تحولات لبنان و فلسطین

نخست وزیر پاکستان که همراه فرمانده ارتش این کشور در راس هیاتی عالی رتبه عازم عربستان و ایران شده است، ساعتی پیش با ورود به ریاض به عنوان مقصد نخست این سفر، با پادشاه عربستان دیدار کرد.

تنش در روابط تهران- ریاض، محور مذاکرات شریف و ملک سلمان

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، سایت اینترنتی رادیو دولتی پاکستان گزارش داد: دیدار 'محمد نواز شریف' با 'ملک سلمان' با حضور اعضای کابینه حکومت عربستان برگزار شد و موضوع تنش در روابط دیپلماتیک تهران و ریاض، محور اصلی این دیدار بوده است.
ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان هم در این دیدار حضور داشت. این رسانه دولتی پاکستان به محتوا و جزئیات بیشتر درباره این دیدار اشاره نکرده است.
'طارق فاطمی' دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور خارجی، 'ناصر خان جنجوعا' مشاور نخست وزیر در امور امنیت ملی و 'شبهاز شریف' سروزیر ایالت پنجاب پاکستان، نخست وزیر و فرمانده ارتش این کشور را در سفر به عربستان و ایران همراهی می کنند.
قرار است این هیات عالی رتبه پاکستانی فردا (سه شنبه) در تهران با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار کند.
سایت اینترنتی رادیو دولتی پاکستان نوشته است: نواز شریف در سفر به ایران، در دیدار رئیس جمهوری این کشور، از طرف ایرانی خواهد خواست تا اختلاف ها را (با عربستان) بطور مسالمت آمیز حل کنند زیرا این به نفع جهان اسلام خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.