردن مشکل این شرکت موجب ضرر مردم استان میشود، افزود: ما به عنوان بخش خصوصی از این شرکت حمایت خواهیم کرد.
مهاجر اظهار کرد: آنچه مسلم است باید مشکلات پروازها و آژانسهای مسافرتی حل شود و در جلسات بعد از مسئولان کشوری برای حل این مشکلات بهره خواهیم برد.
رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مازندران نیز در این نشست، گفت: قدمت هتلهای مازندران 30 الی 40 سال است.
وی افزود: تنها قشری که میتواند به گردشگری کمک کند آژانسهای مسافرتی هستند.
تقیپور با بیان اینکه امکاناتی که دولت ترکیه به آژانسها میدهد گردشگری استان توان انجام آن را ندارد، گفت: فرودگاه مازندران نیز توان افزایش خط پروازی ندارد.
به گزارش ایسنا، نماینده یک شرکت هواپیمایی در مازندران نیز گفت: اختلافی با شهرداری ساری داریم که دو سال و نیم است در حال پیگیری آن هستیم، اما کسی نیست این موضوع را حل و فصل کند.
رضا تویسرکانی افزود: انتظار داریم در جلساتی که برگزار میشود کوتاهیهای احتمالی ما را گوشزد کنید؛ ولی اگر اینگونه نیست انتظار حمایت داریم.
وی اظهار کرد: مهمترین عامل توسعه در کشور و استان حمل و نقل است و حمل و نقل هوایی از همه انواع حمل و نقلها مهمتر است.
تویسرکانی افزود: حل مشکلات پروازی شرکتهای مسافرتی هوایی سبب میشود که دیگر مشکلات خدماتی خود به خود حل شود.
وی اظهار کرد: گروهی به عنوان حکم انتخاب شوند؛ اگر هر کدام از این دو طرف کمکاری کردند و به تعهداتشان عمل نکردند باید پاسخگو باشند.
نماینده این شرکت هواپیمایی در مازندران افزود: این شرکت در حال حاضر سالانه سه تا چهار میلیارد تومان برای پروازهای ساری - تهران ضرر میدهد. اگر مشکل ما در ساری حل شود آمادگی راهاندازی پرواز ساری - اوکتائو وجود دارد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی مازندران نیز در سخنانی گفت: اولین اصل این است که اقتصاد را بر پایه استاندارد بینالمللی تبیین کنیم تا رخداد برد - برد اتفاق بیفتد.
سیدمحمد جعفری با اشاره به عدم سوددهی بخش خصوصی در زمینه مسافرتهای پروازی افزود: این مهم سبب شده جذابیتی برای سرمایهگذار ایجاد نشود.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه زیرساختهای گردشگری مازندران نیازمند حمایت مدیران استانی است، تصریح کرد: باید آنانی که در زمینه زیر ساخت گردشگری سرمایهگذاری میکنند، حمایت شوند.
وی افزود: ما هنوز نتوانستیم با تنوع خدمات هواپیمایی مسافران را راضی کنیم و متاسفانه اشرافی در مدیریت کلان در حمل و نقلها وجود ندارد.
نظر شما