تحولات لبنان و فلسطین

واحد موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن، سپیده دم امروز (یک شنبه) با موشک بالستیک توچکا اتاق عملیات نیروهای متجاوز موسوم به ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در اردوگاه البیرق استان مأرب را در هم کوبیدند.

نیروهای یمنی مهم ترین اردوگاه سعودی در یمن را در هم کوبیدند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، این اردوگاه که شماری از اتاق های عملیات نظامی متجاوزان عربی - غربی در آن قرار دارد و فرماندهان بلندپایه نظامی در آن گردهم جمع می شوند، به دقت مورد هدف قرار گرفت.
تاکنون هیچگونه اطلاعاتی در خصوص شمار افراد کشته شده در این اردوگاه منتشر نشده است.
پیش از این در حمله موشکی ارتش و جنبش انصارلله یمن به مرکز اجتماعات نظامی در منطقه ساحلی الموسم در استان جیزان، دستکم 24 سرباز و افسر سعودی کشته شدند و 37 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
واحد موشکی ارتش و کمیته های مردمی وابسته به جنبش انصارالله در روز جمعه 11 دی ماه نیز مرکز تجمع نظامیان رژیم سعودی در جیزان را با 18 موشک مورد هدف قرار داد که در نتیجه آن بیش از 24 مزدور سعودی به هلاکت رسیدند و 37 نظامی دیگر زخمی شدند.
ارتش یمن در همان روز همچنین مخازن راهبردی نفت در شهر أبها در منطقه عسیر را با موشک بالستیک 'قاهر - 1' به دقت هدف قرار داد.
ارتش یمن و انصارالله در آخرین ماه از سال گذشته میلادی (2015) به حملات خود با موشک های بالستیک به مواضع راهبری سعودی ها متجاوز شدت بخشیدند.
در همین راستا در تاریخ 30 آذر ماه نیز شرکت نفت آرامکو و در روز سه شنبه 8 دی ماه بندر جیزان با موشک بالستیک از نوع قاهر-1 به دقت مورد اصابت قرار گرفتند.
با شلیک موشک های دیروز توسط ارتش و کمیته های مردمی یمن، شمار موشک های شلیک شده ظرف سه هفته گذشته به مواضع متجاوزان عربی - غربی به سرکردگی عربستان به 11فروند موشک رسید.
عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.
بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان شهید و یا زخمی شده و ده ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.