پیشنهاد سردبیر

در کمیسیون تخصصی گردشگری اتاق بازرگانی مازندران، بر ورود مسئولان برای حل مشکل هر روزه پرواز ساری تهران تاکید شد.

گره‌ای به نام خطوط پروازی در مازندران

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از (ایسنا) جلسه کمیسیون تخصصی گردشگری، سرمایه‌گذاری و نمایشگاهی اتاق بازرگانی مازندران در حالی برگزار شد که نشان می‌دهد مازندران در نخستین گام‌های توسعه گردشگری که همان ایجاد و توانمندسازی راه‌های ارتباطی است، دچار چالش‌هایی است.

عبدالله مهاجر دارابی رئیس اتاق بازرگانی مازندران در این نشست گفت: در جلساتی که با آخوندی وزیر راه داشتیم برخی از محدودیت‌های گردشگری که درباره راه‌های استان بود به وی ارایه شد.

وی افزود: نگاه و توجه به صادرات ناگزیر از توجه به بخش گردشگری داخلی و خارجی است و استان مازندران باید بتواند آزادی و امنیت را در خود فراهم سازد تا فضا و بستر مناسب برای گردشگر فراهم شود.

رییس اتاق بازرگانی مازندران با بیان این‌که اولین خواسته گردشگر در خارج از کشور تامین امنیت است، تصریح کرد: حل مشکلات یک شرکت هواپیمایی با استاندار مطرح شد و متاسفانه اگر به حل مشکلات هواپیمایی کم توجهی شود ممکن است پرواز هر روزه به ساری-تهران به خطر بیفتد.

وی با بیان این‌که رها کردن مشکل این شرکت موجب ضرر مردم استان می‌شود، افزود: ما به عنوان بخش خصوصی از این شرکت حمایت خواهیم کرد.

مهاجر اظهار کرد: آنچه مسلم است باید مشکلات پروازها و آژانس‌های مسافرتی حل شود و در جلسات بعد از مسئولان کشوری برای حل این مشکلات بهره خواهیم برد.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مازندران نیز در این نشست، گفت: قدمت هتل‌های مازندران 30 الی 40 سال است.

وی افزود: تنها قشری که می‌تواند به گردشگری کمک کند آژانس‌های مسافرتی هستند.

تقی‌پور با بیان این‌که امکاناتی که دولت ترکیه به آژانس‌ها می‌دهد گردشگری استان توان انجام آن را ندارد، گفت: فرودگاه مازندران نیز توان افزایش خط پروازی ندارد.

به گزارش ایسنا، نماینده یک شرکت هواپیمایی در مازندران نیز گفت: اختلافی با شهرداری ساری داریم که دو سال و نیم است در حال پیگیری آن هستیم، اما کسی نیست این موضوع را حل و فصل کند.

رضا تویسرکانی افزود: انتظار داریم در جلساتی که برگزار می‌شود کوتاهی‌های احتمالی ما را گوشزد کنید؛ ولی اگر این‌گونه نیست انتظار حمایت داریم.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین عامل توسعه در کشور و استان حمل و نقل است و حمل و نقل هوایی از همه انواع حمل و نقل‌ها مهم‌تر است.

تویسرکانی افزود: حل مشکلات پروازی شرکت‌های مسافرتی هوایی سبب می‌شود که دیگر مشکلات خدماتی خود به خود حل شود.

وی اظهار کرد: گروهی به عنوان حکم انتخاب شوند؛ اگر هر کدام از این دو طرف کم‌کاری کردند و به تعهدات‌شان عمل نکردند باید پاسخگو باشند.

نماینده این شرکت هواپیمایی در مازندران افزود: این شرکت در حال حاضر سالانه سه تا چهار میلیارد تومان برای پروازهای ساری - تهران ضرر می‌دهد. اگر مشکل ما در ساری حل شود آمادگی راه‌اندازی پرواز ساری - اوکتائو وجود دارد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی مازندران نیز در سخنانی گفت: اولین اصل این است که اقتصاد را بر پایه استاندارد بین‌المللی تبیین کنیم تا رخداد برد - برد اتفاق بیفتد.

سیدمحمد جعفری با اشاره به عدم سوددهی بخش خصوصی در زمینه مسافرت‌های پروازی افزود: این مهم سبب شده جذابیتی برای سرمایه‌گذار ایجاد نشود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی مازندران با بیان این‌که زیرساخت‌های گردشگری مازندران نیازمند حمایت مدیران استانی است، تصریح کرد: باید آنانی که در زمینه زیر ساخت گردشگری سرمایه‌گذاری می‌کنند، حمایت شوند.

وی افزود: ما هنوز نتوانستیم با تنوع خدمات هواپیمایی مسافران را راضی کنیم و متاسفانه اشرافی در مدیریت کلان در حمل و نقل‌ها وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.